Wyświetlono posty znalezione dla słów: szanse Gminy Nowa Słupia





Temat: inwestycje w gminie
Nie jestem ekspertem od dopłat i programów operacyjnych UE ale wiem że nie ma możliwości przeznaczenia funduszy z jakiegoś konkretnego programu na coś co nie jest wpisane w obszar jego działania. Krótko mówiąc - jeżeli coś jest przeznaczone na np. budowę drogi to nie może być wykorzystane na budowę infrastruktury sportowej i odwrotnie.
Podejrzewam że na to była realna szansa aby otrzymać dofinansowanie więc z tego skorzystali. W większości gmin boiska na których rozgrywają swoje mecze drużyny ligowe z danej wsi, miasteczka są położone przy szkołach (np. w Samsonowie, Słupi Jędrzejowskiej, Stopnicy, itp.) i tam codziennie korzystają dzieci i młodzież ze szkoły.

PS. Teren na którym obecnie znajduje się boisko też jest terenem gminnym (moim zdaniem bardziej atrakcyjnym dla budownictwa jednorodzinnego) więc nie widzę problemu aby nie mogli go sprzedać po zakończeniu budowy nowego boiska. Jedyne co to szkoda będzie obecnego budynku klubowego ale to już nie mój problem choć istnieje sporo możliwości do adaptacji takich budynków na inne potrzeby.



Temat: Warto wiedziec
Czym ty się zajmujesz? Nazwami ulic? Gdy w Staszowie burmistrz tu i teraz skazuje wszystkich mieszkańców na pośmiewisko i stratę szans na cokolwiek z wykorzystaniem pieniędzy z UE.
Na pohybel takim patriotom co zajmują się głupotami,o samorządowcach nie wspomnę.
Tu przeczytaj i komentuj ‼ttp://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080208/REPORTAZ/390341247” osiągnięcia staszowskiego menagera Iskry.
Politycznie poprawny pomimo tego najgorszy.
KLĘSKA!!!

Najlepsi i najgorsi
Gminy województwa świętokrzyskiego. Kwoty uzyskane na lata 2007-2013 w przeliczeniu dotacji na jednego mieszkańca w złotych: Skarżysko Kościelne - 5194, Kielce - 3784, Solec - 2979, Bałtów - 1988, Radków - 1974, Secemin - 1869, Smyków - 1834, Pacanów - 1823, Raków - 1771, Słupia Konecka - 1595, Strawczyn - 1578, Złota - 1560, Lipnik - 1523, Moskorzew - 1484, Kije - 1478, Gowarczów - 1470, Fałków - 1456, Wiślica - 1355, Słupia Jędrzejowska - 1306, Szydłów - 1293, Nagłowice - 1290, Tuczępy - 1273, Oleśnica - 1230, Oksa - 1194, Waśniów - 1189, Chmielnik - 1087, Pawłów - 1077, Tarłów - 1061, Ruda Maleniecka - 1060, Sędziszów - 1045, Sadowie - 1040, Skarżysko-Kamienna - 1036, Bieliny - 1026, Zawichost - 1021, Michałów - 1002, Działoszyce - 983, Suchedniów - 976, Mniów - 972, Łączna - 949, Baćkowice - 931, Pierzchnica - 925, Nowy Korczyn - 915, Bodzentyn - 895, Stopnica - 874, Wąchock - 868, Bogoria - 865, Bejsce - 854, Łagów - 854, Chęciny - 850, Nowa Słupia - 843, Kunów - 811, Krasocin - 798, Iwaniska - 745, Sitkówka - 741, Miedziana Góra - 729, Jędrzejów - 720, Zagnańsk - 702, Morawica - 686, Rytwiany - 673, Opatowiec - 648, Radoszyce - 646, Daleszyce - 638, Masłów - 637, Dwikozy - 636, Małogoszcz - 626, Skalbmierz - 624, Łopuszno - 615, Wodzisław - 612, Imielno - 607, Sobków - 607, Połaniec - 585, Bliżyn - 567, Łoniów - 562, Brody - 541, Opatów - 540, Łubnice - 539, Górno - 536, Pińczów - 529, Ożarów - 521, Ćmielów - 509, Starachowice - 500, Ostrowiec - 489, Osiek - 481, Wilczyce - 481, Mirzec - 479, Klimontów - 441, Bodzechów - 438, Piekoszów - 437, Koprzywnica - 424, Gnojno - 395, Włoszczowa - 390, Wojciechowice - 387, Kluczewsko - 384, Sandomierz - 371, Busko - 325, Samborzec - 325, Stąporków - 306, Kazimierza - 289, Obrazów - 286, Czarnocin - 273, Końskie - 167, Staszów - 124.





