Wyświetlono posty znalezione dla słów: systemy transportowe





Temat: ZTE Radom
Firma ZTE RADOM Sp. z o.o. jest w całości firmą z polskim kapitałem, posiadającą prawie 30 letnią tradycję: prowadzimy usług transportowe oraz zapewniamy transport specjalistycznyw kraju i za granicą. Dzięki doświadczeniu jakie posiadamy, jesteśmy w stanie wykonać najbardziej skomplikowaną usługę transportową zarówno drogą lądową, wodną jak i powietrzną.

Oferta ZTE obejmuje:

usługi transportowe,
transport specjalistyczny,
transport międzynarodowy,
transport multimodalny,
transport kombinowany,
transport ciężki,
spedycja krajowa,
przewozy krajowe,
spedycja międzynarodowa,
przewozy międzynarodowe,
organizacja transportów,
transport lądowy,
transport rzeczny,
transport morski,
zestawy mega, zestawy standardowe,
ładunki ultraciężkie,
ładunki ponadgabarytowe,
procesy logistyczne,
ustawianie, posadawianie,
zezwolenia specjalne,
pilotowanie, eskorta policji,
zestawy specjalistyczne,
transport nienormatywny.
Posiadamy zaplecze zarówno sprzętowe jak i finansowe co w pełni umożliwia nam dostosowanie się do potrzeb Państwa firmy.

Posiadamy Europejską licencję pozwalającą na dzień dzisiejszy na wykonywanie przewozów miedzynarodowych 122 własnymi zestawami transportowymi. Nasze pojazdy podzielone są na trzy grupy:

Standardowe (ciągnik siodłowy + naczepa) o wymiarach dł. x szer. x wys. 13,6x2,47x2,5 m, objętość 83m3 i ładowności 24t. Zestawy te mieszczą 34 Euro palety,
Mega (ciągnik siodłowy + naczepa) o wymiarach 13,6x2,47x2,9 m, objętość 97m3 i ładowności 27t. Zestawy te mieszczą 34 Euro palety,
Zestawy ( samochód skrzyniowy + przyczepa) o wymiarach 7,65/8,05x2,47x3,0/3,2 objętość 120m3 i ładowności 25t, mieszczące 38 Euro palet.
Tabor samochodowy składa się z najlepszych światowych producentów tj.: MAN (64 szt.), VOLVO (28 szt.), MERCEDES (30 szt.), STEYR, SCANIA,DAF i naczep firm: SOMMER, KOEGEL, GOLDHOFER, BROSHUIS i inne. Są one corocznie odnawiane. Aktualnie dokupujemy około 25 zestawów rocznie. Średni wiek naszych pojazdów wynosi ok. 60 miesięcy. Wszystkie pojazdy wyposażone są w systemy GPS/GPRS i GSM, które umożliwiają pełną kontrolę powierzonego towaru.

Posiadamy ubezpieczenia OCP i OCS do wysokości 500.000 $ zgodnie z konwencją CMR.

Nasza kadra składa się z najlepszych fachowców w branży, szczególnie w przewozach ładunków ponadgabarytowych i ultraciężkich). Jesteśmy zawsze w awangardzie pionierskich rozwiązań w logistycznym łańcuchu dostaw ułatwiając tym samym działania eksporterom i importerom towarów. Tworzymy logistyczne projekty transportowe dostaw dóbr inwestycyjnych wraz z rozładunkiem, ustawieniem, montaż, uruchomieniem itp.

Oferujemy ponadto organizację transportów w zakresie (zezwoleń specjalnych, pilotowania, eskortę policji, ekspertyzy mostów, zmianę organizacji ruchu drogowego itp.) Wykonujemy przewozy do wszystkich krajów europejskich, jak również sporadycznie do Afryki, Azji i Ameryki. Obecnie jednak przeważają kraje Beneluxu , Francja, Niemcy, Wielka Brytania, tranzyt Wschód - Zachód oraz kraje byłej WNP.

Do tej pory zaufały nam i powierzyły obsługę transportową takie międzynarodowe koncerny jak: ALSTOM, ABB, FAURECIA, FINDLEY, FEDERAL MOGUL i wiele innych, których referencje posiadamy. Obecnie firma jest na etapie wprowadzania norm zarządzania jakością ISO 9001:2000 co z pewnością jeszcze bardziej przyczyni się do poprawy świadczonych przez nas usług.

Już od dwóch lat wygrywamy konkurs FIRMA ROKU organizowany przez portal internetowy www.psm.pl, w którym głosują klienci firm transportowych, na najlepszą firmę branży TSL.

Oczywiscie nie sa to najnowsze dane na temat tej firmy ale to bylo na stronie wiec to musi narazie wystarczyc jesli macie jakies pytania pytajcie. Fotek nieposiadam ale sa na stronie nizej.
zrodlo:http://www.zteradom.pl
Pozdro



Temat: Czy Apache AH-64 po Mi-24 w Polskiej Armii ?


| A ja dalej przy swoim, jesli mamy do dyspozycji 3-4 smiglowce, to
najlepiej
| miec uniwersalne.

wydaje mi się że nie, dlatego że w czasie desantu każdy śmigłowiec
wykonuje
w tym samym czasie inne zadanie, transportowy wysadza ludzi a wsparcia
osłaniają z góry - gdyby były maszyny uniwersalne desant trawłby 2 razy
dłużej dlatego że po desancie śmigłowce muszą zamienić się rolami, puste
osłaniają, a te co stanowiły osłonę wysadzają desant


ZTCW to w praktyce Mi-24 moze _albo_ oslaniac, albo przenosic desant. Po
prostu z powodu ograniczonego udzwigu. Wobec tego desant moglby wygladac w
ten sposob, ze dwa smiglowce wysadzaja desant, a dwa oslaniaja. W przypadku
smiglowcow uniwersalnych masz do wyboru:
1 smiglowiec desantu : 3 smiglowce oslony, albo 2 : 2, albo 3: 1. Zaleznie
od potrzeb. Uzycie maszyn specjalizowanych nie daje takich mozliwosci.
Dalej, w trakcie dzialan, w zaleznosci od potrzeb mozesz smiglowcami
uniwersalnymi albo dostarczac zaopatrzenie, albo wspierac ogniem. Znow -
gdybys mial smiglowce specjalizowane, nie jestes w stanie przeznaczyc
calosci sil do wybranego zadania, zawsze transportowe zajmuja sie
dostarczaniem zaopatrzenia, a wsparcia - wsparciem.
Zyskujemy wiec duza elastycznosc dzialania.
Tak na prawde nie upieram sie przy Mi-24, tylko przy samej idei. Opisane
efekty mozna uzyskac uzywajac lekko opancerzonego smiglowca transportowego,
przystosowanego do wspierania ogniem.
:-)


siła ognia i możliwości transportowe grupy specjalizowanych maszyn sa
moim
zdaniem większe niż złożonej z maszyn uniwersalnych


Zgoda, zgoda!
Nie przecze!
Ale to co powyzej - pozostaje w mocy, bo cztery smiglowce mogace robic
wszystko, zamiast po dwa specjalizowane = wiecej wariantow dzialania.


- wynika z to ze
sprzecznych wymagań dotyczących maszyn transportowych i wsparcia -
pierwsze
muszą mieć dużą ładowność, od drugiej wymaga się siły ognia (bardzo
drogie
systemy kierowania + ciężkie uzbrojenie) oraz odpowiednia odporność
(solidne
opancerzenie), wszystko to kosztuje i oznacza iż maszyna uniwersalna
(taki
AH-64 z przedziałem desantowym) ważyłby bardzo dużo i byłby bardzo drogi


Mi24 taki drogi nie jest.


zauważ że siły zbrojne używające Mi-24 używają też duże ilości śmigłowców
transportowych do celów desantu taktycznego - jeden Mi-8 zabierający dwa
razy więcej desantu niż Mi-24 kosztuje pewnie połowę jego ceny


A to trzeba by poszukac.
:-)
Powtorze jeszcze raz:
Masz 100% racje w przypadku duzych oddzialow smiglowcowych. Mi8 zabiera
duzo a kosztuje malo. Specjalizowany smiglowiec wsparcia czy ppanc jest
duzo lepszy od uniwersalnego, w swojej dziedzinie. Moje zalozenie jest
prawdziwe tylko w przypadku kiedy mamy maly, samodzielny oddzial
smiglowcow, powiedzmy organiczny pododzial batalionu zmech. W sile plutonu
smiglowcow. Wtedy, stosowanie kilku typow smiglowcow w jednym plutonie
(kluczu) jest bezsensowne z powodow logistycznych. Trzeba by wiec wybrac:
albo transportowe, albo ppanc.
Albo uniwersalne.
:-)


| Wracajac do tematu watku: uwaza sie ze "porzadna" modernizacja jednego
| Mi-24, a wiec do standardu Mi 35 M kosztuje w okolicach 2,5 miliona
| dolarow, dosc umiarkowane pieniadze. Szacuje sie ze po takiej
modernizacji
| daloby sie go uzywac przez kilkanascie lat, a jego mozliwosci sa
| (przyjmijmy...) porownywalne do dzisiejszego Apache.
| My oczywiscie modernizowalibysmy sami, ale przyjmijmy taki koszt.
| Ile kosztuje Apache? Orientacyjnie?

jakieś 10 razy więcej


Ciag dalszy na temat kosztow:
Dowiedzialem sie ze przewidywana w Polsce modernizacja 40 Mi24 ma kosztowac
troche ponad 800 milionow zlotych. Wiec okolo 5 milionow USD za
modernizacje jednego, dwa razy wiecej niz najbardziej "wypasiona"
modernizacja w Rosji.
:-)

Michal







Temat: Bezpilotowe lotnictwo transportowe?


Generalnie to "wszystko plynie", podzialy samolotow sie tworza
i zanikaja, przykladowo swego czasu samoloty bojowe podzielily
sie na mysliwskie i bombowe, po czym wspolczesnie widzimy
powstanie samolotu wielozadaniowego, ktory zaleznie od potrzeb
wykonuje zadania bombowe lub mysliwskie.


