Wyświetlono posty znalezione dla słów: systemy transportowe





Temat: Emigracja do kraju byków...
powiem tak: wszystko na czym sie choć troche znam. im szersza działalność tym większa możliwość że coś z tego sie konkretnie rozwinie.
a konkretnie to recykling/refurbishing komputerów, aut (i części do polski przesyłać...) i innych, co tam sie nawinie, sprzedaż podzespołów , komis, agencje ebayowską, usługi transportowe, systemy operacyjne open source, oraz oprogramowanie do nich i to wtedy też w różnych językach coby klientów było więcej, może instalacje gazowe do aut... po co płacić 2$ za galon jak można 1$, ciekawe czy by sie tam przyjeło, auta na spreżony gaz ziemny tam jeżdżą, tak samo modny robi sie etanol oraz biodiesel, coś ztego by sie robiło co nejlepiej idzie to by sie na to wyspecjalizowało, w zależnośći na co trza i ile kosztują licencje i koncesje...
czyli jak widzisz jest tego troche, na początku bym to oprogramowanie sprzedawał, no i zajoł sie refurbishingiem komputerów, oraz kombinowaniem częśći do aut coby do europy przesłać no i transporty bo i tak musze jakiegoś vana kupić...
za mało tego nie może być bo w końcu na coś muszą pójść zainwestowane pieniądze... myśle że najdroższy bedzie lokal



Temat: Spedycja i transport międzynarodowy ROFIA
Nasza firma Spedycja i transport międzynarodowy specjalizuje się w międzynarodowych usługach transportowych i spedycyjnych. Przewozimy ładunki do wszystkich krajów Unii Europejskiej oraz do krajów z poza Unii.
Posiadamy nowoczesny tabor samochodowy (ciągniki siodłowe z naczepami oplandekowanymi o długości 13,6 m i ładowności od 3,5 t do 24 t) marki RENAULT, VOLVO.Gwarantowany wysoki poziom obsługi i terminowość dostaw jest między innymi dzięki temu, że mamy 24h kontakt telefoniczny z kierowcami, oraz systemy nawigacji satelitarnej – GPS.Transport międzynarodowy Rofia współpracuje z wieloma firmami transportowymi i spedycyjnymi. Pojazdy nasze mogą być podstawiane pod załadunek przez 24h na dobę, we wszystkie dni tygodnia.Przedsiębiorstwo Transportowe Margonin /powiat Chodzież /wielkopolska. Usługi transportowe

Siedziba firmy : ul. Okopowa 21; 64-830 Margonin
Baza transportowa: Margońska Wieś 57, 64-830 Margonin
tel/fax: +48 (0) 67 281 5051

Będziemy zobowiązani za zainteresowanie się ofertą naszej firmy i powierzenie nam obsługi transportowej czy magazynowo-transportowej






Temat: Nowe forum?
SiUT-Systemy i Urządzenia Transportowe

Etyka
Komputerowe wspomaganie prac inżynierskich
Marketing w transporcie
Maszyny drogowe i utrzymanie dróg transportowych
Optymalne projektowanie elementów maszyn
Podstawy ekonomii
Podstawy projektowania środków transportu
Techniki bezpieczeństwa i ergonomii urządzeń transportowych
Ustroje nośne
Wybrane zagadnienia napędu urządzeń transportowych



Temat: Wojsko Polskie 2012
PiterNZ napisał:

5) wdrażanie nowych systemów uzbrojenia - śmigłowce (transportowe i bojowe oraz SW-4), następca BRDM-2, samobieżne niszczyciele czołgów i systemy przeciwlotnicze (POPRAD, moździerze 120 (z tarnowa).

Od dłuższego czasu podoba mi się ten pojazd:
http://www.sabiex.com/iguana/images.html
Moim zdaniem doskonale zastąpiłby BRDM-a w jego zadaniach .
Mógłby być "małym zwiadowcą" , rakietowym niszczycielem czołgów , nosicielem systemu POPRAD , wozem dowodzenia na szczeblu batalionu , poj. łączności , holownikiem moźdźierza M-120 a nawet ambulansem do przewozu 2-ch rannych .
Podejżewam że sprawdziłby się także jako pojazd " misyjny" zdecydowanie odporniejszy na ostrzał z broni małokalibrowych i wybuchy IED niż Hmmwv .
Co o tym sądzicie ?



Temat: Czym zachwycili się na MSPO 2007 Amerykanie?
Patrząc na wywodu pana ministra P słyszę tylko frazesy, jako amator jetem mu w stanie wytknąć błędy, a przecież to on jest specjalista i to on ma odpowiadać.
Co do "rozwiniętego przemysłu zbrojeniowego" to:
robimy:
- MTB fakt ze powstały z T-72 ale chyba najbardziej zaawansowana 72 na świecie.
- rakiety przeciwlotnicze, zgoda rozwiniecie Igły ale twórcze i nowoczesne.
- nowoczesne radary.
- małe samoloty transportowe, znowu rosyjskie korzenie ale sprzęt na światowym poziomie w swojej klasie
- nowoczesny system ZOP zoptymalizowany do działań na Bałtyku.
- Śmigłowce; lekkie i średnie, w tym uzbrojone.
- potrafimy tworzyć własne nowoczesne opracowania korzystając z techniki wschodu jaki i zachodu, produkt końcowy jest polski: Krab, Loara.
- ZSMU- światowy poziom, wręcz czasami wyprzedzamy świat (zasilanie pod pancerza)
- nowoczesne radiostacje (licencja) radiolinie itp.
- systemy zarządzania walka: Trop Topaz i inne.
Tu masz tylko kilka na szybko wpisanych przykładów, a teraz porównaj sobie ile państw w europie może sie poszczycić takimi produktami finalnymi jak my.
Pozdrawiam. Gryf.

PS: ręka w gipsie = miesięczna abstynencja na forum? Powrotu do zdrowia życzę.



Temat: Sa na forum Maturzysci :D?
takero, a co ma jedno do drugiego?

Na AGH jest ten kierunek, ale:

Do głównych kierunków działalności naukowo-badawczej w dyscyplinie telekomunikacja, realizowanych na Wydziale EAIiE AGH należą:

* szerokopasmowe sieci transportowe oparte na technice ATM,
* szerokopasmowe sieci dostępowe dla usług multimedialnych,
* sieciowe systemy świadczenia usług multimedialnych,
* szybkie protokoły transportowe,
* telefonia komórkowa i łączność satelitarna,
* sieci bezprzewodowe dla transmisji danych,
* rozproszone bazy danych dla telekomunikacji i medycyny,
* zarządzanie sieciami telekomunikacyjnymi oraz teleinformatycznymi,
* cyfrowe przetwarzanie sygnałów.

Czyli "tylko" druga i trzecia gwiazdka, a to jakoś do mnie nie przemawia.



Temat: Wademekum tworzenia Makiety do gry MW
Główne korytarze (transportowe) na wysokość 2 cala i szerokość 4 cale.
Korytarze boczne 1 cal wysokosci na 1,5 cala szerokosci.
Długość i lub szerokość (zalezy czy tylko korytarze czy całe systemy mają być) jednego elementu 4 cale na 8 cali lub 4 cale (jesli po kawalku korytarza by był).

Obrońcy posiadaja indrustiale i piechote i lekkie/srednie pojazdy
Atakujacy mechy lekkie i srednie (na poczatku w statach z JJ) i piechote.

Oto moje propozycje (po przejrzeniu wczesniejszych postów) - można tez wzorować sie an "SpaceHulk'u"



Temat: Kształcenie specjalistów kolejowych
Nikt nie wspomniał o Politechnice Łódzkiej. Od dwóch lat znów na PŁ jest
kierunek kolejowy - Transport. Jest to kierunek interwydziałowy organizowany
przez na wydziały Mechaniczny oraz Elektroniki i Elektrotechniki. Jedyną dotąd
możliwą specjalizacją jest, a właściwie będzie "elektryczny transport
szynowy". Studia obejmują zarówno przedmioty logistyczne (np. Systemy i
Procesuy Transportowe), jak i konstrukcyjne (np. Podstawy Konstrukcji Maszyn,
czy Teoria Ruchu Pojazdów). Jestem na drugim roku. Łatwo nie jest ale nie
narzekam :)

S posdravem Adam





Temat: Zakladanie sklepu internetowego


Witam. Czy ktoś z szanownych grupowiczów mogłby mi przedstawić w paru
punktach jak załozyć sklep internetowy? Może są jakieś linki gdzie takie
informacje znajde?


EWENTUALNIE 1.
Jeśli podchodzisz do sprawy profesjonalnie a nie na zasadzie
ŚLEPEJ PRÓBY - "A moze to jest dobry pomysł" wówczas
podpisujesz umowę outsourcingową z firmą, która się zna na
rzeczy, żeby nie wyłamywać otwartych drzwi.

Auta też sam nie naprawiasz, tylko odstawiasz do mechanika!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Firma, która obsługuje i prowadzi sklepy dla klientów ma:
- większe doswiadczenie
- umowy transportowe
- umowy reklamowe
- gotowe schematy postępowania
- odpowiednie zaplecze magazynowe i logistyczne
- oprogramowanie SKLEPU
- CALL-Center
- CRM
- opracowane metody promocji
- Procedury w przypadku nie płacenia
- mechanizmy awaryjne itp

EWENTUALNIE 2:
- Zlecasz wykonanie i wspomaganie takiego sklepu
  na dowolny zakres usług.

REASUMUJĄC:
www.kompu.net :) To z kolei moja oferta ;Poważna! Pozdrawiam,

michał krĂźger - kompu.net
-----------------------------------------
programy dla firm i systemy e-commerce

GG 1726624 :: ICQ 40032115 :: 0609 595169
-----------------------------------------





Temat: Srednia odleglosc przewozu towarow


| no z danymi dr Żebrak to nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie
| polemizował;)))

| PS. bokiem mi juz ta tabelka wychodzila:) ale zaliczylem

Rany, wyście się takich rzeczy na pamięć musieli uczyć?!


Niestety...


Co to za przedmiot?


Systemy i Procesy Transportowe
Politechnika Warszaska
Wydzial Transportu
kierunek: Transport
Dr inz. Danuta Zebrak

Pozdr.
Grzesiek





Temat: C-17 dla Polski [kierunki rozwoju transportu lotniczego WP]

Czy któraś z naszych CAS ma samouszczelniające się zbiorniki paliwa?

Czy Kukuruźniki miały samouszczelnijące się zbiorniki? (Też pytanie retoryczne).

W przeciwieństwie do Ciebie, jestem zwolennikiem równania w górę, a nie w dół. To, że ktoś tam, gdzieś tam lata, to nie jest żadne uzasadnienie.
Proponuję raczej zobaczyć, jaka jest tendencja w krajach cywilizowanych, a co najważniejsze, skąd się ta tendencja bierze.