Temat: Ścieżki rowerowe w Kielcach
Północna wersja ścieżki rowerowej

Z Sielpi do Sandomierza, ale nie przez Kielce, tylko Skarżysko, Wąchock i Starachowice - proponują samorządy z północnej części województwa. Toczy się spór o przebieg świętokrzyskiego odcinka ścieżki rowerowej, która zostanie zbudowana ze środków unijnego programu Rozwój Polski Wschodniej.

Jak pisaliśmy, na liczącą w sumie 1,5 tys. km trasę rowerową, którą będzie można dojechać z Gór Świętokrzyskich przez Podkarpacie i Lubelszczyznę, na Podlasie, Mazury i nad Bałtyk, zaplanowano 50 mln euro. Świętokrzyskie na budowę swojego około 250-kilometrowego odcinka dostanie około 8 mln euro. W czerwcu ustalono, że przebiegać będzie od Sielpi do Sandomierza, m.in. przez okolice Kielc, Raków, Ujazd, Klimontów i Koprzywnicę. Od początku taka koncepcja krytykowana była przez przedstawicieli samorządów z północnej części województwa, którzy poczuli się pominięci. - Tam są obszary mocno zurbanizowane, tu sielskie, na pewno lepiej odpowiadające rowerzystom - bronił przyjętej propozycji Jacek Kowalczyk, dyrektor departamentu promocji, edukacji, kultury, sportu i turystyki urzędu marszałkowskiego.

Północ nie daje jednak za wygraną. Radny sejmiku z Ostrowca Józef Grabowski wystąpił z interpelacją do marszałka w sprawie ścieżki. Z kolei prezydent Skarżyska Roman Wojcieszek zaproponował, by przebiegała ona z Sielpi przez Bliżyn, Skarżysko, Wąchock, Starachowice, Kałków i Nową Słupię, skąd rowerzyści pojechaliby do Iwanisk i Ujazdu, a następnie do Sandomierza. Taką wersję poparli samorządowcy z powiatów: skarżyskiego i starachowickiego. Do końca sierpnia ma zostać przedstawiona zarządowi województwa. Czy ma szansę na realizację? - Jeśli większość opowie się za taką trasą, nie jest wykluczone. Główną jej wadą jest to, że całkowicie omija Kielce - uważa dyrektor Kowalczyk. Dodaje, że ostateczną decyzję w sprawie przebiegu ścieżki podejmie Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Liczyć się będzie m.in. to, czy gminy i powiaty zgodzą się dołożyć do jej budowy. Jak szacuje dyrektor Kowalczyk, może to być nawet 15-20 proc. inwestycji.

Ścieżka ma mieć 2,5 m szerokości, nawierzchnię asfaltową lub inną utwardzoną, będzie bezkolizyjna z drogami dla samochodów, odpowiednio oznakowana, z miejscami do wypoczynku.

Źródło: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,5459334,Polnocna_wersja_sciezki_rowerowej.html
jak
2008-07-15




Temat: Osiągnięcia, realizaje i plany naszej usteckiej władzy.
Pozwolę sobie zamieścić wybrane, najważniejsze zamierzenia, które udało się nam zrealizować w ciągu niespełna dwóch lat. Dokładny i szczegółowy bilans "półmetka" zaprezentuję na przełomie listopada i grudnia, kiedy to miną dwa lata od wyborów burmistrza i radnych.