Taktyczne. Nadal powstają konstrukcje bombowców (B2), są eksploatowane (B1,
i rosyjskie Tu). Współczesny transportowiec i bombowiec strategiczny różnią
się diametralnie. Jeden rodzaj samolotów jest w stanie wziąć na pokład KTO
czy nawet Abramsy, a drugi ładunki może i ciężkie, ale zupełnie innego
kształtu.
Wydaje mi się, że brak uniwersalnego samolotu bombowo-transportowego w
linii oznacza, że nie da się obu funkcji sensownie połączyć. Bez względu na
to, czy to UAV czy nie.
Elektronika i mechanika integrująca uzbrojenie to dodatkowy koszt dla
transportowca. Powolność i ładowność to koszt dla frontowego statku
powietrznego. Bombowiec musi mieć jeszcze jakieś systemy dające mu szansę
dotarcia nad teren przeciwnika w jednym kawałku. Tak więc system WRE, może
konstrukcja stealth.
Dostarczanie zaopatrzenia zrzutami też wydaje się problematyczne. Lądowanie
w terenie przygodnym to będzie jeszcze jakiś czas domena ludzi,
pilotujących najróżniejsze pionowzloty/heli. Dziś potrzeba _bardzo
dokładnego_ dostarczenia zaopatrzenia. Pod/na konkretny budynek, na
konkretną polanę, na to, a nie inne skrzyżowanie.


Samolot transportowy o ktory mi chodzi sluzylby dla ostatniego
etapu lancucha logistyki, zapewnienia logistyki pola walki,
a wiec dostarczac zaopatrzenie w punkt w ktorym nie ma lotniska.

Przez zrzut.


To może działać tylko na pustyni i to tylko w przypadku działań na dużą
skalę, gdzie różnica 100 czy 200 metrów nie stanowi o powodzeniu
dostarczenia ładunku.


Taki samolot, z zalozenia dostarczajacy ZRZUT, spokojnie
moze byc wlasnie transportowo-bomowy.


Zrzuć pojemnik z zaopatrzeniem na róg Żelaznej i Al. Jerozolimskich. Jak
rozumiem na spadochronie, bo sprzęt, który wytrzyma upadek swobodny z
kilkuset metrów można równie dobrze wystrzelić z siakiejś wielkokalibrowej
haubicy, albo wymyślić inny równie spektakularny dżołk.


Przy czym nie ma to byc jedyny sposob transportu, a uzupelnienie
dla smiglowcow transportowych, ktore moga wykonywac pozostale
zadania transportowe - dostawa ludzi, ladunkow delikatnych,
ewakuacja z pola walki.

Cala "glowna masa" zaopatrzenia jest bowiem dosc odoporna na warunki
zrzutu, a przy tym "podzielna" na male ladunki:
paliwa, woda, zywnosc, amunicja strzelecka i artyleryjska.


Coś mi się wydaje, że wydziwiasz. Mnożenie bytów, brzytwa Ockhama. Choć w
wojsku wszystko jest możliwe.

To już bardziej prawdopodobne wydaje mi się zdalne sterowanie/autonomizacja
bombowców strategicznych i transportowców. Tylko nadal automatyczne
lądowanie możliwe jest na kilku lotniskach na świecie, wyposażonych w ILS
CAT IIIc, ktoś więc będzie musiał maszyny sprowadzać na ziemię. Predator
jak się rozbije na podejściu, to zrobi najwyżej dziurę w czyimś dachu.
Transportowiec o sensownej ładowności, to już niezłe bum, bombowiec z
5/10/20 Mk82 - kaaaboooom.

Pozdrawiam





Temat: dowództwo operacyjne
Wystarczy zajrzeć na stronę www.wojsko-polskie.pl: a tam (nie odpowiadam za treść):


„ … Dowództwo Operacyjne powołano decyzją ministra Obrony Narodowej z 22 października 2003 roku. Formowanie DO rozpoczęto wiosną 2004 raku. Od 1 stycznia 2005 roku dowództwo Operacyjne weszło w fazę osiągania pełnej zdolności bojowej. Stanie się organem wykonawczym szefa Sztabu Generalnego WP w zakresie planowania, przygotowania i dowodzenia Polskimi Kontyngentami Wojskowymi i wydzielonymi jednostkami realizującymi zadania poza granicami kraju w ramach misji pokojowych, operacji ratowniczych, humanitarnych i zapobiegania aktom terroru i ich skutkom.
W przypadku niemilitarnych sytuacji kryzysowych, w tym klęsk żywiołowych, Dowództwo Operacyjne staje się organem wykonawczym sztabu kryzysowego Ministerstwa Obrony Narodowej dowodząc jednostkami wydzielonymi przez Rodzaje Sił Zbrojnych do wsparcia krajowego systemu reagowania kryzysowego.
DO przygotowuje się również do pełnienia w czasie kryzysu militarnego funkcji dowództwa zadaniowego w ramach międzynarodowych operacji połączonych NATO, również w ramach obowiązków Kraju-Gospodarza (HNS), lub też jako uzupełnienie dowództwa Sojuszu Północnoatlantyckiego. Dowództwo Operacyjne będzie też elementem systemu dowodzenia wspólnymi operacjami pod auspicjami Unii Europejskiej, dysponowania oraz utrzymania gotowości wydzielonych jednostek deklarowanych DO dyspozycji UE.
Jednym z istotniejszych zadań Dowództwa Operacyjnego będzie również szkolenie
i zgrywanie wydzielonych komponentów poszczególnych rodzajów sił zbrojnych przygotowywanych do konkretnych misji i operacji. Już w 2005 roku dowódca Dowództwa Operacyjnego przeprowadzi dwa ćwiczenia sztabowe - jeszcze bez udziału wojsk – zgrywające obsady Centrum Operacji Powietrznych, Centrum Operacji Morskich oraz dowództwo 2 Korpusu Zmechanizowanego
w kierowaniu działaniami bojowymi w operacji połączonej.
Przełomowy dla Dowództwa Operacyjnego będzie rok 2006. Po raz pierwszy od kilku lat prowadzone będzie ćwiczenie z udziałem sił operacyjnych wszystkich trzech rodzajów SZ w ramach operacji połączonej. W manewrach wezmą udział dowództwa i wydzielone siły Wojsk Lądowych, Sił Powietrznych i Marynarki Wojennej. Dowództwo Operacyjne będzie dowodzić działaniami podczas tego ćwiczenia. Manewry pozwolą sprawdzić rozwiązania i procedury zastosowane podczas przygotowywania struktur oraz zasad funkcjonowania DO.
Dowodzenie w operacjach połączonych przez DO będzie realizowane w dwóch obszarach: jako dowodzenie operacyjne i dowodzenie pozaoperacyjne.
Dowodzenie operacyjne – podczas operacji na terenie kraju oraz w przypadkach, gdy Dowództwo Operacyjne będzie częścią Sojuszniczego Dowództwa Zadaniowego – dowódca Dowództwa Operacyjnego będzie odpowiadał za planowanie, organizowanie i prowadzenie działań bojowych.
Dowodzenie pozaoperacyjne – polegać będzie na koordynowaniu działań administracyjnych
i logistycznych podejmowanych przez dowództwa rodzajów SZ w celu zapewnienia warunków działań sił biorących udział w misjach oraz działaniach sojuszniczych. Nie dotyczy to sfery operacyjnej misji.
Każdorazowo jednak dowódca Dowództwa Operacyjnego planuje, organizuje oraz koordynuje realizację przegrupowania sił biorących udział w misji poza granicami kraju w rejon misji i ich powrót do Polski. Dowództwo Operacyjne organizuje również zadania transportowe wynikające z bieżących potrzeb kontyngentów biorących udział w misji poza granicami kraju. DO podporządkowano w tym celu Szefostwo Transportu i Ruchu Wojsk-Centrum Koordynacji Ruchu Wojsk.
Po to, by sprawnie i skutecznie realizować swoje zadania Dowództwo Operacyjne zostanie wyposażone w zautomatyzowane systemy dowodzenia, które wykorzystują Wojska Lądowe, Siły Powietrzne oraz Marynarka Wojenna ( KOLORADO, DUNAJ, ŁEBA). W niedalekiej przyszłości systemy te zostaną zintegrowane w jeden system dowodzenia operacyjnego na szczeblu Dowództwa Operacyjnego, który pozwoli na zobrazowanie w czasie rzeczywistym w jednym obrazie sytuacji lądowej, morskiej i powietrznej.
Powołane Dowództwo Operacyjne jest kolejnym etapem transformacji systemu dowodzenia SZ RP, powiązanym ściśle z przeobrażeniami zachodzącymi w Sojuszu Północnoatlantyckim i Unii Europejskiej. Zostało utworzone w wyniku przebudowy dowództw RSZ i Sztabu Generalnego WP, które z własnych limitów wydzieliły etaty do utworzenia Dowództwa Operacyjnego. Wcześniej zlikwidowano w Bydgoszczy dowództwo 1 Korpusu Zmechanizowanego i również stąd pochodzą konieczne obsady etatowe DO.
Dowództwo Operacyjne liczy 110 żołnierzy. Mieści się w Warszawie przy ulicy Radiowej 2. Dowódcą DO jest generał dywizji Henryk TACIK … .”

Według nowych wizji DO stanie się Połączonym Dowództwem Operacyjnym, jednym z trzech (obok „nowego” Sztabu Generalnego i dowództwa Sił Zbrojnych) organów dowodzenia podległych bezpośrednio Min. ON.


Cytując, naciśnij przycisk
Poprawiłem
P_E



Temat: Łask - przygotowania na przyjęcie efów
Przypomnijmy, że w Łasku stacjonować będzie wyposażona w te samoloty 10 eskadra lotnictwa taktycznego. Jedną z ważniejszych inwestycji są zapewne remonty płaszczyzn lotniska, zwłaszcza drogi startowej. Na jakim etapie są te remonty i co jeszcze poddano modernizacji?