A-400 będą miały systemy zabezpieczające. W związku z przykrymi doświadczeniami Brytyjczyków, sprawami w sądzie itp, nie mam pewności, czy brytyjskie A-400 nie zostaną jednak zabezpieczone. W każdym razie brytyjskie jednostki latające Herculesami przynajmniej od 2002 roku pisemnie żądały zabezpieczenia zbiorników w swoich samolotach. Dostali w Afganistanie ostrzeżenie w postaci ostrzelanego z broni ręcznej skrzydła startującego Herculesa. Ponieważ było to zaraz po starcie i zbiorniki były pełne, skończyło się na strachu. Potem nie mieli już tyle szczęścia. W tej chwili mądry Anglik po szkodzie.
Australijczycy swoje Herculesy ładnie zabezpieczyli i nie chodzi tylko o zbiorniki.
Itd...

Jeśli ktoś twierdzi, że maszyny transportowe latające w rejon działań wojennych nie powinny mieć zabezpieczonych zbiorników, to, no cóż....

Arrakis



Temat: Srednia odleglosc przewozu towarow


| Rany, wyście się takich rzeczy na pamięć musieli uczyć?!

Niestety...


Heh, jak za moich czasów prowadził to Leszczyński, to takich
pomysłów nie było.


| Co to za przedmiot?

Systemy i Procesy Transportowe
Politechnika Warszaska
Wydzial Transportu
kierunek: Transport
Dr inz. Danuta Zebrak


Piszesz 'kierunek', a nie piszesz o specjalności, czyli to
jeszcze ta część wspólna dla wszystkich?





Temat: Zdobywanie Wrót, Bitwy przy Wrotach
Właśnie. Przecież statki transportowe są niczym innym, jak właśnie stelażem plus silnik skokowy (i wewnątrzsystemowe ofkoz). A do stelaża są doczepiane kontenery. Więc nie widzę problemu, żeby zamiast kontenerów zamontować wyrzutnie i bezzałogowe myśliwce. Sam stelaż też może pilotować SI.
Wtedy coś takiego byłoby przerzucane przez Wrota i w momencie wykrycia przeciwnika odpalałoby swą zawartość. Koszt zbudowania byłby wtedy równy praktycznie tylko kosztowi broni. Odpadły by skomplikowane i drogie systemy podtrzymywania życia i kompensatory. Co pozwoliłoby oszczędzić na powierzchni magazynowej i wpakować jeszcze więcej broni.
Owszem, nie była by to broń idealna, ale jako wspomagacze? Czemu nie?



Temat: Wyslijmy 10-15 000 zolnierzy do Iraku


jezeli 200 ludzi kosztuje 22 mln PLN to wyslanie 10 000 kosztaowaloby 1,1
mld PLN


Tak w kwestii formalnej, to wyslanie kosztowalo 22 mln a dodatkowy sprzet
dla nich, dozbrojenie i doposazenie, dalsze 30 mln.


| Podejrzewam ze koszty wyslania 2 brygad pancernych poza granice kraju
| rozlozylyby budzet Polski na wiele lat.

jak wyzej 1,1 mld PLN zaokraglajac byloby to okolo 1,5 mld PLN


Ile kosztuje odpowiednik "dodatkowego sprzetu" w skali brygady pancernej?
Hmmm.
128 uzywanych Lepoardow, systemy dowodzenia, mosty czolgowe, samochody
transportowe roznych rodzajow - slowem calosc tego co Niemcy dali brygadzie
Swietoszowskiej jest szacowane na 1.5 mld zlotych. To daje pojecie o tym ile
by kosztowalo dozbrojenie brygady w takim stopniu, aby w miare upodobnic ja
do brygad USA lub GB.

Michal.





Temat: Premierze - sprzedaj Tupolewa!
Samolot 20 miejscowy jest za duży na łącznikowy, za mały na wielozadaniowy MRTT. Rząd myśli nadal w przestarzałych kategoriach "rządowej linii lotniczej". Optymalne byłyby 2-3 A-310 MRTT do misji (brakuje samolotu do ewakuacji rannych - Raport 8/2008) chociażby w Czadzie (MRTT w konfiguracji wnętrza Medevac), o Afganistanie (logistyka) nie wspominając.

Kupno 20 miejscowego A319CJ czy Boeinga BBJ skusi do kolejnego umieszczenia wszystkich VIP-ów lub całej ważniejszej generalicji do 1 maszyny na jeden lot (katastrofa CASY zabrała bardzo ważnych dowódców lotnictwa). W miejsce Jaków powinny być lekkie samoloty bliższego zasięgu typu Canadair 604 czy Gulfstreama po jednym na dowództwo rodzaju sił zbrojnych + 1 rezerwowy. Na tyle małe żeby nie można byłoby możliwe do wykonania umieszczenie całego sztabu i na tyle duże, aby pomieścić 1 - 2 dowódców, systemy łączności, samooobrony itp. Małe VIP-y nowej generacji powinny być łącznikowo transportowe.
Samolot rządowy dalekiego zasięgu powinien być maszyną wielozadaniową o zmiennej aranżacji wnętrza i możliwością tankowania w powietrzu samolotów czyli MRTT.



Temat: Ksiazka do genetyki


przezroczystek nieopatrznie wrotuje:

| Zbigniew Michalewicz: Algorytmy genetyczne + Struktury danych =
| Programowanie Ewolucyjne.
| Miałem w ręku tą pozycję, jednak nie kupiłem jej, bojąc się że znajdę
| tam standardową porcję bzdur o tym jak algorytmy genetyczne mogą
| rozwiązywać zadania. Probowałeś może zastosować w praktyce jakieś
| metody przedstawione w tej pozycji? Jest tam coś ciekawszego?

Na pewno dużo ciekawsze i lepsze od 'bazowego' Goldberga. A czy i jak GA
działają, to zupełnie inna kwestia :)


Potwierdzam. Po paru prostych eksperymentach (klasyfikacja obszarów po
segmentacji obrazu) jakoś przeszło mi zainteresowanie algorytmami
genetycznymi. Ale to raczej nie wina książki. O ile pamiętam w książce tej,
oprócz standardowej teorii, są omówione chyba również systemy GENETIC i
GANOS. Opisane są też metody rozwiązywania zadań z ograniczeniami (np.
zadanie transportowe).

Piotr Gutkowski





Temat: Specjalizacja - co wybieracie?
Systemy i Urządzenia transportowe



Temat: Specjalizacja - co wybieracie?
Systemy i urządzenia transportowe.



Temat: Vexi
Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Usługowe Konrad Kukułka nazwa skrócona VEXI jest w pełni polską prywatną firmą świadczącą usługi w zakresie transportu krajowego, międzynarodowego oraz spedycji Nasza firma rozpoczęła działalność transportową w roku 1997. Od początku naszego istnienia współpracujemy z licznymi firmami naszego regionu i nie tylko. Z naszych usług korzystały zarówno duże zachodnie koncerny motoryzacyjne jak i mali przedsiębiorcy krajowi. W ruchu międzynarodowym obsługujemy wszystkie kraje Europy jednak dzieki wieloletniemu doświadczeniu naszą specjalnością jest Europa południowa . Poza działalnością transportową nasz firma prowadzi usługi magazynowe.

Misja Firmy:
Marzenie o dobrych ,tanich, szybkich a przede wszystkim bezpiecznych ogólnoświatowych usługach transportowych nie jest mrzonką Naszym głównym atutem jest bezpieczeństwo powierzonego towaru. Korzystamy tylko i wyłącznie z nowoczesnych pojazdów renomowanych firm VOLVO, RENAULT które spełniają najsurowsze wymogi ekologiczne ( Euro 2 i Euro 3) Posiadamy ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźnika drogowego w ruchu międzynarodowym (OCP) do wysokości 100 000 USD, jesteśmy członkiem Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD) co pozwala nam wykonywać przewozy pod osłoną karnetu TIR. Wszystkie nasze samochody posiadają pełne aktualne ubezpieczenie (AC,OC,NW) oraz wyposażone są w telefony GSM i systemy GPS. Poprzez rzetelność i solidność w realizowaniu świadczonych usług od początku istnienia nasza firma utrzymuje wysoką pozycję na międzynarodowym rynku transportowym..

Oferta:
Wykonujemy usługi transportowe do wszystkich krajów Europy południowej, zachodniej, Rosji oraz byłych krajów WNP. Po wielu latach działalności transportowej możemy smiało stwirdzić ze wyspecjalizowaliśmy się w transportach do krajów Europy południowej takich jak Rumunia, Bułgaria, Grecja, Turcja, oraz Syria, Jordania, Irak, Iran. Najbardziej dla nas znanym i zarazem najczęściej obsługiwanym rynkiem transportowym jest rynek Turecki. Przykładowy czas trwania transportu do Istambułu w okresie letnim wynosi 3-4 dni w okresie zimowym 5 dni. Naszym kontrahentom gwarantujemy terminowość wykonywanych przewozów, oferujemy fachową obsługę oraz profesjonalny personel

Tabor:
Dysponuje samochodami marki RENAULT Magnum, VOLVO FH12, naczepami plandekowymi 34 europalety oraz chłodniami. Posiadany tabor może w najbliższym czasie ulec zmianie z uwagi na szybki rozwój firmy.

Plandeki i chłodnie:
Długość: 13,60m, Szerokość: 2,48m, Wysokość: do 3,00m
Ładowność: do 24 ton
Kubatury: od 87 cbm do 100 cbm
Rumunia i Bułgaria - ograniczenie do 21,5 tony brutto




Temat: Transport międzynarodowy | Usługi transportowe
Firma nasza specjalizuje się w międzynarodowych usługach transportowych i spedycyjnych. Przewozimy ładunki do wszystkich krajów Unii Europejskiej oraz do krajów z poza Unii.Posiadamy nowoczesny tabor samochodowy (ciągniki siodłowe z naczepami oplandekowanymi o długości 13,6 m i ładowności od 3,5 t do 24 t) marki RENAULT, VOLVO
[łącznie 14 zestawów] z naczepami, których średnia wieku to 2 lata.W zeszłym tygodniu firma wzbogaciła się o 2 nowe VOLVO Fh 440 Euro 5.Wkrótce kolejny nowy ciągnik Saab-Scania.
Wszystkie zestawy drogowe posiadają pełne ubezpieczenie (OC, NW, AC i OCP). Pracujemy zgodnie z Konwencją o Umowie Międzynarodowego Przewozu Towarów i Usług z zastosowaniem m.in. karnetów TIR.
Gwarantowany wysoki poziom obsługi i terminowość dostaw jest między innymi dzięki temu, że mamy 24h kontakt telefoniczny z kierowcami, oraz systemy nawigacji satelitarnej – GPS.
Współpracujemy z wieloma firmami transportowymi i spedycyjnymi. Pojazdy nasze mogą być podstawiane pod załadunek przez 24h na dobę, we wszystkie dni tygodnia.
Będziemy zobowiązani za zainteresowanie się ofertą naszej firmy i powierzenie nam obsługi transportowej czy magazynowo-transportowej
Naczepy:
1 szt. chłodnia-standard
1 zestaw(120m3) sztywna zabudowa ,ładowany tylko tyłem(38 palet).Ładowność 18 ton
2 szt. megi z unoszonym dachem-firana
2 naczepy bardzo wysokie H 2,81 -unoszony dach ,do bocznego załadunku
7 naczep standardowych-wys. 2,75,13,6 dł.,24 ton - firany
Naczepy wyposażone są w linki celne oraz w zestaw pasów zabezpieczających ładunki, maty anty poślizgowe