NAJWAŻNIEJSZE INWESTYCJE

- przebudowa i modernizacja dolnej promenady
- przebudowa ulicy Brzozowej
- przebudowa ulicy Różanej
- budowa przedłużenia ‼Traktu Solidarności”
- budowa kanalizacji deszczowej na ulicy Narcyzowej
- rewitalizacja siedmiu budynków w starej części miasta
- dokończenie rozpoczętej w poprzedniej kadencji przebudowy ulicy Marynarki Polskiej

POZYSKIWANIE PIENIĘDZY UNIJNYCH

Wnioski rozpatrzone pozytywnie:

- refundacja przebudowy dolnej promenady – 1,2 miliona złotych
- badania i analiza problemów społecznych w Ustce – otrzymaliśmy 100 tysięcy złotych
- wyrównywanie szans edukacyjnych – otrzymaliśmy 262 tysiące złotych
- zajęcia sportowo rekreacyjne – otrzymaliśmy 176 tysiące złotych

Wnioski, które przeszły pozytywnie etap oceny formalnej i są na etapie oceny merytorycznej

- wniosek na przebudowę ulicy Findera i Małej – wartość 2,2 mln zł
- wniosek na przebudowę ulicy Kościelniaka – wartość 2 mln zł
- wniosek na organizację Międzynarodowego Festiwalu Łososia – wartość 170 tysięcy

GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI

- kontynuacja rewitalizacji starej części miasta (sprzedaż odnowionych budynków)
- sprzedaż działki przy ul. Wczasowej za rekordowo wysoką kwotę 6,1 mln zł
- sprzedaż działki przy ul. Słupskiej za kwotę 5,7 mln zł (cena wywoławcza wynosiła 800 tysięcy)
- przejęcie od Urzędu Morskiego lasku za Dajaną, gdzie docelowo ma powstać Park Zdrojowy
- budowa placu zabaw dla dzieci przy ul. Darłowskiej
- zwiększenie dochodów sezonowych z mienia komunalnego
- pomoc 23 najbardziej potrzebującym mieszkańcom – przydział mieszkania komunalnego

PROMOCJA

- reaktywowanie połączenia promowego z duńską wyspą Bornholm
- wzrost ściągalności opłaty uzdrowiskowej
- aktywizacja mieszkańców, którzy czynnie włączyli się w organizację sezonu letniego (pan Kuźmin, pan Kaszuba, pan Grabarczyk, pan Sprukst)
- nowatorski pomysł na promocję Dwumiasta, jakim było wybicie okazjonalnych monet (4 Słupie i 7 Słupi)
- nowatorski pomysł sztucznego lodowiska
- wysokie miejsce Ustki w rankingu portalu onet.pl

SPORT

- budowa nowej płyty boiska na stadionie przy Grunwaldzkiej
- rozpoczęcie renowacji płyty głównej na boisku przy ul. Sportowej

OPRACOWANIE I PRZYJĘCIE STRATEGICZNYCH DOKUMENTÓW

- Strategia Rozwoju Portu
- Studium Komunikacyjne Miasta
- MPZP ‼Kwiatowa C”
- MPZP ‼Nowa Ustka 1”
- MPZP ‼Ustka Rozwojowa”

INNE

- stworzenie nowej strony internetowej miasta
- podejmowanie wielu działań w celu przejęcia od WAM-u terenów po stronie zachodniej miasta
- włączenie się burmistrza w walkę o przydzielenie Ustce dodatkowej karetki zdrowia
- zacieśnienie współpracy ze Słupskiem i gminą wiejską Ustka
- w ramach indywidualnych spotkań z mieszkańcami burmistrz rozpatrzył około 1000 spraw



Temat: Centrum Geoedukacji "Wietrznia"
Walczymy o miliony na Wietrznię i Krzemionki

Pomóżmy Krzemionkom Opatowskim, Wietrzni i Chęcinom zdobyć miliony na inwestycje. Po raz pierwszy w historii nie minister, a każdy z nas może zdecydować, czy nasz projekt dostanie europejskie wsparcie

Gra toczy się o setki milionów złotych z Programu Operacyjnego "Innowacyjna Gospodarka". Do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego wpłynęło ponad 170 projektów. Spośród nich minister wybrała 24, z których 18 wpisała na listę główną, zaś pięć na rezerwową.