Remont drogi startowej lotniska jest poważnie zaawansowany Zrealizowano pierwszy etap prac i obecnie rozpoczęto kolejną, drugą fazę modernizacji drogi startowej, której zakończenie planuje się na koniec września. Modernizacji poddane zostały płaszczyzny postoju samolotów, płaszczyzna prób silników, obiekty magazynowe, istniejący hangar remontowy. Zmodernizowana została strefa rozśrodkowania samolotów, w której zbudowano nowe, spełniające rygorystyczne standardy NATO, umocnione schrony lotnicze HAS.

Co jeszcze zrobiono przez te lata?

Pośród zrealizowanych dotychczas inwestycji na lotnisku Łask wymienić należy np. budowę Bazy Kompanii Obsługi Lotniska, która z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu specjalistycznego odpowiada za utrzymanie w gotowości eksploatacyjnej wszystkich płaszczyzn roboczych lotniska, w tym drogi startowej, dróg kołowania oraz płaszczyzn postoju samolotów. Zainstalowano system hamowania linowego. Wybudowany został nowy domek pilota, domek eskadrowy przeznaczony zasadniczo dla personelu technicznego oraz budynek portu lotniczego z wieżą. Zakończono budowę nowego hangaru remontowego i zmodernizowano hangar dotychczasowy.

Standardy NATO, o których Pan wspomniał, to także system ILS?

Systemy radionawigacyjne lotniska, w tym ILS i TACAN zostały zainstalowane i są gotowe do zabezpieczenia lotów samolotów F-16 i innych statków powietrznych.
Ponadto zrealizowanych zostało szereg innych inwestycji, w wyniku których już obecnie możliwe jest efektywne funkcjonowanie jednostki. Obejmowały one m. in. budowę spadochroniarni, strażnicy pożarowej i trenażera.

Czy rozpoczęcie szkolenia lotniczego przez pilotów 10 eskadry lotnictwa taktycznego w Łasku będzie równoznaczne z zakończeniem prac inwestycyjnych?

W zaawansowanej fazie realizacji znajdują się kolejne inwestycje, związane między innymi z rozbudową obiektów administracyjno-sztabowych. Poza tym, w związku z charakterem zadań dedykowanych do realizacji w przyszłości przez 10 eskadrę lotnictwa taktycznego, na terenie Bazy Lotniczej w Łasku prowadzone będą dalsze prace modernizacyjne. Wybudowany zostanie między innymi nowoczesny kompleks rekreacyjno-sportowy.

10 eskadra lotnictwa taktycznego obok zadań myśliwskich będzie wykonywać zadania rozpoznawcze. Proszę przybliżyć naszym Czytelnikom, jakiego rodzaju sprzęt specjalistyczny będzie w nich wykorzystywany i czy w bazie w związku z tymi zadaniami pojawią się szczególne obiekty.

Samoloty eksploatowane przez 10 eskadrę lotnictwa taktycznego wyposażone będą w jeden z najbardziej zaawansowanych obecnie w świecie zasobników rozpoznawczych – Goodrich DB-110. Wdrożenie zasobników tego typu do służby w Siłach Powietrznych związane jest także z implementacją różnorodnych systemów naziemnych niezbędnych do efektywnej eksploatacji zasobnika. Infrastruktura bazy zapewni jego pełną obsługę oraz zabezpieczenie techniczne i operacyjne.

Droga startowa jest w trakcie modernizacji. Czy z lotniska będą mogły korzystać nasze największe samoloty transportowe C-130? Albo sojuszniczy AWACS?

Podobnie jak to jest w przypadku wszystkich czynnych lotnisk wojskowych w Polsce, również baza w Łasku będzie w stanie przyjmować transportowce C-130 oraz maszyny E-3A systemu AWACS/NAEWF.

Jak dowództwo 2 Brygady Lotnictwa Taktycznego ocenia poziom zaawansowania prac inwestycyjnych w 32 Bazie Lotniczej?

Stan zaawansowania prac inwestycyjnych w bazie lotniczej w Łasku w dowództwie 2 Brygady Lotnictwa Taktycznego oceniany jest jako niezadowalający ze względu na zaistniałe opóźnienia w realizacji niektórych inwestycji.

Panie majorze, początkowo planowano, że samoloty wielozadaniowe pojawią się w Łasku już w lutym tego roku. W styczniu pisałem ‼Łask będzie gotowy”, niestety terminu nie udało się dotrzymać. Czy we wrześniu Łask będzie gotowy?

Mimo odnotowanych opóźnień, planowany termin zakończenia bieżących prac inwestycyjnych oraz fakt, że część kluczowych inwestycji już została w bazie zakończona pozwala planować rozpoczęcie szkolenia lotniczego w Łasku z końcem września.

źródło http://lotniczapolska.pl/Baza-Lotnicza- ... wania,2878



Temat: POLACY-sprzęt współczesny(PT-91, PT-91m, Krab, Biała, Loara)
Wojsko Polskie wedlug Military Technology, World Defence Almanac 2007:

http://www.militarium.net/forum/viewtopic.php?t=2645
(są też komentarze)

Wybrane dane.
Ludnosc: 38 536 869 (czerwiec 2006 r).

Sily zbrojne: ok. 131 tys. plus rezerwy 410 tys. Plany osiagniecia 120 tys. armii zawodowej plus 30 tys kontraktowych rezerwistow w latach 2010-2012.

Oddzialy paramlitarne: Straz Graniczna, 14500 ludzi (podlegaja pod MSWiA).

Pobor: 9 miesiecy. Plany zniesienia poboru do roku 2010 a najdalej do roku 2012.
Budzet obronny: 18,026 miliardow pln(ok 5,5 mld dolarow USA). Piecioletni plan obronny zaklada wydanie na wojsko 116,3 miliarda pln
( ok.33,24 mld USD).

Wojska Ladowe
88 tys ludzi w tym 31 tys. zawodowcow, 15 tys zolnierzy kontraktowych i 42 tys poborowych.
Struktura: Dowodztwo wojsk ladowych (Warszawa)
2 Okregi Wopjskowe (Pomorski i Slaski)
1 Dowodztwo Korpusu Zmechanizowanego
1 Dowodztwo Korpusu Miedzynarodowego (Pl/Ge/Da)
3 Dywizje Zmechanziowane
1 Dywizja Kawalerii Pancernej
6 Samodzielnych brygad ( 1 pancerna, 2 zmechanizowane, 1 powietrzno-szturmowa, 1 kawalerii powietrznej, 1 obrony wybrzeza).
2 Brygady Artylerii
2 Brygady Saperow
5 Brygad Terytorialnych
2 Pulki ropoznawcze
1 Pulk ppanc
3 Pulki plot
2 Pulki smigowcow bojowych
1 Batalion polsko-litewski, 784 ludzi w skladzie 1 kompani litewskiej i 2 kompani polskich (15 BZ z Orzysza)
1 Batalion polsko-ukrainski w Przemyslu w sile 754 ludzi skladajacy sie z 1 kompaii ukrainskiej i 1 kompanii z polskiej 21 BSP.

Sprzet Wojsk Ladowych

Czolgi: 128 Leopard 2A4, 232 PT91, 586 T72M.

Wozy Rozpoznawcze: 323 FUG/BRDM

BWP i TO: 1298 BWP1, 38 BRM1, 104 Rosomak (liczba rosnie)

Artyleria: 532 2S1 Gozdzik, 111 Dana,

Mozdzierze: 167 M120 i 15 B11/2S12 Sani w sumie 184 sztuki

MRL: 226 BM21, 30 RM70

ATGW: 167 AT3 Sagger, 108 AT4 Spigot, 18 AT5 Spandrel, 7 AT7 Saxhorn
AA Guns: 408 ZU23-2, 23mm, 48 ZU23-4 Szylka, 72 sztuki S60 57mm.

SAMs: 80 SA6, 360 SA7, 64 SA8, 314 Grom.

Komentarze: Polska zakupila 668 KTO Rosomak w tym m.in. 313 BWP, 32 rozpoznawcze (6 x6) oraz 264 wyrzutnie Spike z 2675 pociskami, termin zakonczenia dostaw to 2013r.

Lotnictwo Wojsk Ladowych:
25 Brygada Kawalerii Powietrznej z 1, 7 i 11 batalionami kawalerii oraz 1 i 7 szwadronami lotniczymi
49 i 56 pulki smiglowcow bojowych.
Sily te posiadaja obecnie 42 smiglwce Mi24, 54 Mi2, 37 W3, 29 Mi8, 6 Mi17.
Komentarze. Polska zakuila smglowce PZL SW-4 ktore beda sukcesywnie zastepowac Mi2 oraz zamowila 2 systemy RQ-7B Shadow 200UAV oraz 8 pojazdow.

Marynarka Wojenna
Liczy 13300 ludzi w tym 6400 zawodowcow, 1700 zolnierzy kontraktowych i 5200 poborowych. Potem sa wymienione wszystkie wazne okrety.

Lotnictwo morskie, liczy ok 2000 ludzi i sklada sie z nastepujacych komponentow.
28 eskadra (Gdynia) z 1 An 28T, 2 An 28TD, 2 W 3T, 3 W 3RM, 2 Mi 17, 1 Mi 2, 2 SH-2G
29 eskadra (Darlowo) z 10 Mi 14PL(ASW), 3 Mi 14PS(SAR), 1 W 3RM, 1 Mi 2
30 eskadra (Siemirowice) z 7 An 28BIR, 1 An 18, 1 Mi2.

Piechota Morska: plany zakladaja powolanie 1 batalionu piechoty morskiej majacego uzyskac gotowosc bojowa w 2008r.

Sily Powietrzne
Licza 30070 ludzi w tym 15984 zawodowcow, 3714 zolnierzy kontraktowych oraz 10372 poborowych.W 2007 r korpusy obrony powietrznej zostaly zastapione przez 4 centrum operacji lotniczych.

Sklad Sil Powietrznych:
4 eskadry uderzeniowe: 40 w Swidwinie, 6 i 7 w Powidzu oraz 8 w Miroslawcu w sumie 48 samolotow Su22M4K i Su-22U3M

4 eskadry mysliwskie, 1 w Minsku Mazowieckim i 41 w Malborku na 36 samolotach
Mig 29A i 8 Mig 29UB. Do tego 2 eskadry na Iskrach(docelowo F16): 3 eksadra (Poznan), 10 eskadra(Lask).