Kontakt z nami
Przedsiębiorstwo Transportowo - Handlowe "ROFIA"
Robert Bartecki
ul. Rynek 25
64-830 Margonin

Siedziba firmy : ul. Okopowa 21; 64-830 Margonin
Baza transportowa: Margońska Wieś 57, 64-830 Margonin
tel/fax: +48 (0) 67 281 5051



Temat: Wojsko Polskie 2012

Problem w dyskusji z PiteremNZ na temat realnych finansowych podstaw modernizacji naszej armii i powiązania tego procesu z niezbędną jej redukcją i reorganizacją, polega - jak mi się wydaje - gównie na tym, że sam jak ognia unika on przedstawienia własnych konkretnych propozycji zmian. Mogłoby się bowiem okazać, że argumenty którymi tak łatwo szermuje wobec innych obracają się przeciwko niemu.
Widzisz już kilkakrotnie na różnych Forach pisałem nie tylko ile moim zdaniem żołnierzy powinniśmy posiadać ale także jaka powinna być struktura organizacyjna, włącznie z uzbrojeniem. Nie będzę jednak tego przepisywała w każdym temacie.
Generalnie WP:
1. 80-95 tysięcy żołnierzy,
2. 3 dowództwa dywizji (16, 12 i 1), 1xBPanc, 3-4xBZmech, 3xBZmot, 1xBPG, 1xBDSzt, 1xBKawPow, 2xBArt itp.
3. Struktury. BPanc jak obecnie, BZmech z mieszanych batalionów zmechanizowanych, BZmot Rosomaki + tymczasowo bcz do czasu wdrożenia samobieżnych niszczycieli ppk.
4. Uzbrojenie:
a) czołgi wyłącznie Leo-2A4 i PT-91,
Warianty: 1) wdrażamy nową amunicję, 2) + stabilizacja armaty w PT-91, 3 MAX) wymiana stabilizacji w PT-91 i modernizacja Leo-2A4 do std. A6.
b) BWP-1
Warianty: 1) modernizacja 110-120 BWP-1, 2) pozyskanie używanych BWP z USA bądź W.Brytanii.
c) PPK: Spike
Pozyskanie kolejnych wersji dla śmigłowców i samobieżnych niszczycieli z ppk.
d) Dany, BM-21, Goździki i M-120
Warianty: 1) nowa amunicja do Dan, nowe systemy dowodenia i łączności, modernizacja podwozia BM-21 i nowa amunicja, wdrożenie nowych moździerzy 120 mm; MAKSYMALNY 2) wdrożenie Kraba.

Widzę IV priorytety w kolejności wg ważności:
1) redukcja liczebności i szybkie wdrożenie nowej struktrury,
2) ZNACZĄCA podwyżka płac dla kadry zawodowej - nie żadne drobiazgi ale 40-60%,
3) zwiększenie wydatków na szkolenia i utrzymanie techniczne sprzetu,
4) modernizacja systemów uzbrojenia (BWP-1, ZSU-23-4, PT-91, Mi-24W) i amunicji (125 i 122 mm), systemów dowodzenia i łączności;
5) wdrażanie nowych systemów uzbrojenia - śmigłowce (transportowe i bojowe oraz SW-4), następca BRDM-2, samobieżne niszczyciele czołgów i systemy przeciwlotnicze (POPRAD, moździerze 120 (z tarnowa).

itd....



Temat: Nowy Huzar (program Głuszec)
oponent,
Nie za bardzo rozumiem o jakich bibliotekach mówisz do MWR? Ktoś ma biblioteki poszczególnych pocisków plot w podczerwieni/ultrafiolecie? To chyba nie do końca na zasadzie dokładnego rozpoznawania sygnatury cieplnej pocisku i rozpoznawania jego typu, tylko ogólnie na rozpoznawaniu sygnatury cieplnej obiektu "który może ale nie musi być pociskiem". Wtedy uruchamiają się odpowiednie systemy przeciwdziałania w trybie automatycznym, a system sugeruje określony manewr obronny pilotowi. Ta technologia nie jest wcale taka stara i zasadniczo odbiega stopniem komplikacji od RWR. W przypadku Iraku i Afganistanu możemy wszystkie RWR zdjąć ze śmigłowców, a zamontować MWR i dobre i pojemne wyrzutniki flar.

sundowner,
integracja po szynie elementów nie projektowanych od początku w celu integracji [jak to ma miejsce w przypadku cywilnej awioniki, nomen omen wcale nie zawsze zintegrowanej] to wcale nie jest taka prosta sprawa.. Coś mi świta, że na Procjonie coś takiego ćwiczono a i pewnie gdyby objawiono nam pełną wersję Irydy z awioniką Sagema, szyna by na 99% tam musiała być.

G. Hołdanowicz,
Hydra z kierowaniem laserowym to perspektywicznie super broń, ale dla śmigłowców szturmowych [!!!] a nie transportowych/wsparcia pola walki. I pod tym podpisuje się obiema rękami i nogami. Ja nie wiem, jak 2. pilot na przeprowadzać to wymiatanie/przykrycie ogniem przeciwnika, gdy musi mieć możliwość szybkiego przejęcia obowiązków 1. pilota. Popytaj, jaką rolę ma spełniać Głuszec na polu walki, bo mnie się to nie trzyma kupy i zupełnie nie pasuje do doktryny hamerykańsko-brytyjskiej [=doktryna NATO, tam śmigłowce transportowe są eskortowane przez śmigłowce szturmowe i to te ostatnie zapewniają wsparcie ogniowe; dawno odkryto, że śmigłowiec transportowy nie do końca sprawdza się w roli śmigłowca szturmowego]. To nie jest tak, "a niech ma ten km, może mu się przyda", bo to ustrojstwo pewnie waży z kilkaset kilo z amunicją..



Temat: Kolejne Rosomaki, F-16 i samoloty CASA dla wojska w 2007 r.
PAP, 15.03.2007 r.

Kolejne transportery Rosomak, samoloty transportowe CASA, pociski SPIKE i kolejne samoloty F-16 uzyskają w 2007 roku polskie Siły Zbrojne - poinformowali w czwartek posłów sejmowej Komisji Obrony Narodowej przedstawiciele MON i Sztabu Generalnego WP.
"Zakupy będą wyższe niż w roku ubiegłym o prawie jedną czwartą. Priorytetami będzie kontynuacja tych najważniejszych programów - przede wszystkim pozyskiwanie kolejnych samolotów F-16, kontynuacja programu KTO ROSOMAK, pociski kierowane SPIKE. Wielki nacisk kładziemy też na doposażenie żołnierza w najnowsze urządzenie łączności, by w każdej chwili mógł się porozumieć ze swoim dowódcą i kolegami" - powiedział posłom wiceminister obrony Marek Zająkała.
"W tym roku chcemy pozyskać miniaturowe bezpilotowce. W Marynarce Wojennej będziemy realizować zakup systemu rakietowego +woda- woda+, zakupimy korwety wielozadaniowe GAWRON" - powiedział szef Sztabu Generalnego WP gen. Franciszek Gągor.
Lotnictwo kupi też m.in. kolejne samoloty transportowe CASA z systemami elektronicznymi, śmigłowce do przewozu VIP i śmigłowce do podstawowego szkolenia pilotów oraz przenośne rakiety przeciwlotnicze. Wojska Lądowe otrzymają w tym roku m.in. oprócz kolejnych transporterów Rosomak, opancerzenie do nich, kupi moździerze i haubice, wymieni część broni automatycznej. Marynarka, oprócz zakupów zmodernizuje tez posiadane okręty i wyposaży je w systemy biernej obrony i zmodernizuje śmigłowce.
Zakupy i modernizacje będą dotyczyły głównie sprzętu dla jednostek działających w siłach międzynarodowych.
Zająkała poinformował, że w najbliższy weekend w Izraelu będzie testowane opancerzenie transportera Rosomak.

Zgodnie z budżetem na 2007 r. na modernizację techniczną Sił Zbrojnych zaplanowano 4 mld 587 mln zł. Wojska Lądowe dostaną 2,3 mld zł, Siły Powietrzne ponad 1 miliard zł, Marynarka Wojenna 473 mln zł, zaś kwotę 679 mln zaplanowano dla innych formacji.



Temat: zespoły ratownicze w innych krajach...
Witam!

W oparciu o posty z ostatnich tematów (skuteczność AED i projekt ustawy o
KSR) wysunąłem wniosek, że przydałaby nam się mała analiza i zestawienie
składu zespołów wyjazdowych (medycznych) w poszczególnych krajach (Europa,
USA).
Co wy na to? moim zdaniem warto sobie zakreślić obraz i porównać te systemy
z naszym, z nowym projektem KSR i w ogóle posiadać taką wiedzę.

Na początek - Niemcy

Jedyne informacje jakie posiadam to relacje pracującego tam Joanity (JUH).

W Niemczech mamy kilka organizacji które zajmują się fachowym niesieniem
pomocy medycznej w oparciu o fundusze narodowe.
Wśród nich mamy m.in.
Malteser Hilfsdienst (MHD)
Johanniter-Unfall-Hilfe (JUH)
Aktion Deutschland Hilft (ASB)
Deutsches Rotes Kreuz (DRK)
i inne

We wszystkich tych organizacjach istnieje ujednolicony system "stopni"

stopnie sanitarne (sanitaetsdinst):
-ErstHelfer (EH)
-SanitaetsHelfer (SH)
-Sanitaeter

stopnie ratownicze (rettungsdienst)
-RettungsHelfer (RH) prawo pracy w pogotowiu na KTW (karetki transportowe)
-RettungsSanitaeter (RS) prawo do pracy w pogotowiu na RTW ("R-ki") i KTW
(transportowe), ew.RHS (helikopter)
-RettungsAssistent (RA) prawo do pracy na RTW, KTW, RHS, NEF (samochód
którym dojeżdża lekarz ratownik [NOTARTZ] wraz z asystentem [RA] ale tylko
do najpoważniejszych przypadków. Zadania raczej wspomagajaco organizacyjne
będacych już na miejscu zespołów niż strikte med. choć rownież)

Zespół wyjazdowy: RA + RS
W razie większych/poważniejszych wypadków wysyłany jest lekarz (patrz
wyżej).

Tyle co wiem, jak ktoś wie więcej niech raczy się podzielić tą wiedzą.

Pzdr i zapraszam do opisywania systemów w pozostałych państwach!





Temat: Czy Apache AH-64 po Mi-24 w Polskiej Armii ?