Projekt budowy Świętokrzyskiego Szlaku Archeo-Geologicznego, wartego 59 mln zł, znalazł się na pierwszym miejscu listy rezerwowej. To tylko propozycja. O tym, które projekty mogą ostatecznie liczyć na dofinansowanie, zdecyduje minister, ale po konsultacjach społecznych. I tu jest ogromna rola do spełnienia dla mieszkańców regionu. - Mamy duże szanse na realizację inwestycji, ale bez pomocy ludzi nie damy rady. Resort przywiązuje ogromną wagę do konsultacji, potrzebujemy więc jak najwięcej głosów uzasadniających, dlaczego akurat ten projekt zasługuje na dofinansowanie - podkreśla Danuta Illg-Hadała, kierowniczka Referatu Funduszy i Projektów Strukturalnych Urzędu Miasta w Kielcach.

Wagę głosu społeczności lokalnej potwierdza fakt, że po raz pierwszy ministerstwo przygotowało specjalny formularz, do którego można wpisać swoje poparcie dla konkretnej inwestycji z krótkim uzasadnieniem, dlaczego akurat ten projekt wart jest dofinansowania.

Świętokrzyski Szlak Archeo-Geologiczny to przede wszystkim budowa Centrum Geoedukacji "Wietrznia". Projekt zakłada urządzenie tam Galerii Ziemi z salami ekspozycyjnymi, w których będą prezentowane okazy geologiczne, sieć ścieżek dydaktycznych i punktów widokowych. Pomysłodawcy chcą też udostępnić sztolnie na Karczówce, gdzie wydobywano rudę ołowiu. W Krzemionkach Opatowskich zostanie wybudowany zespół wystawienniczo-konferencyjny wraz z parkingiem. Rozbudowy doczeka się Wioska Neolityczna, a istniejące pawilony naszybowe zostaną połączone estakadą. Z kolei na terenie gminy Chęciny na Górze Zamkowej zostaną ustawione tablice informacyjne, w Jaskini Piekło oczyszczony i udostępniony szyb górniczy, na Górze Zelejowej powstaną ścieżki edukacyjne i punkty widokowe, zaś na Górze Rzepka powstanie ekspozycja zbiorów geologicznych. Cały szlak zostanie odpowiednio oznakowany, począwszy od Krzemionek Opatowskich, poprzez Nową Słupię, Święty Krzyż, Wietrznię, Jaskinię Raj, aż po obiekty na terenie gminy Chęciny. Według planu inwestycja ma się rozpocząć w 2009, a zakończyć w 2011 roku.

Takich pieniędzy jak w Innowacyjnej Gospodarce nie ma w innych programach, jest to więc obecnie jedyna szansa na uratowanie Wietrzni od degradacji, a unikatowych Krzemionek Opatowskich od marginalizacji. - Inwestycje na Wietrzni pozwolą nam zabezpieczyć cenne okazy przed zniszczeniem, które przez cały czas postępuje, ucywilizować ten rejon Kielc i sprawić, żeby był bezpieczny dla odwiedzających. Kielce zyskają też kolejny teren wypoczynkowy - podkreśla Elżbieta Czajkowska, dyrektorka Geoparku Kielce.

W przypadku Krzemionek to ostatni moment, aby zacząć tworzyć infrastrukturę wokół kopalni, jeżeli poważnie myślimy o wpisaniu jej na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. - Jeżeli chcemy, aby Krzemionki były postrzegane jako perła Europy, musimy zmienić ich obecny wizerunek. Otoczenie kopalni nie przystaje do nowoczesnych standardów. Realizacja projektu pozwoli nam stworzyć produkt turystyczny z prawdziwego zdarzenia, a to może być pretekstem do wpisania tego obiektu na tak prestiżową listę - mówi Jacek Kowalczyk, dyrektor Departamentu Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego.

Wyniki konsultacji społecznych, a co za tym idzie decyzję minister, poznamy za miesiąc.