Lotnctwo Transportowe: 2 eskadry: 2 w Bydgoszczy.3 we Wroclawiu.
1 pulk lotnictwa specjalnego(ViP) w Warszawie.13 pulk transportowy w Krakowie.
W sumie 8 samolotow CN-295, 13 An2, 10 An 26(wycofywane), 2 Tu 154, 4 Yak 40,
50 smiglowcow Mi 2, 11 Mi 8, 17 W 3, 1 Bell 412HP.

Samoloty treningowe: 111 TS 11 Iskra, 37 PZL-130 Orlik.

Wojska Obrony Przeciwlotniczej: 3 brygady i 1 samodzielny pulk opl z 25 systemami w tym 20 Newa, 2 Wega i 3 Krug.

Komentarze: 48 F16 C/D Block52 dostarczanych sukcesywnie , najpierw do 3 eskadry, potem do 10. Pierwsza eskadra ma osiagnac pelna gotowosc bojowa w koncu 2008r.
Przewiduje sie zakup ok 6 samolotow dla ViPow dla zastapienia Yak 40. Dostawy 22 PZL SW-4 rozpoczely sie w listopadzie 2006 i zakoncza sie w przecigu 3 lat (do 2009r). Zamowiono takze 2 dodatkowe maszyny transportowe typu C-295M. Polska partycypuje takze we wspolnym zakupie 3-4 ciezkich maszyn transportowych Globemaster 3.




Temat: Czy Apache AH-64 po Mi-24 w Polskiej Armii ?


Zyskujemy wiec duza elastycznosc dzialania.
Tak na prawde nie upieram sie przy Mi-24, tylko przy samej idei. Opisane
efekty mozna uzyskac uzywajac lekko opancerzonego smiglowca
transportowego,
przystosowanego do wspierania ogniem.


Ale taki śmigłowiec będzie mniej ruchliwy niż mniejszy śmigłowiec bojowy. Co
to znaczy lekko opancerzony ? Jeżeli opancerzenie ma chronić również
żołnierzy desantu to powstaje wielka krowa z wielkimi silnikami itd.


Zgoda, zgoda!
Nie przecze!
Ale to co powyzej - pozostaje w mocy, bo cztery smiglowce mogace robic
wszystko, zamiast po dwa specjalizowane = wiecej wariantow dzialania.


I jak śmigłowiec uniwersalny zrealizuje zadanie np.: zwalcznia śmigłowców
bojowych przeciwnika ? Co ze zwalczaniem czołgów ? I po co wyposażać w takie
systemy celownicze i sprzęt maszynę transportową. Jak to będzie realizować
zadania w czasie pokoju ? Jak ktoś zacytował do wszystkiego=do niczego.


Mi24 taki drogi nie jest.


Jest jest. Mi 24 w swej oryginalnej formie użytkowany przez Polskę stracił
wiele możliwości bojowych ze względu na uzbrojenie. A nowe systemy
kierowania ogniem i uzbrojenie kosztuje.


(kluczu) jest bezsensowne z powodow logistycznych. Trzeba by wiec wybrac:
albo transportowe, albo ppanc.


Zostawić transportowe z możliwością użycia uzbrojenia niekierowanego lub
ewentualnie kierowanego laserem. A dodatkowo do zadań tego wymagających
przydzielić eskortę śmigłowców bojowych.


| Wracajac do tematu watku: uwaza sie ze "porzadna" modernizacja jednego
| Mi-24, a wiec do standardu Mi 35 M kosztuje w okolicach 2,5 miliona
| dolarow, dosc umiarkowane pieniadze.


Ale bez wymiany rakiet - a w zasadzie z wymianą pocisków Szturm na Ataka. To
dziś już nie ta klasa, choć do pacyfikacji słabszego przeciwnika wystarcza.

Szacuje sie ze po takiej


modernizacji
| daloby sie go uzywac przez kilkanascie lat, a jego mozliwosci sa
| (przyjmijmy...) porownywalne do dzisiejszego Apache.
| My oczywiscie modernizowalibysmy sami, ale przyjmijmy taki koszt.
| Ile kosztuje Apache? Orientacyjnie?


Dziesiejszy Apache (nie wszystkie) ma radar Longbow do obserwacji pola walki
i naprowadzania rakiet. O innych bajerach nie wspomnę. Z Mi 24 musiałaby
chyba zostać sama skorupa.


troche ponad 800 milionow zlotych. Wiec okolo 5 milionow USD za
modernizacje jednego, dwa razy wiecej niz najbardziej "wypasiona"
modernizacja w Rosji.


Ale pociski będą Izraelskie. Przy okazji niech mnie ktoś oświeci - czy NT-D
nadaje się do strzelania w ruchu. Czy też przy naprowadzaniu światłowodem
konieczny będzie zawis.





Temat: Hummer po polsku
"Życie Warszawy" :

"Kosztowny prezent. Amerykańskie terenówki muszą być przystosowane do
naszych przepisów.
W październiku do naszej armii trafi 217 amerykańskich hummerów. Nie trafią
jednak od razu do służby. Pojazdy trzeba najpierw dostosować do wymogów
polskiego kodeksu ruchu drogowego.
Amerykańskie hummery są warte 22,9 mln dolarów. Polska otrzyma je w ramach
programu bezzwrotnej pomocy wojskowej rządu USA (FMF). Za amerykańską
darowiznę polski resort obrony będzie musiał opłacić 22procentowy podatek
VAT i pokryć koszty ich dostosowania do europejskich przepisów drogowych.
Bez tego nie będą nie tylko dopuszczone do ruchu, ale nie można będzie ich
nawet zarejestrować.
Pojazdy wykonano według standardów armii USA. Nie mają np. zamków w
drzwiach, a w Polsce samochód, którego nie można zamknąć, nie może być
dopuszczony do ruchu powiedział ŻW wiceminister obrony Janusz Zemke. Hummery
będą musiały także otrzymać nowe światła, bo standardy amerykańskie są inne
od europejskich.
W lipcu Wojskowe Zakłady Uzbrojenia nr 2 w Grudziądzu przedstawiły wojskom
lądowym ofertę dotyczącą wykonania prac niezbędnych do zarejestrowania
hummerów i dopuszczenia ich do ruchu po drogach publicznych. Polska armia
otrzyma kilkanaście wersji hummerów. Wśród nich będą wozy patrolowe z
dodatkowym opancerzeniem, wozy łączności, sanitarki oraz pojazdy
transportowe.
Amerykańskie terenówki trafią w pierwszej kolejności do 18. Batalionu
DesantowoSzturmowego w BielskuBiałej. Jednostka ta dopiero wróciła z misji w
Iraku.
Część pojazdów dostosuje się do specyficznych wymagań naszej armii już w
Polsce. Zakład w Grudziądzu zaproponował wojskom lądowym zabudowę hummera w
wersji wozu rozpoznania pola walki. Najważniejszym elementem jest specjalna
głowica obserwacyjna z kanałami termowizyjnym, telewizyjnym, dalmierzem
laserowym oraz zintegrowany system identyfikacji celów ?swójobcy" IFF. Z
urządzeniami tymi współpracują komputer pokładowy oraz wskaźniki cyfrowe,
precyzyjny system nawigacji, system rozpoznania skażeń oraz środki
łączności. Ta wersja przeznaczona jest dla jednostek rozpoznania i
dowodzenia.
Prawdopodobnie część hummerów zostanie w przyszłości uzbrojona w produkowane
w Zakładach Mechanicznych w Tarnowie karabiny maszynowe kalibru 12,7 mm NSW
lub WKMB oraz pociski przeciwpancerne spike, które będą produkowane w
radomskim Mesku na licencji izraelskiej.
W hummerach będą montowane także systemy rozpoznania skażeń, środkami
łączności oraz wyposażony w lornetkę stabilizowaną żyroskopowo i system
noktowizyjny."

Pytanie: to ile w koncu tych hummerow ma przybyc? Czytalem gdzies ,ze
docelowo ma byc okolo 500?





Temat: Lotnictwo morskie RP
Czy siły zbrojne RP powinny działać na Bałtyku a jak tak to w jakich rozmiarach.
Postanowiłem sobie sam uczciwie na to pytanie odpowiedzieć.

Aby uzmysłowić sobie skale problemu oparłem się o tereny znane mi z powodu zamieszkiwania na nich czyli obecne Województwo Pomorskie.

Co posiadamy?
a. Rafineria i magazyny składu paliw i gazu chyba w naszym kraju największe.
b. Stocznie i mniejsze zakłady mogące w krótkim czasie podjąć produkcje zbrojeniową.
c. Jakieś 600 000 tysięcy mieszkańców ale ile z tego dało by się zmobilizować
w razie konieczności? Ale mobilizacja łatwa wielkie ośrodki miejskie.
d. Porty a w szczególności port północny jako zabezpieczenie dla dostaw dla rafinerii i przemysłu no bo to rejony bardzo silnie uprzemysłowione .
e. Ech .. prawie zapomniałem liczne jak na zagęszczenie lotniska :wojskowe w Starogardzie G., Rebiechowo cywilne, Babie Doły .O czymś chyba zapomniałem ech trudno to musi wystarczyć.

Warunki naturalne ?

a. z północy naturalną ochronę stanowi Bałtyk półwysep helski .
b. Od wschodu linia Wisły która odpowiednio broniona daje nam spokojnie barierę aż ponad Warszawę co wymagało by obejście Wisły taki kołem że. Chyba desant jest realny.

Zasięg konfliktu ?

Biorąc pod uwagę zasięg rakiety wystrzeliwanej z okrętu podwodnego to raczej cały Bałtyk wchodzi w grę i nawet niema co ustawiać się na jakiś kierunek bo rakiety nadlatywać nie będą od strony lądu choć tu wcale taki pewny nie jestem.

Zadania stawiane ?