A ja dalej przy swoim, jesli mamy do dyspozycji 3-4 smiglowce, to
najlepiej
miec uniwersalne.


wydaje mi się że nie, dlatego że w czasie desantu każdy śmigłowiec wykonuje
w tym samym czasie inne zadanie, transportowy wysadza ludzi a wsparcia
osłaniają z góry - gdyby były maszyny uniwersalne desant trawłby 2 razy
dłużej dlatego że po desancie śmigłowce muszą zamienić się rolami, puste
osłaniają, a te co stanowiły osłonę wysadzają desant
zabranie ludzi trawłoby tak samo długo
siła ognia i możliwości transportowe grupy specjalizowanych maszyn sa moim
zdaniem większe niż złożonej z maszyn uniwersalnych - wynika z to ze
sprzecznych wymagań dotyczących maszyn transportowych i wsparcia - pierwsze
muszą mieć dużą ładowność, od drugiej wymaga się siły ognia (bardzo drogie
systemy kierowania + ciężkie uzbrojenie) oraz odpowiednia odporność (solidne
opancerzenie), wszystko to kosztuje i oznacza iż maszyna uniwersalna (taki
AH-64 z przedziałem desantowym) ważyłby bardzo dużo i byłby bardzo drogi
zauważ że siły zbrojne używające Mi-24 używają też duże ilości śmigłowców
transportowych do celów desantu taktycznego - jeden Mi-8 zabierający dwa
razy więcej desantu niż Mi-24 kosztuje pewnie połowę jego ceny


Wracajac do tematu watku: uwaza sie ze "porzadna" modernizacja jednego
Mi-24, a wiec do standardu Mi 35 M kosztuje w okolicach 2,5 miliona
dolarow, dosc umiarkowane pieniadze. Szacuje sie ze po takiej modernizacji
daloby sie go uzywac przez kilkanascie lat, a jego mozliwosci sa
(przyjmijmy...) porownywalne do dzisiejszego Apache.
My oczywiscie modernizowalibysmy sami, ale przyjmijmy taki koszt.
Ile kosztuje Apache? Orientacyjnie?


jakieś 10 razy więcej





Temat: Strategiczny Przeglad Obronny na pmm


| po sp Chrobrym - M109 w ograniczonej liczbie (do ciezkich brygad - 50-60
| systemow?)

Skoro już proponujesz wariant niemiecki (Leo, Puma jako punkt
odniesienia) to nie lepsze byłyby PzH2000?


Przykro mi, myslalem o naszej rodzimej Pumie... na niemiecka nas nie stac


| Lotnictwo transportowe:

Skoro fantazjujemy to A400 :)


Za co? :)


| BSL-e
| System taktyczno-operacyjny (dwa dywizjony)
| Wspolpraca z Republika Federalna celem wspolnego wykorzystania
| strategiczno-operacyjnych systemow GlobalHawk.

To się EuroHawk nazywa ;)


Fakt :)


BTW - wiesz może czy zmiany w porównaniu do GlobalHawka wynikają
wyłącznie z widzimisię Niemców czy także ograniczeń eksportowych
USA?


Z tego co pisala prasa, Niemcy zazyczyli sobie dopasowany do ich potrzeb
wariant. Co do ograniczen... coz w wariancie US wszystko by bylo pod kluczem
(oprogramowanie / kody)


| Duze zmiany w wyposazeniu osobistym. Na poczatku nastepnej dekady
| przymiarki
| do narodowego programu "wojownika przyszlosci". Spore nasycenie
| nowoczesnym

Nie lepiej jednak przyłączyć się do istniejących?


A nie lepiej opracowac wariant narodowy - to nie przekracza naszych
mozliwosci, nie przekresla zastosowania pewnych rozwiazan, przecwiczonych
przez innych (licencje), a jednoczesnie w tej kluczowej dla obronnosci
kwestii mamy wlasny wyrob, produkowany na miejscu.


I tu bym zmienił: masz podejście "wszystko albo nic" - darowane lub
w pełni własne. Korzystniejsze byłoby włączanie się do istniejących
projektów lub być może inicjowanie wspólnych.


Zgoda, ale ja juz zakladam taka kooperacje (wojska kosmiczne, modernizacja
parku pancernego przy wykorzystaniu niemieckiej technologii przy koniecznym
udziale naszego przemyslu, polski wklad w sojusznicze systemy rozpoznania,
niestety ograniczona wlasnymi marnymi zamowieniami wspolpraca z przemyslem
stoczniowym Niemiec, Hiszpanii i Holandii). Malo? :P

ein





Temat: Modernizacja techniczna SZ w 2007 r

Sekretarz stanu w MON Marek Zająkała i szef Sztabu Generalnego WP gen. Franciszek Gągor przedstawili zamierzenia modernizacji technicznej SZ RP na 2007 rok podczas posiedzenia sejmowej Komisji Obrony Narodowej 15 marca.

Zgodnie z budżetem resortu obrony narodowej na rok 2007, na modernizację techniczną Sił Zbrojnych RP przeznaczono 4 mld 587 mln zł. Wojska lądowe otrzymają 2,3 mld zł, siły powietrzne ponad 1 mld zł, a marynarka wojenna 473 mln zł. Kwotę 679 mln zł otrzymają pozostałe formacje.
Jak poinformował posłów sejmowej Komisji Obrony Narodowej sekretarz stanu w MON Marek Zająkała, w roku 2007 Siły Zbrojne RP uzyskają kolejne transportery opancerzone Rosomak, myśliwce wielozadaniowe F-16, samoloty transportowe CASA oraz pociski SPIKE. – Zakupy będą większe niż w roku ubiegłym o prawie jedną czwartą. (…) Wielki nacisk kładziemy też na doposażenie żołnierza w najnowsze urządzenie łączności, by w każdej chwili mógł się porozumieć ze swoim dowódcą i kolegami – powiedział wiceminister Marek Zająkała.

Siły Powietrzne zakupią kolejne samoloty transportowe CASA, przenośne rakiety przeciwlotnicze, śmigłowce do przewozu VIP oraz śmigłowce do podstawowego szkolenia pilotów. – W tym roku chcemy pozyskać miniaturowe bezpilotowce. W marynarce wojennej będziemy realizować zakup systemu rakietowego „woda- woda”, zakupimy korwety wielozadaniowe GAWRON – poinformował szef Sztabu Generalnego WP gen. Franciszek Gągor. MW zmodernizuje także posiadane okręty, wyposaży je w systemy biernej obrony i zmodernizuje śmigłowce. Wojska lądowe oprócz kolejnych transporterów Rosomak wraz z odpowiednim opancerzeniem, otrzymają w 2007 roku m.in. moździerze i haubice, a część broni automatycznej będzie wymieniona.

Planowane zakupy i modernizacja będą dotyczyły głównie sprzętu dla jednostek działających w siłach międzynarodowych. Minister Zająkała poinformował także, że w najbliższy weekend w Izraelu testowane będzie opancerzenie transportera Rosomak.

www.mon.gov.pl



[ Dodano: Wto 20 Mar, 2007 ]



Temat: Czym zachwycili się na MSPO 2007 Amerykanie?

No to zobaczmy:
- MTB fakt ze powstały z T-72 ale chyba najbardziej zaawansowana 72 na świecie - juz napisałem, zagraniczne klocki powsadzane do przestarzalego sowieckiego czołgu,
- rakiety przeciwlotnicze, zgoda rozwiniecie Igły ale twórcze i nowoczesne - rozwiniecie sowieckiej konstrukcji,
- nowoczesne radary- tu mamy jakieś własne osiągnięcia, które reprezentują jako-taki poziom,
- małe samoloty transportowe, znowu rosyjskie korzenie ale sprzęt na światowym poziomie w swojej klasie - sowiecka licencja,
- nowoczesny system ZOP zoptymalizowany do działań na Bałtyku - sorry,ale to trochę za mało, za niedługobędziemy się chwalić sprzączkami do pasków,
- Śmigłowce; lekkie i średnie, w tym uzbrojone - śmigłowce są przestarzałe; zarowno Sokoł jak i mało udany SW-4,
- potrafimy tworzyć własne nowoczesne opracowania korzystając z techniki wschodu jaki i zachodu, produkt końcowy jest polski: Krab, Loara - już kocek Ci napisał o Krabie i Loarze, kluczowe systemy nie są nasze,
- ZSMU- światowy poziom, wręcz czasami wyprzedzamy świat (zasilanie pod pancerza) - poczekajmy na wdrożenie i pierwsze wnisoki z eksploatacji przed szafowaniem "światowym poziomem',
- nowoczesne radiostacje (licencja) radiolinie itp. - jak sam napisałeś - głownie licencja,
- systemy zarządzania walka: Trop Topaz i inne - tu mamy pewne osiągnięcia, głównie dlatego, że WB Electronics to firma prywatna.

Owszem, dysponujemy przemysłem zbrojeniowym, ale na pewno nie rozwiniętym. I niestety - niezbyt nowoczesnym.


PS: ręka w gipsie = miesięczna abstynencja na forum? Powrotu do zdrowia życzę.
Absencja (bo na pewno nie abstynencja w moim przypadku:) spowodowana raczej sprawami mieszkaniowymi oraz lekkim zmęczeniem zBotrasowouRemovieniem forum.


- Śmigłowce; lekkie i średnie, w tym uzbrojone - śmigłowce są przestarzałe; zarówno Sokół jak i mało udany SW-4,

nowszych nie będzie - bo tak załatwiono przetarg, że będzie całkowicie importowany EC-135 - ani EC-135, ani Agusta nie wyjdą ze Świdnika dla naszych służb, a Kanią świata nie podbijemy.
MTB: nikt nie silił na licencję Leoparda2A5 przez 17 lat- mamy tylko nieprzetłumaczoną (GER) dokumentację w Łabędach.
Z Loarą, Krabem i Gawronem - były zamrożone i z zerowym finansowaniem przez lata 2001-2005. O mało nie zmarnowano tych licencji.



Temat: PORADNIA PSYCHOLOGICZNO SPOŁECZNA- Masz problem -> Napisz
Wyluzujcie panowie, spokojnie...
Widzę, że złego słowa nie dacie sobie powiedzieć na fuchę driverów... Ja podaje przykłady z życia, wiem doskonale jak wygląda praca kierowcy ciężarówki i mimo, że sam jestem kierowcą, nie chciałbym pracować jako truck driver... po prostu nie wytrzymałbym tragicznej samotności.

A tak jak Ola, myśli większość społeczeństwa...
Zauważcie, dlaczego tego problemu nie ma na zachodzie?!

To nie jest wina kierowców osobówek, który jak ma możliwość to chce jechać do przodu... Ma się toczyć? Nie może szybciej się zebrać więc jedzie.
To nie jest wina kierowców ciężarówek, że zapakowani rozpędzają swój zestaw pół godziny, a później się denerwują gdy go jakiś niedzielny kierowca wyhamuje, niemalże do zera...

Kierowców mamy tych samych, nie ważne czy to Niemiec czy Włoch... Każdy chce jechać tyle tylko, że w odróżnieniu od innych państw w których to sieci transportowe są tak doskonale rozłożone, że ciężarówki praktycznie są nie zauważalne dla przeciętnego obywatela kraju. U nas era sieci logistycznych i całego zarządzania transportem dopiero się zaczyna.
Zauważcie, że coraz więcej powstaje obwodnic miast, budują coraz więcej dróg, szerszych lepszych.
Przy niemalże każdej większej miejscowości są potężne przestrzenie magazynowe, do których właśnie dociera driver, by nie wjeżdżać do miasta.

Na zachodzie te systemy panują od kilkudziesięciu lat, u nas od kilku i przed nami jeszcze kilka ładnych lat, jak nie kilkanaście byśmy dorównali przykładowo idealnej pod względem transportu Francji.
Nie ma co się szarpać tylko trzeba zrozumieć, że każdy chce jakoś jechać i każdy będzie narzekał na to co jemu przeszkadza. Nie ma co tutaj zwalać winy że osobówki to zło, które trzeba wyeliminować i najlepiej dać wszystkim rowery a ciężarówki do rowu poprzewracać i rowerzyści nich paczki wożą.