Jak poprzeć świętokrzyski projekt
Formularz, na którym należy wpisać nazwę projektu i uzasadnienie swojego wyboru, można znaleźć na stronie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Taki sam zamieściliśmy na naszej stronie www.kielce.gazeta.pl. Wypełniony formularz należy przesłać e-mailem do 20 lipca na adres: katarzyna.sitek@mrr.gov.pl.

Czytelników prosimy także o e-maile do "Gazety". Piszcie, czy nasz projekt zasługuje, Waszym zdaniem, na unijne wsparcie. Wszystkie opinie przekażemy ministerstwu. Nasz adres: redakcja@kielce.agora.pl

http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,5412106,Walczymy_o_miliony_na_Wietrznie_i_Krzemionki.html



Temat: Ex SÂłupia - z prasy
Głos Koszaliński, 10-09-2004

Nici z ekspresu
Jedno jest pewne­ ekspres "Słupia" nie wróci na trasę Koszalin­ Słupsk.
Pociąg z Warszawy będzie kończył bieg w Słupsku. Spółka PKP Intercity
stwierdziła, że przejazdy do Koszalina są niedochodowe i zażądała od
samorządów dofinansowania.­ Prawo nam jednak na to nie zezwala ­ mówi
sekretarz koszalińskiego ratusza Piotr Jedliński. W tej sytuacji Urząd
Marszałkowski zdecydował, że od grudnia uruchomi nowe połączenie kolejowe
między Kołobrzegiem a Słupskiem. Będą mogli z niego skorzystać pasażerowie,
którzy zechcą przesiąść się do "Słupi" i odwrotnie ­ po przyjeździe z
Warszawy do Słupska dotrzeć np. do Koszalina. Wczoraj w koszalińskim ratuszu
odbyło się spotkanie z udziałem samorządowców z Koszalina, Kołobrzegu i
Sławna. Ci liczyli, że przekonają przedstawicieli UM, by udostępnili na
trasie szynobus (jest tańszy w utrzymaniu). Jednak Łukasz Engelchart,
szeregowy pracownik wysłany przez marszał-ka, rozwiał wątpliwości:­ Z tym
może być problem. Linia Kołobrzeg-Słupsk jest zelektryfikowana. Szynobusy w
pierwszej kolejności trafią tam, gdzie jeżdżą lokomotywy spalinowe.

-------------------------------------------

Głos Pomorza, 10-09-2004

      Nadal trudno zdążyć na Słupię

      Szczecin nie da szynobusu

      Zakupione przez urząd marszałkowski szynobusy mogłyby dowozić do
Słupska pasażerów podróżujących do Warszawy ekspresem Słupia, który od 2
września nie jeździ przez Koszalin. Nie będą, bo Szczecin się nie zgadza.

      Pomysł był następujący: Koszalin i gminy ościenne chciały
współfinansować kursy szynobusu na trasie z Kołobrzegu do Słupska (przez
Koszalin).
      Jego rozkład miał być skorelowany z rozkładem ekspresu Słupia.
      W tej właśnie sprawie w koszalińskim ratuszu odbyło się wczoraj
spotkanie z przedstawicielami kilku gmin.
      Pomimo dobrej woli wszystkich samorządowców, nieprędko będziemy mieli
okazję na przejażdżkę nowym pojazdem. Zapał urzędników ostudził Łukasz
Engelchart, reprezentujący Urząd Marszałkowski w Szczecinie.
      - W najbliższym czasie nie ma żadnych szans na to, aby szynobus
obsługiwał trasę Kołobrzeg - Słupsk - skwitował Engelchart. - Szczecin ma
dużo nieekonomicznych lokomotyw spalinowych i szynobusy w pierwszej
kolejności zastąpią właśnie je.
      Wedle protokołu podpisanego przez niemal wszystkich uczestników
spotkania, od grudnia pasażerów z Kołobrzegu do Słupska będzie woził
dotowany przez urząd marszałkowski skład elektryczny.
      - Dobrym pomysłem jest także bezpośredni autobus PKS-u z Koszalina do
Warszawy - przekonuje Henryk Pacjan, wicestarosta koszaliński.