Blokada morska okręgu Kaliningradzkiego w hipotetycznym konflikcie Rosji z państwami :Estonia, Łotwa , Litwa .W konfiguracji do wyboru.

Obrona przed terrorystycznym atakiem ze strony nieznanego agresora którego celem było by wystawienie nas na energetyczny szantaż Rosji .

Ochrona dostaw do Państw sojuszniczych.

Ochrona transportu wojsk np. sił pokojowych z mandatu ONZ interweniujących w konflikcie między np. Litwą i Łotwą.

Środki ataku?

Z tego co wiadomo o potencjale Państw bałtyckich regionu naszego to nie zagraża nam jedynie lotniskowiec bo takowego nie ma a po za tym to wszystkiego we wszystkich rodzajach na pęczki od małych minek na podejściach do portów po ryby wielkości Viktor III Akuła i temu podobne aż po wynalazki typu Piotr Wielki Bo nie zakładam konfliktu bez wygranych czyli udziału łódek klasy Tajfun i Ohio

Podsumowanie ?

Z tego wszystkiego wyszło mi że powinniśmy mieć ?
W sumie to nie wiem chyba lepiej jest odpowiedzieć co jest nam zbyteczne bo tak chyba najprościej.

a. Na pewno jednostki atomowe to zbytek więc możemy się ograniczyć do konwencjonalnych. Ale czy ja wiem ciekawe jak by wyszły koszty utrzymania takiej jednostki Los …
b. Wszystko co ponad wodę wystaje w naszych warunkach to cel jak z bajki no chyba że akurat Neptun miesza wodę w naszym jeziorku znaczy jest tak ponad 10(czyli wszystko kiepsko lata wszystko kiepsko widać)
c. Jednostki desantowe no chyba ze przewidujemy konieczność zajęcia Bornholmu co by wcale takie głupie nie było.(nie ma to jak niezatapialne lotnisko lub platforma dla rakiet)

Moim zdaniem na placu boju w kategorii okręt pozostają jednostki jedynie podwodne no i trałowce bo biorąc pod uwagę jak nasze jeziorko jest płytkie to jak znamy historie minionych konfliktów miny miny i jeszcze raz miny to broń najlepsza na płytki akwen.

Samoloty chm…
To raczej nie transportowe .
Nie latające cysterny
Nie bombowce
Latające systemy wykrywania i dowodzenia też bym skreślił

Myśliwce są potrzebne co by nam się wrogie lotnictwo nie szwendało po niebie.
Obarczone chęcią podłożenia nam np. miny magnetycznej.

Myślę że ograniczenie się do śmigłowców śmigłowców rodzaju torpeda +sonar

I samolotów radar+ rakieta+ rakiety przeciw lotnicze wystarcza nam w zupełności.

To wszystko powinien trzymać w garści jakiś naprawdę potężny system
Radarowy o co w sumie chyba nie jest takie trudne akwen nie jest taki wielki i raczej otwarty oprócz tych kilku dziur zabitych dechami po rosyjskiej stronie to resztę ładnie było by widać no i jeszcze siec sonarów na dnie co by kontrolować to co pod wodą

System przeciw rakietowy to tak na wszelki wypadek jak by się komuś przypomniało że okręty obecnej dekady wystrzeliwują rakiety spod wody z bardzo bliska .

Po licznych cięciach to co pozostaje na placu boju to i tak wymaga wydania majątku .choć jak by popatrzeć od strony obrony granic na lądzie to i tak jest tylko malutka kropelka a przynajmniej jeden problem z głowy.

W sumie to należało by kupić radary z systemami kierowania i dowodzenia(bo trzeba mieć bardzo dobre specjalistyczne oprogramowanie ) samoloty bo budowa nie jest taka prosta i szybka a reszta no cóż chyba najwyższy czas stanąć na własne nogi i zakończyć czas hasania na kolanach pod baczna opieka mamy jaką by ona kochającą matką nie była

pozdrawiam domek



Temat: Kociuk & Magier
Mamy przyjemność przedstawić Państwu naszą firmę należącą do Grupy Kapitałowej Kociuk & Magier, która funkcjonuje na rynku transportowym od 1991 roku.

Kilkunastoletnie doświadczenie pozwala nam świadczyć profesjonalne usługi transportowe na rynku krajowym i międzynarodowym.

Naszym klientom oferujemy również:

* obsługę spedycyjną,
* obsługę magazynową i logistyczną,
* przewozy promowe,
* wynajem naczep,
* usługi diagnostyczne i serwisowe pojazdów użytkowych,
* naprawy powypadkowe i główne pojazdów użytkowych,
* zaopatrzenie w części zamienne, oleje, paliwa i ogumienie,

Nasz tabor składa się z:

* 69 ciągników Volvo FH12, o standardach ekologicznych Euro 2 i 3
* 80 naczep plandekowych o wysokości skrzyni ładunkowej 2,75 m. i kubaturze 94 m3,
* 10 naczep "mega" o wysokości skrzyni ładunkowej 3 m. i kubaturze 103 m3

Naszym klientom oferujemy przewozy ładunków samochodami standardowymi typu plandeka o ładowności do 24 ton.

W zależności od rodzaju przesyłki wykonujemy przewozy izotermami, chłodniami lub samochodami o specjalnych wymaganiach.

Nasi klienci to międzynarodowe firmy stawiające wysokie wymagania w zakresie jakości, czasu przewozu, zarządzania dostawami oraz umiejętnego ich łączenia z dystrybucją.

Szeroka gama standardowych usług, którą oferujemy, może być modyfikowana i dostosowywana ściśle do potrzeb konkretnego klienta. Chętnie tworzymy indywidualne pakiety usług wykraczające poza ramy funkcji pełnionych przez operatora transportowego.

Z naszych usług korzystają klienci reprezentujący niemal wszystkie gałęzie przemysłu.
O jakości naszego serwisu przekonaliśmy wielu producentów i operatorów logistycznych z całej Europy, dla których wykonujemy przewozy w najdalsze zakątki starego kontynentu jak również na terytorium Azji.

Aby potwierdzić wysoki standard usług wykonywanych przez naszą firmę w sierpniu 2003 roku rozpoczęliśmy proces wdrażania zarządzania jakością zgodny z normami ISO 9001/2000.

Otwarte drzwi są synonimem otwartości kierownictwa firmy na wszelkie uwagi od wszystkich naszych klientów, współpracowników i pracowników, naszym celem jest poprawa jakości obsługi jak również otwarcie na potrzeby klienta.

Stawki za usługi transportowe mogą być każdorazowo negocjowane, elastyczność obsługi nie koliduje z ustaleniami w zakresie wysokości kosztów transportu.

Wszelkie uwagi na temat naszej pracy są dla nas bardzo cenne i stanowią niezbędną informację do ulepszania naszych działań.

Do standardowych działań w naszej firmie należą wizyty kierownictwa Kociuk & Magier Sp. z o.o. u naszych kontrahentów, które pozwalają na bezpośrednie zapoznanie się z potrzebami naszych klientów oraz opiniami o naszej firmie.

Państwa preferencje są dla nas wyznacznikiem.

W bieżącym roku odnowiliśmy posiadany tabor zakupując 16 nowych ciągników siodłowych VOLVO FH 12/460. Bardzo bogate wyposażenie pojazdów m.in. w automatyczne skrzynie biegów, systemy bezpieczeństwa oraz zarządzania flotą, GPS, nawigację satelitarną - ułatwia pracę kierowcom czyniąc ją przyjemną i bezpieczną.

Pare fotek:

Krotki filmik

Źródło: k-m.pl



Temat: T 95 - mity bez faktow ( link , fotki )


1. Dotyczyć ma wizji czołgu tak za ok. 25 lat, czołg ma być budowany pod
założenia pełnoskalowego konfliktu, powiedzmy USA/UE vs. Chiny


(Czesc z tego co pisze zaczerpnalem z innych postow)
Trzeba by sie zastanowic nad mozliwymi realiami tego konfliktu.
Zakladac nalezy duza dynamike dzialan oraz szybkie przemieszczanie sie
jednostek bojowych. Nawet jesliby walki mialoby toczyc sie na obszarze
zamknietym (chodzi mi tu o wspolczesny odpowiednik wojny pozycyjnej a nie
ograniczenie obszaru dzialan) to nalezy spodziewac sie czestych zmian pozycji,
przesuniec o kilka(nascie) kilometrow w jedna czy druga strone.
Nie bedzie koncentrowania duzych sil na malej przestrzeni, bo bylyby zbyt
dobrym celem dla lotnictwa, artylerii lub uderzenia taktycznym ladunkiem.
Czolgi nie beda stosowane do walk w miastach. Doswiadczenia z Iraku wskazuja ze
nawet uzbrojeni w przestarzala bron cywile sa w stanie zniszczyc ciezko
opancerzone Abramsy. Wysylanie ich do walki miejskiej z wyposazona w nowoczesna
bron ppanc regularna piechota to bylaby glupota.
Czolg zyskal nowego glownego wroga - jest nim smiglowiec szturmowy. Mozna
przyjac ze staje sie on co najmniej rownie niebezpieczny jak czolg przeciwnika.
W przypadku dzialan ofensywnych jeszcze bardziej widoczne staja sie zalozenia
blitzkriegu - ominac jednostki bojowe oraz dorwac sie do sztabu i zaopatrzenia.
Powoduje to koniecznosc dostarczania zaopatrzenia do jednostek ktore
praktycznie znajduja sie w okrazeniu, czesto na bardzo duze odleglosci.
W obronie (dzialania opozniajace, wycofywanie sie) konieczne bedzie szybkie
przemieszczanie sie oddzialow bojowych w celu przechwycenia jednostek
dokonujacych przelamania, a takze mozliwosc szybkiej ewakuacji sztabow i
jednostek tylowych. Mozna tez zakladac ze jednostki tylowe beda odsuniete od
bezposredniego rejonu dzialan na znaczna odleglosc.