BĘDĄ DROGI, ZNIKNIE PROBLEM WŚCIEKŁYCH DRIVERÓW A TYM BARDZIEJ SZALONYCH OSOBÓWEK...

A co do busów :)
To ku mojej radości, pracodawca wykonujący transport drogowy pojazdami do 3,5t ma obowiązek zamontowania tachografu :)
Ja w tej pracy mieć nie będę bo nie jest to firma transportowa.



Temat: Zumwalty anulowane. Za drogo.


Racjonalne.


Jakby nie patrzeć...


Kolega mieszka obok pewnej bazy :) i jezeli jeden czy oba z Zumwaltow tam
trafia ma brac teleskopa i obfocic to to.


Tylko niech do teleskopa ;) dołączy cyfrówkę, najlepiej ustawioną poza
posesją i sterowaną zdalnie :OD Bo albo jakiś laserowy system wykrywania
i obezwładnania optoelektroniki da mu po oczach, albo Zumwalt AGSem go
wyeksmituje ;P


Tez mi sie wydaje ze LM ma juz kontrakt w kieszeni. Izrael zamowi co
najmniej 4 jednostki - to jest juz przesadzone. Budowanie zupelnie innego
okretu dla siebie i dla najblizszego sojusznika (za friko rzecz jasna) to
raczej nie przejdzie. LM ma LCS-a imho.


I w sumie szkoda, bo uważam że to cudo GD było naprawdę obiecujące.
I jakby lepiej dostosowane do wymagań amerykańskich (zdolności
transportowe, możliwosci na oceanie). Jednak z racji awangardowości no i
polityki (równe obłaskawianie korporacji, podtrzymanie zatrudnienia),
polegnie jak F-23 choćby.


Ewolucja. Kto mowi o przeniesieniu "pelnego" Spy-3... sensoryczne poszycie
to oczywiscie zupelnie cos innego niz "klasyczne" nadbudowki AB


Zaraz tam poszycie. To po prostu masa szerokopasmowych anten odpowiednio
  zintegrowana z nadbudówką. AB brakuje w zasadzie zasilania (tego nie
przeskoczą - dodatkowa turbina skomplikuje budowę, ograniczy
autonomiczność itp). Na mój gust, to po prostu w oparciu o technologie
zamienią identycznie ustawione anteny SPY-1 na dwuzakresowe ze SPY-3 i
elektronikę w środku. Armata 127/62 powinna moim zdaniem zostać.

 Co do silowni - na pewno bedzie zmodyfikowana


jak juz pisalem aby zapewnic wieksza wydajnosc energetyczna (nowe systemy
elektorniki ale takoz w przyszlosci bron wiazkowa)


Wymienisz turbiny na mocniejsze - paliwa starczy na krócej. Powiększysz
kadłub - to samo, tylko że turbiny trzeba wymienić / dołożyć kolejną. I
tak dalej..


Chyba ze czeka nas jakas rewolucja.


Najbliższą byłby podwodny lotniskowiec ze skrzydłem UCAVów
odpowiadających zdolnościami bojowyi przynajmniej połowie obecnego skrzydła.


Przekrocza i to znaczaco te 10tys.


I pewnie powstaną dwa projekty - oszczędny, zbliżony do obecnego AB, i
rozbudowany w oparciu o AB, nowy krążownik.

Pozdrawiam,
Antey





Temat: Wyslijmy 10-15 000 zolnierzy do Iraku


| jezeli 200 ludzi kosztuje 22 mln PLN to wyslanie 10 000 kosztaowaloby
1,1
| mld PLN

Tak w kwestii formalnej, to wyslanie kosztowalo 22 mln a dodatkowy sprzet
dla nich, dozbrojenie i doposazenie, dalsze 30 mln.


dlatego podnioslem wycene o 30 % z 1,1 mld do 1,5 mld PLN


| Podejrzewam ze koszty wyslania 2 brygad pancernych poza granice kraju
| rozlozylyby budzet Polski na wiele lat.

| jak wyzej 1,1 mld PLN zaokraglajac byloby to okolo 1,5 mld PLN

Ile kosztuje odpowiednik "dodatkowego sprzetu" w skali brygady pancernej?
Hmmm.
128 uzywanych Lepoardow, systemy dowodzenia, mosty czolgowe, samochody
transportowe roznych rodzajow - slowem calosc tego co Niemcy dali
brygadzie
Swietoszowskiej jest szacowane na 1.5 mld zlotych. To daje pojecie o tym
ile
by kosztowalo dozbrojenie brygady w takim stopniu, aby w miare upodobnic
ja
do brygad USA lub GB.


chwila,

Czolgi juz mamy, tak ? - mamy

nie ma jeszcze fabryk uzbrojenia do tych czolgow i wyosoko wykwalifikowanej
kadry technicznej - i to bylby problem - ale jak najbardziej do
przezywciezenia

co do BKPow jako jednostki areomoblinej - to mysle ze potrzebaby dwoch
rzeczy
- nowoczensej lacznosci
- amerykanskiego sytemu swoj-obcy - bo ten brytyjski wariant jest jak wiemy
lekko zawodny

no i oczywiscie pocisk przeciwpancerny "do Huzara"

jednak nabardziej chcialbym podkreslic, wazna kwestia jest fakt, ewentualnej
WYMIANY pokoleniaowej w mlodej i sredniej i starszej kadry WOJSKOWEJ

no jak wiemy zbetoniale i zrutynizowane kadry WP to jej jedna z najwiekszych
bolaczek

a wyslanie 10-15 000 zolnierzy czyli 7-10 % poslkiej armii na pewno poprzez
naturalna pozywtna selekcje wprowadziloby wiele "swiezego oddechu" do
struktur WP
poza tym byl by to swoisty akcelerator dynamicznych zmian w calym WP





Temat: Kable i przewody telekomunikacyjne
Zestawienie norm zawiera wybrane Polskie Normy dotyczące powyższej tematyki. Wyszczególnione normy PN zostały ustanowione na podstawie odpowiednich uchwał Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Poniższe zestawienie Polskich Norm dotyczących kabli i przewodów zostało wzbogacone o wybrane normy europejskie EN przewidziane do uznania za PN (opracowane na podstawie informacji zamieszczonych w czasopiśmie „Normalizacja”).
Zakres Polskich Norm dotyczących tej tematyki jest ujęty w katalogowych grupach i podgrupach klasyfikacji ICS:

kable – podgrupa ICS: 29.060.20, 33.120.10, 33.120.20, 47.020.60,
przewody – grupy, podgrupy ICS: 29.060.10, 29.060.20, 29.020, 33.120.20, 43.060.50, 47.020.60.

6.2.Normy i dokumenty związane
PN-61/E-01002 Przewody elektryczne. Nazwy i określenia.
PN-72/M-82060 Części złączne. Podkładki metalowe. Podział i oznaczenie.
PN-74/E-04500 Osprzęt sieci elektroenergetycznych. Powłoki ochronne cynkowe zanurzeniowe chromianowe.
PN-75/E-05100 Elektroenergetyczne linie napowietrzne. Projektowanie i budowa.
PN-79/N-03021 Statystyczna kontrola jakości. Kontrola odbiorcza według oceny alternatywnej. Plany badania.
PN-83/N-03010 Statystyczna kontrola jakości. Losowy wybór jednostek produktu do próbki.
PN-85/E-06300/05 Wyroby elektroinstalacyjne do użytku domowego i podobnego. Wymagania i badania podstawowe. Rezystancja i wytrzymałość elektryczna izolacji
PN-85/O-79252 Opakowania transportowe z zawartością. Znaki i znakowanie.
PN-91/E-02551 Osprzęt linii napowietrznych i stacji. Terminologia.
PN-91/E-06400/01 Osprzęt linii napowietrznych i stacji. Osprzęt z przewodami giętkimi.
PN-91/E-06400/01 Osprzęt linii napowietrznych i stacji. Postanowienia ogólne.
PN/T-01001.Słownictwo telekomunikacyjne. Pojęcia podstawowe.
PN/T-01002. Słownictwo telekomunikacyjne. Teletransmisja przewodowa. Nazwy i określenia.
BN-75/8984-03 Telekomunikacyjne linie napowietrzne. Urządzenia ochrony odgromowej konstrukcji wsporczych. Przepisy budowy.
BN-76/8984-09 Telekomunikacyjne linie napowietrzne. Ogólne wymagania i badania.
BN-78/3231-13 Trzony dla izolatorów teletechnicznych.
BN-78/3231-14 Telekomunikacyjne linie napowietrzne. Haki do izolatorów.
BN-88/3200-01 Urządzenia telekomunikacyjne. Podział w zależności od warunków środowiskowych i program badań środowiskowych.
ZN-96/TPSA-002 Telekomunikacyjne linie kablowe dalekosiężne. Linie optotelekomunikacyjne dalekosiężne. Ogólne wymagania techniczne.
ZN-96/TPSA-027 Telekomunikacyjne sieci miejscowe. Linie kablowe o torach miedzianych. Ogólne wymagania i badania.
ZN-96/TPSA-037 Telekomunikacyjne sieci miejscowe. Systemy uziemiające obiektów telekomunikacyjnych. Wymagania i badania.

trzeba te normy wyszukac w necie



Temat: Polska broń dla Iraku
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050415/ekonomia/ekonomia_...
ml
Pierwszą partię pojazdów i ciężkiego sprzętu dla wojska wysyła do Iraku
Bumar. Ten morski konwój poprzedziło uruchomienie mostu powietrznego z
dostawami broni strzeleckiej, amunicji i sprzętu elektronicznego
Samoloty ze specjalnym ładunkiem startowały co tydzień - mówi Roman
Baczyński, prezes Bumaru. Jak dodaje, wartość wszystkich kontraktów na
dostawę broni i wyposażenia dla irackiej armii przekroczy 360 mln USD. Bumar
pośredniczy w wyposażaniu irackich wojsk nawet w śmigłowce transportowe.
Udało się już zakontraktować używane helikoptery Mi-17 produkcji rosyjskiej.
Irakijczycy chcieli też kupić w Świdniku 20 nowych śmigłowców Sokół, lecz
zdaniem szefa Bumaru nie mogli zaakceptować zbyt długich terminów dostaw
maszyn. - Jeszcze w tym roku wyślemy do Bagdadu dwa nowe sokoły, aby na
miejscu poddać je testom. Polskie śmigłowce znajdą się więc w irackiej
armii - mówi R. Baczyński.
Niewykluczone, że badana jest możliwość odsprzedania Irakijczykom części
śmigłowców, które już służą polskim żołnierzom na pustyni.

Świdnik nadal liczy, że ziszczą się zapowiedzi Bumaru o przyszłych większych
zamówieniach na helikoptery dla Iraku.

Większość sprzętu i uzbrojenia wysyłanego obecnie przez Bumar do Iraku
pochodzi z krajowych fabryk. Głównym producentem cystern jest słupska Zasta,
która już w latach 80. dostarczała je m.in. do Iraku i Iranu.

- Za kilka tygodni pierwsza partia cystern na wodę i paliwo, z urządzeniami
do dystrybucji, będzie w drodze do Iraku - mówi Jerzy Staniuk, prezes Zasty.
Jej szef nie ukrywa, że liczy na kolejne zamówienia. Negocjacje są w toku.