Czolg bedzie musial sie szybko przemieszczac w niemal dowolnym terenie (wiem
wiem, Ameryki nie odkrylem) dodatkowo bedzie musial posiadac duza dynamike
(czyli przyspieszenia) aby moc blyskawicznie opuszczac pole ostrzalu
przeciwnika.

Poniewaz ten kto wykryje wroga wczesniej ten w wiekszosci przypadkow przezyje
(albo niszczac przeciwnika albo uciekajac) wiec znacznie wzrosnie poziom
naszpikowania wozu systemami wykrywania. Czesc wozow (zwiadowcze i moze
dowodzenia) zostanie wyposazona w dodatkowe kontenery do walki elektronicznej.

Pojawia sie nowe systemy maskowania - obnizajace promieniowanie termiczne i
elektromagnetyczne, dodatkowo pojawi sie aktywne maskowanie reagujace na
otoczenie pojazdu, utrudniajace wykrycie wzrokowe.

Nastapi znaczny wzrost skutecznosci aktywnych systemow obrony - mozna sie
spodziewac wzrostu zasiegu wykrywania i zwalczania, mozliwosci sledzenia i
zwalczania wielu celow na raz, wspolpracy sasiednich wozow - nie tylko w
zakresie wymiany informacji ale takze w aktywnej obronie sasiada. Z latwych do
przewidzenia modyfikacji - ladunki nie beda umieszczane na sztywno na wiezy
tylko na niezaleznie od niej obracajacym sie pierscieniu (albo i dwoch). Byc
moze pojawi sie cos w zestawow mikroPhalanx...
Skutecznosc systemow aktywnych w polaczeniu z prawie pewnym zniszczeniem wozu w
przypadku trafienia nowoczesnym pociskiem ppanc powoduje ze ciezki pancerz
traci sens (no chyba ze nastapi jakis przelom technologiczny...) - dodatkowo
obnizenie ciezaru pancerza spowoduje obnizenie lacznego ciezaru pojazdu, co
bardzo dobrze wplynie na jego mobilnosc a takze zuzycie paliwa a wiec i zasieg.

Tak wiec mamy pancerz odporny na pocisku kalibru 40-50mm. Ciezar wozu nie
przekracza 35 ton. A jednym z jego podawanych parametrow technicznych (np. przy
przetargach ;P ) jest czas do osiagniecia 100km/h. :)

Uzbrojenie:
Armata kalibru ok. 115-130mm jednostka ognia 7-10 pociskow z przeznaczeniem do
niszczenia ciezkich czolgow i umocnien.
Jako glowne uzbrojenie dlugolufowe dzialko kalibru 30-40mm z wysokim katem
podniesienia, z bardzo duza predkoscia wylotowa pociskow i mieszana amunicja
(m.in. do zwalczania smiglowcow).
Do tego wyrzutnia rakiet p-lot (1-3 pociskow) oraz wkm do zwalczania piechoty i
celow nieopancerzonych (takze smiglowcow).

Zaloga to trzy osoby - kierowca, celowniczy i dowodca.

Dzieki lekkiemu pancerzowi mozliwe staje sie umieszczenie pod pancerzem
wymiennych kontenerow roznego rodzaju - przede wszystkim amunicyjnych ale takze
takich jak zapasy zywnosci i wody, tlenu (bo dlaczego by nie), medykamentow,
rowniez paliwowe(choc tu nadal dostepne bylyby przepompowywanie), a takze
akumulatory.
Kontenery bylyby dostarczone na punkt zaopatrzeniowy przez wyspecjalizowane
smiglowce transportowe, ktore takze dostarczalyby zmiane zalogi.
Po co to?
Ano po to zeby skrocic do minimum czas przywrocenia czolgom zdolnosci bojowej i
tym samym zmniejszyc zagrozenie jakim jest ten proces. Dzieki wymianie zalog
czolgi beda w stanie prowadzic dzialania bojowe non stop tylko z krotkimi
przerwami na uzupelnianie zaopatrzenia.

Pozdrawiam
RAJ





Temat: Klich: stworzymy narodową tarczę

Zaczynamy budować własną tarczę

TVN24

MON zapowiedziało stworzenie narodowej tarczy antyrakietowej. Właśnie na ten cel oraz na ogólną modernizację i profesjonalizacje wojska resort chce wydać do 2018 roku 60 mld zł - zapowiedział w poniedziałek Bogdan Klich.
XVI Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego w Kielcach - największa tego typu impreza w naszej części Europy - stały się okazją do podsumowania wszystkich planów ministerstwa na najbliższe lata. Na modernizację i profesjonalizację wojska resort chce wydać 60 mld zł.

- To granica naszych możliwości finansowych, nie naszych marzeń - podkreślił minister obrony. Ocenił jednak, że nakłady tej wysokości pozwolą przeobrazić nasze wojsko w nowoczesną formację na poziomie armii sojuszniczych.

Klich poinformował ponad to m.in. o zmiany zasad użycia broni przez żołnierzy w misjach zagranicznych oraz o procesie zastępowania służby poborowej, wojskiem zawodowym.

Z własną tarczą

Wzrośnie liczba wieloletnich programów modernizacyjnych dla armii, oraz że jednym z najważniejszych z nich będzie budowa polskiej, własnej tarczy antyrakietowej.

- Nie będzie to jednak uzupełnieniem dla instalacji amerykańskich, ale nasz własny, kompleksowym systemem obronnym. Mają one chronić obiekty administracyjne i infrastrukturę, a jej elementy zostaną rozlokowane w całym kraju - powiedział tvn24.pl rzecznik MON. Wyposażone w nowoczesne systemy przeciwrakietowe będzie uzupełnieniem obrony powietrznej.

W powietrzu...

Ponadto w siłach powietrznych - obecnie najbardziej nowoczesnych w polskiej armii - dokończony zostanie proces wdrażania samolotu wielozadaniowego F-16. - Ostatnie z 48 kupionych maszyn zostaną przekazane Polsce do końca tego roku - poinformował minister.

Jak dodał, w ramach unowocześniania wojskowego transportu lotniczego w tym i przyszłym roku lotnictwo otrzyma dwie Casy i pięć Herculesów. Siły powietrzne zostaną wyposażone również w nowoczesne systemy przeciwrakietowe, a w hangarach pojawi się nowy typ samolotu szkolno-bojowego. - Oczekujemy na atrakcyjne oferty jego producentów - wyjawił minister.

…na lądzie…

Siły lądowe mają być doposażone w opancerzone transportery kołowe Rosomak. Do 2013 roku nowe śmigłowce bojowe i transportowe mają zostać przystosowane do przenoszenia pocisków Spike. Minister poinformował również, że jest szansa wyposażenia polskiego kontyngentu wojskowego w Afganistanie do końca tego roku w 35 dodatkowych Rosomaków i zarazem zwiększenia liczby tych wozów patrolowych do 70.

…i w wodzie

Szef MON potwierdził zapowiedziane już - w ramach unowocześniania Marynarki Wojennej - dokończenie budowy wielozadaniowej korwety Gawron, dokończenie procesu wyposażania kutrów rakietowych w systemy woda-woda i uzbrojenie korpusu nabrzeżnego w rakiety ziemia-woda. Przybędzie ponadto niszczyciel min i nowoczesny okręt podwodny; dokończona zostanie modernizacja okrętu "Xawery Czernicki".

Koniec poboru

Minister po raz kolejny przypominał, że w 2009 rok będzie już rokiem bez poboru. - Jeśli 19 latek nie będzie chciał iść do wojska, to nikt go do tego nie zmusi - uspokajał Klich. Obowiązkowe będą jednak badania w Wojskowych Komisjach Uzupełnień. Chodzi o to, aby np. w razie wojny MON dysponował listą osób, które są zdolne do służby wojskowej.

Bezpieczniej na misjach

Szykują się zmiany w kwesti przepisów służących poprawie bezpieczeństwa żołnierzy.

- Za trzy tygodnie będzie gotowy projekt zmian polskich przepisów regulujących m.in. zasady użycia broni przez żołnierzy w Afganistanie - powiedział minister.

Wyjaśnił jednocześnie, że nie planuje się obligatoryjności rekonwalescencji żołnierzy wracających z misji zagranicznych. Przypomniał, że obecnie dostępne jest dla nich leczenie uzdrowiskowe lub poradnictwo psychologiczne.


tvn24



Temat: Nowe Mi-17 dla Polski




POLSKA The Times
Misja dostanie wsparcie
26.3.2008

W czerwcu Mi-17 i 24 polecą do Afganistanu

Zmodernizowane i dozbrojone śmigłowce transportowe Mi-17, które mają służyć na misji w Afganistanie, trafiły już do wojsk lądowych. Służbę rozpoczną pod koniec czerwca, gdy wymieniany będzie kontyngent afgański.

W czterech maszynach z siedmiu, kupionych przez wojsko od grupy zbrojeniowej Bumar, dokonano modyfikacji dostosowujących je do działań w górskim terenie Afganistanu oraz w warunkach wojennych.

Mi-17 dostały nowe, wzmocnione silniki pozwalające bez przeszkód wznosić się na wysokość ponad 4 km. Opancerzono przedział desantowy i kabinę pilotów. Kompozytowe pancerze mają zapewnić bezpieczeństwo w przypadku ostrzału z broni strzeleckiej. W podobny sposób zabezpieczono też silnik i rotor. Maszyny przystosowano do lotów w nocy.

Helikoptery zostaną uzbrojone w karabiny maszynowe umieszczone w oknach-po dwa z każdej strony- oraz jeden we wrotach z tyłu maszyny. Zostały też wyposażone w nowoczesne systemy łączności, dzięki którym będą mogły współdziałać z wojskami sił międzynarodowych. Śmigłowce kupione od Bumaru to te same, których dwa lata temu nie odebrali od nas Irakijczycy. Oficjalnym powodem była zmiana oczekiwań strony irackiej, która ostatecznie zdecydowała się na zakup takich samych, ale nowych - i przez to droższych - maszyn. Choć transportowe Mi-17 pochodzą z postradzieckiego rynku wtórnego i mają już ponad 20 lat, po modernizacji i wymianie najistotniejszych elementów są najnowocześniejszymi maszynami tego typu w naszej armii. Z siedmiu śmigłowców kupionych od Bumaru cztery polecą do Afganistanu, a trzy wyślemy na misję do Czadu.

Mi-17 są już używane przez nasze wojsko w Iraku, gdzie ich walory docenili nawet piloci innych państw koalicji. Na misję do Afganistanu wyślemy też cztery bojowe śmigłowce Mi-24. - Ich głównym zadaniem będzie wsparcie oddziałów naszego wojska oraz osłona konwojów i patroli - mówi nam ppłk Sławomir Lewandowski z zespołu prasowego wojsk lądowych. Mi-24, zwane też latającymi czołgami, są znakomicie uzbrojone i opancerzone. Mimo to także te maszyny przejdą drobne modernizacje, głównie w zakresie systemów łączności i systemów obronnych. To ważne, bo będą latać nad górami, które nie są kontrolowane przez siły NATO.

Do tej pory na misji w Afganistanie nie mieliśmy własnych śmigłowców. Korzystaliśmy z maszyn amerykańskich. - Nawet 20 helikopterów miałoby co robić w Afganistanie - mówią nam żołnierze, którzy tam służyli. Zwłaszcza że w połowie roku przejmiemy odpowiedzialność za jedną z prowincji - Ghazni. Zwiększymy też liczebność naszego kontyngentu - obecnie służy tam 1,2 tys. naszych żołnierzy, a ma ich być o 400 więcej.

źródło



Zastanawia mnie jakie to walory mają nasze śmiglaki, które wzbudzają podziw u innych pilotów



Temat: ORP "Bielik" wraca do kraju
Za www.mw.mil.pl

Po półrocznej misji, do Polski wraca okręt podwodny ORP "BIELIK". Okręt uczestniczył w operacji antyterrorystycznej pod kryptonimem "ACTIVE ENDEAVOUR"; na Morzu Śródziemnym. Załoga pokonała ponad 20 tysięcy mil morskich, operując na trudnych pod względem nawigacyjnym i hydrologicznym akwenach Morza Śródziemnego. To drugi udział polskiego okrętu podwodnego w tej operacji.

Okręt wejdzie do macierzystego portu w Gdyni w piątek, 30 marca, o godzinie 11:00.

Podczas operacji "Active Endeavour" ORP "BIELIK"; był podporządkowany dowódcy Komponentu Morskiego Sojuszu Północnoatlantyckiego w Neapolu. Patrolował ważne pod względem strategicznym akweny Morza Śródziemnego. Informacje oraz dane zbierane przez ORP "BIELIK" podczas patroli wykorzystywane były w celu zapewnienia bezpieczeństwa i przeciwdziałania ewentualnym atakom terrorystycznym na morzu. Operując w zanurzeniu prowadził monitoring transportu morskiego identyfikując jednostki mogące stanowić ewentualne zagrożenie dla żeglugi. Okręt operował m.in. w rejonie wysp greckich, akwenie szczególnie skomplikowanym pod względem nawigacyjnym. Istotne znaczenie dla skrytego działania okrętu podwodnego miały także warunki hydrologiczne Morza Śródziemnego, znacznie odmienne od tych, które panują na Bałtyku.
W misji uczestniczyły dwie zmiany załogi. Pierwsza dowodzona przez kmdr. por. Sławomira Wiśniewskiego (od października do grudnia 2006). Druga, dowodzona przez kmdr. ppor. Grzegorza Chomicza (od stycznia do marca 2007). Rotację załogi w rejonie misji Marynarka Wojenna przeprowadziła wykorzystując swoje samoloty transportowe z Brygady Lotnictwa MW.
W lutym, podczas jednego z patroli ORP "Bielik" operując w zanurzeniu w warunkach sztormowych natrafił na podwodną przeszkodę nawigacyjną, której nie było na żadnej z map. Załoga okrętu wykonała pod wodą skomplikowany manewr antykolizyjny, aby uniknąć uszkodzeń. Okręt posiada jedynie otarcia i około półmetrowe wgniecenie kiosku, co nie wpłynęło na funkcjonowanie jednostki i wykonywanie zadań. Mimo to, zgodnie z procedurami bezpieczeństwa, załoga "Bielika" przeprowadziła techniczne sprawdzenie okrętu. Wszystkie systemy działały prawidłowo. Po sprawdzeniu okręt nadal bezpiecznie operował w rejonie misji. Marynarka Wojenna zgłosiła ten fakt właściwym organom w celu zbadania tego rejonu i naniesienia przeszkody nawigacyjnej na mapy morskie.
ORP "BIELIK" to okręt podwodny typu Kobben. Do służby w polskich siłach morskich wszedł we wrześniu 2003 roku. Załoga okrętu przeszła krajowy i NATO-wski system szkolenia. Między innymi w sierpniu 2004 roku ORP "Bielik" uczestniczył na Atlantyku w elitarnym ćwiczeniu Joint Maritime Course.
Polskie okręty podwodne współdziałały z jednostkami NATO jeszcze przed wstąpieniem naszego kraju do Sojuszu Północnoatlantyckiego. Od 1995 roku brały udział w międzynarodowych manewrach, wśród których największe to COOPERATIVE POSEIDON, BALTIC PORPOISE, BRILLIANT MARINER, PLAYEX, DANEX, COOPERATIVE BANNERS, KEFTACEX oraz STRONG RESOLVE.

ACTIVE ENDEAVOUR

Siły polskiej Marynarki Wojennej już po raz trzeci wzięły udział w operacji ACTIVE ENDEAVOUR. Dwukrotnie uczestniczył w niej okręt podwodny ORP "Bielik" i raz fregata rakietowa ORP "Gen. K. Pułaski" operująca w elitarnych Siłach Odpowiedzi NATO. Operacja rozpoczęła się w październiku 2001 roku i jest jednym z elementów przeciwdziałania terroryzmowi przez Sojusz Północnoatlantycki w ramach Art. 5 Traktatu Waszyngtońskiego. Intencją operacji jest prezentacja determinacji i solidarności państw NATO w kampanii przeciwko terroryzmowi. Swoim zasięgiem obejmuje akweny międzynarodowe Morza Śródziemnego, a w szczególności rejony mogące być potencjalnym celem ataków terrorystycznych. W operacji uczestniczą m.in. stałe zespoły okrętów Sił Odpowiedzi NATO, które stanowią o ciągłej gotowości Sojuszu do natychmiastowego reagowania w sytuacjach kryzysowych. Od marca 2003 roku do udziału w Active Endeavour zaproszone są także państwa partnerskie. Głównym zadaniem międzynarodowych sił morskich jest przeciwdziałanie terroryzmowi, w tym m.in. nielegalnemu transportowi uzbrojenia i substancji radioaktywnych, a także zapewnienie bezpiecznej żeglugi, osłona transportu morskiego, prowadzenie monitoringu oraz kontrola jednostek. Szczegółowe informacje na temat operacji ACTIVE ENDEAVOUR dostępne są na stronach internetowych NATO, bezpośredni adres:
http://www.afsouth.nato.i...r/Endeavour.htm



Temat: SEDIM transport
Usługi transportowe realizowane przez naszą firmę prowadzone są w oparciu o nowoczesny tabor, liczący 31 samochodów oraz wysoko wykwalifikowanych pracowników.

Nasze samochody spełniają bardzo rygorystyczne europejskie normy emisji spalin EURO3, a ponadto przygotowane są do przewozu materiałów niebiezpiecznych, ADR.

Łączność z pojazdami jest zapewniona poprzez telefonię komórkową GSM oraz GPS, co pozwala szybko zlokalizować dany pojazd.

Przesyłki przewożone naszymi środkami transportu są objęte ubezpieczeniem odpowiedzilności cywilnej na sumę 100.000 USD, a przy transporcie którego wartość przekracza powyższy limit gwarantujemy podwyższenie kwoty ubezpieczenia.

W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o wypełnienie formularza.

Informacje o firmie
SEDIM to transport międzynarodowy i Spedycja.

Działamy od 1984 roku , realizując jako jedna z pierwszych prywatnych przedsiębiorstw przewozy ładunków na rynku międzynarodowym.

SEDIM jest członkiem Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Warszawie .
Główna siedziba firmy znajduje się w Sękocinie Nowym K/w-wy.

Mamy wieloletnie doświadczenie w dziedzinie usług przewozowych i spedycyjnych.
Od 1998r. firma specjalizuje się w przewozach chłodniczych i plandekowych na takich kierunkach jak:
Wielka Brytania, Belgia, Holandia, Niemcy, Francja, Hiszpania, Portugalia, Rosja, Litwa, Łotwa, Estonia, Rumunia, Bułgaria, Grecja, Turcja i kraje skandynawskie, a także tranzyty zachód-wschód.

Dysponujemy zarówno własnym taborem samochodów jak również posiadamy szeroką i sprawną bazę podwykonawców, za których rzetelność sami ręczymy.

Doświadczone jednoosobowe jak i dwuosobowe obsady, z którymi utrzymujemy stały całodobowy kontakt telefoniczny pozwalają sumienie i rzetelnie realizować zlecenia naszych Klientów.

Dwóch kierowców w pojeździe to nie tylko szybkość przewozu, ale również zwiększone bezpieczeństwo. Dzięki takim kierowcą jesteśmy wstanie podjąć się najtrudniejszych i najbardziej skomplikowanych zadań.
Każdy przewożony przez nas towar jest objęty polisą ubezpieczeniową, a w razie potrzeby jesteśmy w stanie każdorazowo podnieść wysokość ubezpieczenia aby sprostać wymaganiom niezbędnym do bezpiecznego dostarczenia przesyłki.