Irakijczycy już dokonali technicznego odbioru 25 terenowych wozów Honker w
lubelskim Intrallu, które po wyposażeniu w urządzenia medyczne przez firmę
Bieńkowski i Ska z Sosnowca jako ambulanse popłyną pierwszym statkiem do
Iraku. Władze w Bagdadzie zamówiły 100 kompletnie wyposażonych sanitarek,
jest duża szansa, że podwoją zamówienie.

W zeszłym tygodniu zakończyła się konferencja i prezentacja polskiego
uzbrojenia w Arabii Saudyjskiej.

Swoje wyroby pokazywało 60 krajowych producentów. Największe zainteresowanie
wzbudziły najnowsze systemy radiolokacyjne i obrony powietrznej. -
Saudyjczycy studiowali też parametry polskiego czołgu PT-91M w wersji
przygotowywanej na rynek malezyjski





Temat: Przeklęte AV-ki
Koszmar. Od zawsze zastanawiałem się skąd wynikaja mordercze parametry AV-ek. Może wy będziecie wiedzieć co zrobić by nie naginając zasad 2-giej edycji.

Sprzeczności :
1. MaxMetal sugeruje nam, że AV-ki mają większe zasięgi (prawie dwukrotnie) niż samoloty.

Przeciw : Aerodyny nie mają skrzydeł, albo szczątkowe. Nie mogą być ekonomiczniejsze od samolotów, ze względu na nieaerodynamiczny kształt i niewykorzystywanie siły nośnej. Energochłonny pionowy start TYM bardziej.

2. Zabójcze przyśpieszenie, AV-ek (50 hamowanie/50 przyspieszenie) jest większe niż samolotów odrzutówych.

Przeciw : Przecież AV-ka hamuje silnikami wektorowymi. Inaczej jeśli porównamy ją do Harriera, okaże się że pionowzloty mają zazwyczaj DUZO gorsze parametry od konwencjonalnych rozwiązań. Irracjonalne wydaje mi się by przyspieszenie było większe niż samolotu myśliwskiego... A tak właśnie w cyberze jest.

3. Utrzymania pionu.

Przeciw : Niestety odrzutowe pionowzloty mają bardzo trudny problem chłodzenia silników. Harier nosi ze sobą setki litrów wody, żeby przez kilkanaście sekund móc zawisnąć (nie ma przepływu powietrza). Tymczasem AV-ka porównywana jest do śmigłowca.

4. Dlaczego AV-ki mają być lepsze od śmigłowców i skąd ich sukces?

Przeciw : Śmigłowce to skomplikowane urządzenia. Ale ekonomiczniejsze. Problem w tym, że jak śmigłowiec jest relatywnie "pusty" w środku. Tak również AV-ki pokazuje się jako maszyny transportowe dla ludzi i sprzetu. Tymczasem patrząc na współczesne pionowzloty systemy startu są PODSTAWOWYMI elementami konstrukcji - nie wspominając o problemach związanymi z eksploatacją. Różnica jest również w opancerzeniu. Śmigłowiec uważa się za "lżej opancerzony" od AV-ki. Dlaczego?



Temat: Segregacja smieci
To są firmy mające zezwolenia na odprowadzanie śmieci i opróżnianie zbiorników w Czeladzi:

1. Zakład Oczyszczania Miasta Zbigniew Strach - 42-274 Konopiska, Korzonek 98 tel. (0-34) 366 89-84
2. STENA Sp. z o.o. - Oddział Zakład Wtórmex, 41-100 Siemianowice Śląskie przy ul. M. Konopnickiej 11 tel. (0-32) 351-35-70 , (0-32) 351-35-73
3. Przedsiębiorstwo Handlowo Transportowe „KEDAT”, 42-530 Dąbrowa Górnicza, ul. Warszawska 14A - tel. (0-32) 264-50-31, (0-32) 262-22-85
4. Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o., 42-500 Będzin, ul. Kościuszki 140 tel. (0-32) 267-42-18, (0-32) 267-42-19
5. SITA Czeladź Sp. z o.o., 41-250 Czeladź, ul. Szpitalna 87- tel. (0-32) 269-64-81
6. TOI TOI Systemy Sanitarne Sp. z o.o., 42-500 Będzin, ul. Świerczewskiego 115 - tel. (0-32) 267 05-10 wew. 106
7. A.S.A. Eko Polska Sp. z o.o., 40-057 Katowice, ul. PCK 10/13 - tel. (0-32) 257-20-57
8. Andrzej Książek Usługi Asenizacyjne, 42-500 Będzin, Plac 3-go Maja 10/4 - tel. 0 508 328-608
9. ALBA PGK Czeladź Sp. z o.o., 41-250 Czeladź, ul. Wojkowicka 14A, tel. (0-32) 265-12-72, (0-32) 265-12-89
10. Janusz Bochenek Firma EKO,42-512 Psary, ul. Szkolna 94 tel. 0 603 930 812

Podkreślone obierają odpady stałe, więc to co Cię interesuje. Reszta odprowadza z zbiorników bezodpływowych.

Dodatkowo na terenie miasta jest ustawionych 47 gniazd pojemników typu iglo. W pojemnikach tych można gromadzić trzy podstawowe rodzaje surowców wtórnych:
• szkło opakowaniowe (butelki),
• makulatura,
• plastik (butelki PET).

Natomiast odpady niebezpieczne (np. przeterminowane leki) są zbierane przez:
1. Apteka „Europejska II” przy ul. Będzińskiej 80.
2. Apteka „Farmacja” przy ul. Spacerowej 4.
3. Apteka prywatna S.C. przy ul. 35-lecia 1A.

Więc pewnie któraś z wyżej wymienionych.



Temat: Wojsko Polskie 2012
Moim zdaniem OT winno zasadzać na trzech filarach :

- Jednostki drugorzutowe - 3 Brygady Ogólnowojskowe na sprzęcie wycofanym z jednostek zawodowych (kierunki pomocnicze) działania opóźniające , obrona węzłów komunikacyjnych - krótkotrwała.

- Szkolenie pozostałych rezerw nie pownno podążąć w kierunku tworzenia kolejnych jednostek o coraz niższym poziomie sprawności oraz jakości sprzętu lecz na strategii uzupełnień jednstek pierwszorzutowych o dobrych rezerwistów-specjalistów + zespoły bojowe - np w sile drużyn wyszkolone w zwlaczaniu środków ppanc bądź plot stosunkowo prostym sprzętem - GROMY, RPG - dlatego OT winno bazować na tego rodzaju lekkim wyposażeniu

- Dywersja i samoobrona to bardzo ważne lementy , można od razu budować ruch oporu dowodzony np przez oficerów już w stanie spoczynku jednak doskonale znających się na rzeczy (byli SOFOWCY, antyterroryści, spadochroniarze z jednsotek szturmowych et cetera)
Tego rodzaju struktury dysponowałyby zaplanowanymi magazynkami sprzętu i broni oraz byłyby zaznajomione z taktyką dywersyjną małych zespołow bojowych

- OC + serwis paramedyczny - kolejny istotny element.

--- UWAGA _ Jednostki OT nie wchodzą w skład SIŁ operacyjnych jak w 39 roku, gdyż bataliony ON z szacunkiem dla ich waleczności popełniały na ogół kosmiczne błędy taktyczne i były zdecydowanie najsłabszymi ogniwami związkóe taktycznych - np 34 pułk piechoty i starcie w dniach 1-3 września ....

-- POLSKA DOKTRYNA OBRONNA - tezy :

- 100 % profesjonalny 7-Brygadowy komponent lądowy z dużym nasyceniem środków ppanc na mobilnych nośnikach (SPIKE na ROSOMACH + SPIKE NA BWP)
- Istotne wsparcie lotnicze Helikoptery transportowe + wsparcia + PPANC !!!
- środki łacznośći, rozpoznania i systemy IT wsparte nowoczesnymi (na miarę budżetu) środkami obrony plot - przrtrwanie "w linii" + sprawne dowodzenie
- Bardzo duża mobilność i manewrowość + profesjonalne wyszkolenie bojowe - GŁOWNY WYZNACZNIK ARMII

Słowem armii wzoru postsowieckiego przeciwstawamy nowoczesny (możliwie) , manewrowy oraz PERFEKCYJNIE WYSZKOLONY KOMPONENT OPERACYJNY ARMII , oraz OT wspierające pomocnicze działania i chroniące społeczeństwo przed eksterminacją

POZDRAWIAM

R_S



Temat: PYTANIE: smiglowiec uderzeniowy dla polski
dzis poszukalem troche po sieci i musze stwierdzic:

a) augusta 129 nie ma dzialka. nie jestem expertem, ale mysle ze nie jest to
zbyt praktyczne. i poza wlochami nikt go niechce.
b) rooivalk jest za malo opancerzony
c) maszyn rosyjskich cheba kupowac niebedziemy. produkcja Ka-50 lub Mi-28
jest znikoma co stawia pod znakiem zapytania ewentualna modernizacje. ma
ktos moze inne informacje? no a Mi-35 to tez tylko gruntownie zmodernizowany
Mi-24.
d) RAH-66 Comanche napewno zadrogi i jeszcze nieprodukuja
e) pozostaje AH-64 Apache lub AH-1 Supercobra

jezeli AH-64 to tylko w wersji AH-64D Longbow, bo wedlug komentarzy ktore
czytalem starego AH-64A bije na glowy.
Jezeli Supercobra to tez tylko w najnowszej wersji AH-1Z. wedlug tego co
czytalem ma najnowsze systemy i avionike. nowy silnik i nowy rotor i nowe
wieksze skrzydla. mozna podwiesic 16 hellfire-ow jak w AH-64. jest ale
mniejszy od AH-64 i zwroniejszy. Bell cieszy sie bardzo dobra opinia jako
producent ktory dobrze i chetnie wspopracuje z uzytkownikami np. przy
ewentualnej modernizacji.

chyba sie dzis zbyt duzo reklam i katalogow naczytalem bo mi sie ten AH-1Z
nawt calkiem podoba. wie kos ile kosztuje?

taka inwestycja w najnowsza technike napewno przyniesie plusy (know-how) dla
polskiego przemyslu. offset etc.

na pytanie ile nam trzeba i poco odpowiem tak:
mysle ze w przyszlosci bedziemy brali udzal w misjach
"pokojowo-stabilizacyjnych" i potrzeba nam  ca. 16  nowoczesnych smiglowcow
bojowych. jak nie wiecej.

Modernizacja Mi-24 tez musi byc, ale moim zdaniem nie ma co sie pakowac w
zbyt duze koszty. na dzis mamy 2004, zanim ruszy modernizacja bedzie 2006,
nim sie zakonczy bedzie 2010. w najlepszym wypadku.
a nawet jak zmodernizuja to i tak na misje raczej nie wysla.
w Mi-24 widze raczej baze do szkolenia pilotow.

ale poki co to najbardziej potrzebne sa imho samoloty transportowe.

greets
drx





Temat: Co to Ju-Jitsu?
Ju-jitsu (jap. 柔術 jū jutsu - miękka sztuka) - tradycyjna japońska sztuka walki. W wersji oryginalnej poza Japonią prawie nie spotykana. Większość pozajapońskich szkół Ju-Jitsu klasyfikuje się jako nowoczesne Ju-Jitsu. Bardzo często zawierają one elementy lokalnych systemów walki wręcz.

Ju-jitsu - to jeden z najstarszych japońskich systemów walki. Określenie ju-jitsu ( łagodna sztuka ) pojawia się w XVI wieku. Oczywiście sztuka ta istniała już wcześniej lecz uprawiana była w tajemnicy wśród szlachty i samurajów. Już bardzo wiarygodne wiadomości o tym systemie pojawiły się w XII wieku. Nazywany był wtedy min. YAWARA, WA-JITSU, KEMPO, HAKUDA, SHUBAKU, KOSHI-NO-MAWARI. W tym okresie najpopularniejszymi szkołami były : KYUSHIN-RYU, KITO-RYU, TAKENOUCHI-RYU, RYOSHITO-RYU, JAKISHIN-RYU, SEKIGUCHI-RYU, YOSHIN-RYU. Ju-jitsu rozwinęło się za czasów panowania Tokugawy w XV i XVI wieku. Stało się w tym okresie najbardziej popularną a zarazem najbardziej strzeżoną sztuką walki w Japonii - za zdradzenie jej tajników karano śmiercią.

Historia początków powstania ju-jitsu jest nadal tematem wielu sporów. Część osób uważa że system ten sprowadzony został z Chin, inni, że jest to system rdzennie japoński. Najbardziej prawdopodobne wydaje się trzecie wytłumaczenie, że w systemie tym zawarte zostały techniki sprowadzone z Chin z technikami rdzennie japońskimi. Niektóre ze starych szkół przetrwały do czasów współczesnych np. HONTAI-YOSHIN-RYU, DAITO-RYU-AIKI-JU-JUTSU czy też HAKKO-RYU-JU-JUTSU.

Poszczególne szkoły ju-jitsu bardzo się od siebie różniły, można by się było nawet pokusić o stwierdzenie,że każda szkoła to oddzielny system walki. W wielu szkołach ju-jitsu nauczano także posługiwania się tradycyjną bronią np. wakizashi, sai, tonfa, tanto, shaken, bo, kama itp. Ze starych szkół ju-jitsu wywodzi się wiele współczesnych systemów walki takich jak np. Judo, Aikido. Techniki ju-jitsu wykorzystywane są prawie w każdym systemie walki.

W czasach współczesnych mało pozostało szkół tradycyjnych, przede wszystkim istnieją szkoły Modern Ju-jitsu. Modern Ju-jitsu (nowoczesne ju-jitsu) to w większości systemy przystosowane do teraźniejszych czasów, opierające się często na technikach tradycyjnych oraz wykorzystujące elementy współczesne i techniki z innych systemów walki. Nowoczesne ju-jitsu bardzo często przystosowane jest dla potrzeb policji, wojska, realnej samoobrony. Przez wiekszość specjalistów uznawana za drugą (po modern combat) pod wzgledem skuteczności sztukę walki. Jiu jitsu polega na zablokowaniu ciosu przeciwnika i zaatakowania wrażliwego punktu na jego ciele. Poza tym jiu jitsu zawiera chwyty transportowe i rzuty.

Ju-jitsu kieruje się trzema podstawowymi zasadami :

1. Ustąp aby zwyciężyć
2. Minimum wysiłku, maksimum skuteczności.
3. Przez czynienie sobie dobra nawzajem do dobra ogółu.

Jest to bardzo wszechstronna sztuka walki uprawiana w zależności od potrzeb lub zamiłowań jako system samoobrony, sztuka poznawania samego siebie lub jako sport. Na świecie istnieje wiele organizacji ju-jitsu m.in. WJJKO, EJJU, IJJU. W Polsce też rozdzielone jest na wiele organizacji np. PFJJ, PSJJ, PCJJ Goshin-ryu, PAJ, W.S. "BUDO" - Akademia Ju-Jitsu oraz wiele innych. Każda organizacja posiada własny program szkoleniowy oraz ma własne wymogi egzaminacyjne. Stopniowanie też nie jest jednolite i kolory pasów mogą być różne przy posiadaniu tego samego stopnia w zależności od organizacji. Niektóre szkoły nauczają również posługiwania się różnymi typami broni tradycyjnej lub wymyślonej współcześnie. Najbardziej popularna broń to: bo, jo, tonfa, yawara, nawa, tambo.

W Polsce system ten uprawiany od początków XX wieku. Pierwsza książka o JJ wydana w Polsce została w 1908 r.

Przykłady Modern Ju-Jitsu:

* Kempo Tai Jitsu,
* Jukado,
* Brazylijskie Ju-Jitsu.

Przykłady szkół tradycyjnych:

* Yoshin Ryu,
* Shibukawa Ryu,
* Araki Ryu,
* Okuyama Ryu Aiki Jujutsu



Temat: dodatkowy sztuka walki

Ale powiedzcie mi coś o ju-jitsu czy jest to skuteczna sztuka walki i na czym polega?

Ju-jitsu (jap. 柔術 jū jutsu - miękka sztuka) - tradycyjna japońska sztuka walki. W wersji oryginalnej poza Japonią prawie nie spotykana. Większość pozajapońskich szkół Ju-Jitsu klasyfikuje się jako nowoczesne Ju-Jitsu. Bardzo często zawierają one elementy lokalnych systemów walki wręcz.

Ju-jitsu - to jeden z najstarszych japońskich systemów walki. Określenie ju-jitsu ( łagodna sztuka ) pojawia się w XVI wieku. Oczywiście sztuka ta istniała już wcześniej lecz uprawiana była w tajemnicy wśród szlachty i samurajów. Już bardzo wiarygodne wiadomości o tym systemie pojawiły się w XII wieku. Nazywany był wtedy min. YAWARA, WA-JITSU, KEMPO, HAKUDA, SHUBAKU, KOSHI-NO-MAWARI. W tym okresie najpopularniejszymi szkołami były : KYUSHIN-RYU, KITO-RYU, TAKENOUCHI-RYU, RYOSHITO-RYU, JAKISHIN-RYU, SEKIGUCHI-RYU, YOSHIN-RYU. Ju-jitsu rozwinęło się za czasów panowania Tokugawy w XV i XVI wieku. Stało się w tym okresie najbardziej popularną a zarazem najbardziej strzeżoną sztuką walki w Japonii - za zdradzenie jej tajników karano śmiercią.

Historia początków powstania ju-jitsu jest nadal tematem wielu sporów. Część osób uważa że system ten sprowadzony został z Chin, inni, że jest to system rdzennie japoński. Najbardziej prawdopodobne wydaje się trzecie wytłumaczenie, że w systemie tym zawarte zostały techniki sprowadzone z Chin z technikami rdzennie japońskimi. Niektóre ze starych szkół przetrwały do czasów współczesnych np. HONTAI-YOSHIN-RYU, DAITO-RYU-AIKI-JU-JUTSU czy też HAKKO-RYU-JU-JUTSU.

Poszczególne szkoły ju-jitsu bardzo się od siebie różniły, można by się było nawet pokusić o stwierdzenie, że każda szkoła to oddzielny system walki. W wielu szkołach ju-jitsu nauczano także posługiwania się tradycyjną bronią np. wakizashi, sai, tonfa, tanto, shaken, bo, kama itp. Ze starych szkół ju-jitsu wywodzi się wiele współczesnych systemów walki takich jak np. Judo, Aikido. Techniki ju-jitsu wykorzystywane są prawie w każdym systemie walki.

W czasach współczesnych mało pozostało szkół tradycyjnych, przede wszystkim istnieją szkoły Modern Ju-jitsu. Modern Ju-jitsu (nowoczesne ju-jitsu) to w większości systemy przystosowane do teraźniejszych czasów, opierające się często na technikach tradycyjnych oraz wykorzystujące elementy współczesne i techniki z innych systemów walki. Nowoczesne ju-jitsu bardzo często przystosowane jest dla potrzeb policji, wojska, realnej samoobrony. Przez większość specjalistów uznawana za drugą (po modern combat) pod względem skuteczności sztukę walki. Jiu jitsu polega na zablokowaniu ciosu przeciwnika i zaatakowania wrażliwego punktu na jego ciele. Poza tym jiu-jitsu zawiera chwyty transportowe i rzuty.

Ju-jitsu kieruje się trzema podstawowymi zasadami :

1. Ustąp aby zwyciężyć
2. Minimum wysiłku, maksimum skuteczności.
3. Przez czynienie sobie dobra nawzajem do dobra ogółu.

Jest to bardzo wszechstronna sztuka walki uprawiana w zależności od potrzeb lub zamiłowań jako system samoobrony, sztuka poznawania samego siebie lub jako sport. Na świecie istnieje wiele organizacji ju-jitsu m.in. WJJKO, EJJU, IJJU. W Polsce też rozdzielone jest na wiele organizacji np. PFJJ, PSJJ, PCJJ Goshin-ryu, PAJ, W.S. "BUDO" - Akademia Ju-Jitsu oraz wiele innych. Każda organizacja posiada własny program szkoleniowy oraz ma własne wymogi egzaminacyjne. Stopniowanie też nie jest jednolite i kolory pasów mogą być różne przy posiadaniu tego samego stopnia w zależności od organizacji. Niektóre szkoły nauczają również posługiwania się różnymi typami broni tradycyjnej lub wymyślonej współcześnie. Najbardziej popularna broń to: bo, jo, tonfa, yawara, nawa, tambo.

W Polsce system ten uprawiany od początków XX wieku. Pierwsza książka o JJ wydana w Polsce została w 1908 r.

Przykłady Modern Ju-Jitsu:

* Kempo Tai Jitsu,
* Jukado,
* Brazylijskie Ju-Jitsu,
* Ten Chi Ryu Jiu Jitsu (Russian Jiu Jitsu).

Przykłady szkół tradycyjnych:

* Yoshin Ryu,
* Shibukawa Ryu,
* Araki Ryu,
* Okuyama Ryu Aiki Jujutsu
* Hakko Den Shin Ryu Ju Jutsu

źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Jiu-jitsu



Temat: Bezpilotowe lotnictwo transportowe?
Bezpilotowe lotnictwo transportowe?

Jednym z wiekszych problemow przy dzialaniach piechoty
smiglowcowej (desantowo-szturmowej czy jak zwal) jest
maly doplyw zaopatrzenia.
To samo dotyczy takze i spadochroniarzy.

Ale moze szerzej:

Przerzut piechoty do obszaru dzialan, pozniejszy
przerzut zaopatrzenia, ewakuacja - odbywa sie najczesciej
przy uzyciu smiglowcow. Najczesciej smiglowce sa tez uzywane
w charakterze srodkow wsparcia tej piechoty.
I w charakterze srodkow rozpoznania...

Tak wiec wystepuje zapotrzebowanie na smiglowwce ktore moglyby
przerzucic piechote, wozic zaopatrzenie zamiast ciezarowek,
ewakuowac rannych zamiast karetek, prowadzic rozpoznanie,
oraz wspierac ogniem ppanc i ogniem zwyklym.

Stosunkowo ciezko sobie wyobrazic tak uniwersalny smiglowiec,
zazwyczaj stosuje sie wiec trzy rodzaje smiglowcow:
- lekki, w zaleznosci od wersji sluzacy jako rozpoznawczy,
dowodzenia badz medyczny,
- transportowy mogacy takze wspierac ogniem, sluzacy jako kon
roboczy, do wszystkiego, a wiec wozenia ludzi, wozenia zaopatrzenia
i do wspierania ogniem
- wyspecjalizowany przeciwpancerny. Sluzacy glownie
do wspierania ogniem. (Choc sa wyjatki, np. Mi-24 stanowil
ciekawa probe polaczenia transportowego i przeciwpancernego)

Ale niezaleznie od tego. Jasne jest ze wystepuje potrzeba
wykonywania przez smiglowce calego spektrum zadan.

Generalnie jednak, w najwazniejszy jest sam TRANSPORT.

Piechota aeromobilna pozbawiona wsparcia (ogniowego i
rozpoznawczego) ze strony wyspecjalizowanych smiglowcow
w dalszym ciagu pozostaje PIECHOTA, ktora moze walczyc
z przeciwnikiem. Raz przerzucona, walczyc moze tak dlugo,
jak dlugo ma zaopatrzenie.

Tak wiec wracamy do kwestii TRANSPORTU zaopatrzenia.

W tej chwili zaopatrzenie dla przerzuconej piechoty aeromobilnej
powietrzem przerzuca sie albo smiglowcami, albo samolotami,
przy czym w przypadku zaopatrzenia z samolotow najczesciej
poprzez zrzut.

Lotnictwo transportowe, skrzydlate lub smiglowcowe, jest tym
co utrzymuje przy zyciu aeromobilnych.

Czego sie spodziewam? Otoz, rozmawiajac o rozwoju samolotow
bezpilotowych, najczesciej mowimy o dwu rodzajach, o samolotach
rozpoznania i o samolotach wykonujacych zadania bojowe.

Natomiast ja osobiscie spodziewam sie ze w krotkim czasie
zobaczymy rewolucje w zakresie zaopatrywania wojsk z powietrza,
glownie wlasnie wojsk aeromobilnych, przy uzyciu transportowych
samolotow bezpilotowych bliskiego zasiegu (100-150 km od lotniska,
typowy promien operowania piechoty smiglowcowej)

Bedzie to rodzaj "powietrznej ciezarowki", zdolnej do wykonania
lotu po zadanej trasie, zrzucenia na spadochronie ladunku
w zaprogramowanym punkcie, samodzielnego powrotu po zadanej
trasie, i automatycznego (lub polautomatycznego) ladowania
na lotnisku wyposazonym w systemy wspomagajace ladowanie.

Cykl transportowy w "normalnym" lotnictwie, zwiazany jest
z pelna organizacja wylotu, w ramach ktorej planuje sie wylot,
robi odprawe dla lotnikow, po powrocie debriefing, w sumie,
przy takich procedurach, lotnictwo transportowe jest w stanie
wykonac dwa-trzy wyloty dobowo. Tak samo skrzydlate jak i
smiglowcowe.

Opracowanie bezpilotowego systemu transportu powietrznego
ktory dzialalby bez takich "narzutow", i bez udzialu
personelu latajacego, pozwoliloby na znacznie efektywniejsze
zaopatrywanie z powietrza.

Takze i smiglowce typu "kon roboczy" moga zostac wykorzystane

Przylot automata.
Diagnostyka, tankowanie i zaladowanie.
Wprogramowywanie kolejnej trasy.
Ustawienie w kolejce.
Wylot.

Tak prosto, na okraglo, cala dobe.

Michal Kukula





Temat: Żubr już na wolności



W rok po Turze AMZ Kutno pokazało pierwszy egzemplarz kolejnego zwierzęcego pojazdu – Żubra. Jako pierwszy publicznie zaprezentowano pojazd Żubr-P, budowany jako nośnik (platforma) systemów specjalnych.

Żubr-P do przewozu systemów specjalnych. Po dostawie do CNPEP Radwar pojazd zostanie nie tylko wzbogacony o elektronikę związaną z Popradem (wyrzutnią przeciwlotniczych pocisków Grom na specjalnej kolumnie z systemem optoelektronicznym – patrz RAPORT-wto 01/2008) czy radarem N-26/MMSR, ale także o systemy łączności itp. Sam Radwar zabuduje także hydrauliczny system otwierania opancerzonych żaluzji chroniących system umieszczony w tylnej części Żubra

W tym przypadku ma na nim być zabudowana kolumna wyrzutni systemu Poprad oraz radaru Soła (N-26/MMSR) z CNPEP Radwar. W takiej postaci Poprad ma być już wkrótce przedstawiony do prób Wojsku Polskiemu.

W czerwcu gotów ma być podstawowy wariant Żubra, przeznaczony do przewozu 10 żołnierzy .

Żubra-P należy traktować jako pojazd prototypowy, którego ostateczne rozwiązania zostaną zatwierdzone po próbach prowadzonych równolegle w kilku kierunkach. Jego zewnętrzna powłoka może także ulec modyfikacjom, głównie poprzez dodanie szeregu maskownic i schowków.

Żubr ma długość z wciągarką 6950 mm, szerokość 2450 mm i wysokość 2650 mm. Zaprojektowany został tak, aby mógł być przemieszczany w kabinie ładunkowej C-130, co sprawia, iż może być także interesującą propozycją także dla pododdziałów ochrony lotnisk czy rozminowania Sił Powietrznych. Kompania – naziemny moduł ochrony – stworzona w Powidzu, dziś wyposażona jest w Honkery / Zdjęcie: Grzegorz Hołdanowicz

Dopuszczalna masa całkowita Żubra jest określana jako 10-15 t (w zależności od ostatecznego wyboru wariantu podwozia – ma to znaczenie ze względu na możliwości transportowe i elastyczność dopancerzenia modułowego). Osadzony został w obecnej postaci na podwoziu Iveco EuroCargo 4x4, choć alternatywne podwozia były także brane pod uwagę i nie są wykluczone w przyszłości.

Przestrzeń załogowa jest osłonięta pancerzem zapewniającym ochronę na poziomie 3 STANAG 4569. Zgodnie z wymaganiem potencjalnych użytkowników założono, że odporność na wybuchy będzie nie niższa niż poziom 3B wg STANAG 4569, czyli konstrukcja powinna zapewniać przetrwanie załogi przy wybuchu pod kołami lub pod kadłubem miny o masie 8 kg TNT.

Żubr ma osiągać prędkość maksymalną ok. 100 km/h i być zdolny do przejazdu na odległość ok. 600 km. W przyszłości możliwa ma być instalacja automatycznej skrzyni biegów. Zastosowany ma być także system umożliwiający jazdę po przestrzeleniu opon (run-flat), prawdopodobnie taki jak na transporterach Rosomak.


Za Altair

P.S. Dingo to to raczej nie jest ale mimo wszystko wygląda dość obiecująco.



Temat: Marzec 2009
Motorola sprzedała 200 tys. sztuk MOTOTRBO

Popularność cyfrowych radiotelefonów (DMR) MOTOTRBO rośnie w miarę, jak klienci biznesowi coraz bardziej doceniają ulepszoną komunikację głosową, zaawansowane funkcje przesyłania danych i niższe koszty operacyjne

Motorola, Inc. (NYSE: MOT) poinformowała, że od momentu premiery w marcu 2007 roku sprzedaż profesjonalnych urządzeń radiowych MOTOTRBO przekroczyła 200 000 sztuk. Wynik ten odzwierciedla rosnącą liczbę profesjonalnych klientów, którzy decydują się przejść z systemów analogowych na cyfrowe.

Niecałe dwa lata temu Motorola wprowadziła cyfrową platformę radiową MOTOTRBO, spełniającą standardy European Telecommunications Standards Institute (ETSI) oraz Digital Mobile Radio (DMR). Radiotelefony cyfrowe oferują większy zasięg, lepszą jakość głosu, większy poziom bezpieczeństwa oraz dłuższy czas pracy w porównaniu z innymi technologiami cyfrowymi oraz z alternatywnymi analogowymi. Zapewniają także funkcje transmisji danych, co jest jednym z głównych powodów popularyzacji tych rozwiązań. Przedsiębiorstwa transportowe, budowlane, zakłady wytwórcze, prywatne firmy ochroniarskie, kampusy uniwersyteckie, samorządy lokalne oraz służby publiczne doceniają wydajność operacyjną systemu MOTOTRBO oraz możliwość zapewnienia większej mobilności dzięki jego wykorzystaniu.

Produkty MOTOTRBO mogą działać w trybach analogowym i cyfrowym, co ułatwia migrację na technologię cyfrową. Ponadto radiotelefony MOTOTRBO pracują z tymi samymi odstępami kanałowymi, tj. 12,5, 20 i 25 kHz, co systemy analogowe, dopasowując się do istniejącego układu kanałów bez potrzeby wyznaczania nowych częstotliwości.

Rozwiązania MOTOTRBO są oferowane przez ponad 1800 partnerów dystrybucyjnych z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Ponadto Motorola posiada ponad 100 akredytowanych partnerów aplikacyjnych MOTOTRBO w regionie EMEA. Dostarczają oni rozwiązania, umożliwiające wykorzystanie pełnego potencjału platformy MOTOTRBO:

Zautomatyzowane systemy lokalizacji pojazdów (AVL) wykorzystujące zintegrowane funkcje nawigacji satelitarnej (GPS). Odbiornik GPS jest wbudowany w radio.
Przesyłanie wiadomości tekstowych
Rozwiązania telemetryczne
Rozwiązania dla służb ratunkowych
Specyficzna sygnalizacja (na przykład opcjonalna płytka 5-tonowa, zapewniająca kompatybilność z istniejącymi systemami analogowymi)

Platforma MOTOTRBO została niedawno rozszerzona o usługę IP-Site Connect, która pozwala użytkownikom na transmisję głosu i danych na znacznie większą odległość oraz na łączenie lokalizacji z wykorzystaniem protokołu IP.
„Większość klientów nie planuje świadomie zakupu cyfrowego systemu radiowego, po części dlatego, że przez długi czas rynek był opanowany przez rozwiązania analogowe, ale przede wszystkim dlatego, że interesuje ich głównie wydajność i korzyści. W takich okolicznościach udział, jaki nasza platforma cyfrowa zdobyła na rynku w ciągu niespełna dwóch lat, jest niewiarygodny”, powiedział Henrik Asbjorn, wiceprezes ds. rozwoju sieci dystrybucji w dziale Motorola Government & Public Safety, EMEA.

Standard ETSI DMR wykorzystuje technologię Time Division Multiple Access (TDMA), która zapewnia dwa kanały transmisji głosu lub danych w jednym kanale RF — zwiększając efektywność wykorzystania spektrum i podwajając przepustowość w przypadku użycia przemiennika. Pozwala to firmom obsłużyć więcej użytkowników bez zmiany wymagań licencyjnych i osiągnąć nawet 50-procentowe ograniczenie kosztów infrastrukturalnych w porównaniu z równoważnymi systemami analogowymi i innymi rozwiązaniami cyfrowymi. Motorola i inni czołowi producenci opracowują produkty zgodne z DMR, które oferują coraz szerszy wybór rozwiązań dla klientów biznesowych.

etransport.pl