Posiadane dokumenty i uprawnienia
OCP w PZU na kwotę min.230 000 USD. (ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przewoźnika)
Karnety TIR
Zezwolenia na wykonywanie przewozów do wszystkich krajów Europy oraz Stałe Umowy spedytorskie ułatwiające Odprawy Celne,
Zezwolenia międzynarodowe EKMT,
Stały nadzór nad taborem przy wykorzystaniu systemów satelitarnych do monitorowania pojazdów,
Licencję wspólnotową, licencję na wykonywanie transportu międzynarodowego a właściciele certyfikat kompetencji zawodowych.
Gwarantujemy szybką dostawe powierzonych nam ładunków, profesjonalną obsługę i wysoką jakość świadczonych usług.
Akcje charytatywne
Firma również w sposób aktywny bierze aktywny współudział w akcjach charytatywnych dla miedzy innymi:
Bezpieczna Szkoła Przy Drodze
Fundacja Dzieciom
Obsługa Techniczna - Centrum Prasowe Wizyty Apostolskiej Ojca Św. Jana Pawła II
Preferowane kierunki przewozu
Realizujemy przewozy do wszystkich krajów Europy zachodniej i Azji

Firma specjalizuje się w przewozach chłodniczych i plandekowych na takich kierunkach jak: Wielka Brytania, Belgia, Holandia, Niemcy, Francja, Hiszpania, Portugalia, Rosja, Litwa, Łotwa, Estonia, Rumunia, Bułgaria, Grecja, Turcja i kraje skandynawskie, a także tranzyty zachód-wschód

Klienci
Mamy przyjemność pracować z wieloma renomowanymi firmami, w tym:
ATL Polska Sp. z o.o
DFDS Transport
CH Robinson
Interveg

Tabor
Dysponujemy taborem samochodowym o liczbie 33 szt. w tym DAF XF, DAF 105, SCANIA, VOLVO z naczepami skrzyniowymi i chłodniczymi produkcji zachodniej o najnowszych parametrach technicznych i eksploatacyjnych. Wszystkie o zawieszeniu pneumatycznym spełniające normy ekologiczne Euro 3 i 5.
Pojazdy wyposażone są w GPS i telefony GSM, systemy rejestracji danych Track Data Menory, oraz rejestratory myto marki Siemens.

Zestawy o powierzchni ładunkowej:
długość 13,6 m , wysokość 2,60 m ładowność do 24 tony.

Parametry naczep:

Plandeki:
Pojemność naszych naczep wynosi 33 Euro palety ( 85 metry sześcienne).Wszystkie naczepy są na poduszkach pneumatycznych i mają wysokość ładowania od 2.55 do 2.60
Ilość posiadanych plandek – 3 szt.

Chłodnie:
Chłodnie wyposażone są w rejestratory temperatury oraz posiadają certyfikaty ATP.
Pojemność wynosi 33 Euro palety
Ilość posiadanych Chłodni – 30 szt.





Temat: Technologie Wojskowe
1. Ulepszone wyposażenie dla Piechoty (Lepsza i skuteczniejsza Piechota)
-koszt: 4mld$
-czas budowy: 5 lat

A.Ulepszona Piechota – pozwala na ulepszanie piechoty
Koszt 20 mld, Czas Badania: 5 lat

1.Piechota Górska - pozwala na skuteczniejszą walkę w górach
Koszt 20 mld, Czas Badania: 2 lata

2.Piechota Morska - skuteczniejsze desanty
Koszt 20 mld, Czas Badania: 2 lata

3.Piechota Powietrznodesantowa - skuteczniejszy desant powietrzny
Koszt 20 mld, Czas Badania: 2 lata

4.Piechota Pustynna - pozwala na skuteczniejszą walkę na pustyniach
Koszt 20 mld, Czas Badania: 2 lata

B.Zaawansowana Piechota – pozwala na kolejne ulepszenia piechoty
Koszt 100 mld, Czas Badania: 10 lat

1.Żandarmeria - łatwiejsze tłumienie buntów i utrzymywanie pożądku na zajętym terenie
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

2.Dowództwo Polowe - znacznie zwiększa szanse odwrotu piechoty przy ataku przez dużo silniejszego wroga. Dowódcy dywizji podejmują rozsądniejsze decyzje.
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

3.Zmotoryzowanie piechoty - porusza się szybciej
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

4.Artyleria - zwiększa szanse w walce z czołgami
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

5.AA - zwiększa szanse w walce z samolotami
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

6.Myśliwce Wsparcia - mały oddział myśliwców wspierający poczynania piechoty. Chroni przed ostrzałem jednostek powietrznych.
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

7.Piechota Arktyczna - pozwala na walkę w warunkach arktycznych
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

8.Okulary termowizyjne dla każdego żołnierza.
Koszt 10mld,czas badania 1 rok

C.Nowoczesna Piechota – pozwala na ulepszanie piechoty
Koszt 30 mld, Czas Badania: 10 lat

1.Akademia Oficerska - znacznie zwiększa szanse odwrotu piechoty przy ataku przez dużo silniejszego wroga. Dowódcy dywizji podejmują rozsądniejsze decyzje.
Koszt 40 mld, Czas Badania: 10 lat

2.Zmechanizowanie piechoty - porusza się szybciej i jest odporniejsza na ostrzał piechoty czy lotnictwa.
Koszt 40 mld, Czas Badania: 10 lat

3.Egzoszkielet - ogólnie wzmacnia piechotę
Koszt 40 mld, Czas Badania: 10 lat

4.Pancerz Bojowy – znacznie wzmacnia piechotę
Koszt 50 mld, Czas Badania: 10 lat

5.Nanokombinezony - znacznie wzmacnia piechotę i czyni ją trudniejszą do wykrycia
Koszt 60 mld, Czas Badania: 10 lat

2. Ulepszone Czołgi
-koszt: 5mld$
-czas budowy: 6 lat

System ochrony TROPHY
-koszt 25mld
-czas budowy : 7lat

Czołg pływający
-koszt 30mld ,czas budowy 10 lat.

Zdalnie naprowadzane pociski - kontrolowane przez operatora ,który znajduje się wewnątrz czołgu.
-koszt 10mld,czas budowy 10lat

Działa elektromagnetyczne
-20mld
-czas 7 lat

3. Ulepszone Myśliwce
-koszt: 7mld$
-czas budowy: 6 lat

1.Zaawansowane Lotnictwo – pozwala na ulepszanie lotnictwa
Koszt 10 mld, Czas Badania: 10 lat

2.Napalm i Biały Fosfor – pozwala na używanie napalmu i białego fosforu przez bombowce
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

3.Nowoczesne Samoloty Transportowe – zwiększa liczbę miejsc w samolocie do 50 dywizji
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

4.Śmigłowce Szturmowe – znacznie zwiększa potencjał HW
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

5.Myśliwce Atomowe – znacznie przyspiesza myśliwce
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

6.Ulepszona Komunikacja – Dowódcy dywizji podejmują rozsądniejsze decyzje.
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

7.Sprzęt do Walki w Warunkach Arktycznych – pozwala myśliwcom na walkę na Antarktydzie i w Arktyce.
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

8.Nowoczesne lotnictwo,
koszt 50mld,czas badania 10lat.

4.Ulepszona marynarka
-koszt 7mld
-czas budowy 6 lat

1.Zaawansowana Marynarka – pozwala na ulepszenie Marynarki
Koszt 10 mld, Czas Badania: 10 lat

2.Niewykrywalne Łodzie Podwodne – Nie da ich się zobaczyć z satelity ani przez radar.
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

3.Pojemniejsze Lotniskowce – Mogą przewozić 75 D piechoty
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

4.Nowoczesne Okręty – Zwiększa siłę bojową OW, skuteczniejsze bombardowanie brzegów
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

5.Zaawansowana Walka na Morzu – Lepsi dowódcy
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

6.Odzyskiwanie Statków – pozwala odzyskać zatopiony statek za 5 mld
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

7.Tytanowa Powłoka – wzmacnia flotę
Koszt 40 mld, Czas Badania: 4 lata

5.Systemy obronne

System Obrony Przeciwpociskowej
-10mld,6 lat.

Tarcza Obrony Przeciwatomowej Nuke Boy
-20mld,5 lat

Otwarty na wszelkie propozycje.



Temat: Armia Zawodowa

Dopóki nie będzie nas stać (lub raczej nie będziemy musieli tak zrobić) to armii poborowej na wzór izraelski czyli armii, która swą efektywnością bije chyba wszystkie armie zawodowe ;-) nie będzie
Jako ciekawostka dotycząca dobrej armii poborowej - przykład Grecji. Siły zbrojne wielkością porównywalne z polskimi. Podobny (spadający od kilku lat) odsetek poborowych. Ale sprzętu o "niebo" więcej. I znacznie więcej zadań do realizacji (samoloty pożarnicze są w jednostkach wojskowych, misje SAR i lotniczy transport medyczny realizuje wojsko). OPL ma pokrycie większej części kraju za pomocą nowoczesnych systemów rakietowych. Marynarka jest znacznie bardziej rozbudowana od naszej. A wszystko z mniejszym budżetem niż ten w Polsce... (jeśli wziąć pod uwagę wydatki emerytalne to z porównywalnym) Oszczędzają częściowo na zawodowych żołnierza, ale przede wszystkim na nieracjonalnych wydatkach - nie mają żadnych Loar, Gromów, Gawronów itp. Sprzęt prawie w całości importowany - z różnych źródeł - za każdym razem z najtańszego bez sentymentów na zasadzie uzbrajamy się u Amerykanów / Francuzów / Niemców itp.

Jeszcze jedna ciekawostka - największy w NATO importer broni rosyjskiej...


A ile Twoim zdaniem w ogóle potrzebujemy
będę przewrotny - 48 F-16 bo już je (niestety) kupiliśmy. A zamiast pozostałych sporo UAV - trzeba by poszukać projektu Kozieja sprzed kilku lat - tam było ładnie opisane przyszłe lotnictwo pozbawione dziesiątków samolotów bojowych.


Śmigłowce i lotnictwo transportowe potrzebne na misje. Jakieś szkolenie też by się zdało.
Śmigłowce i transportowce to koszt, którego nie unikniemy. Transportowce mamy już w zasadzie ustalone. Ze śmigłowcami klasyczny problem "polityczny" - bo coś trzeba wybrać. Ze szkoleniem teoretycznie mogłoby być łatwo - na świecie jest z czego wybierać, ale u nas najchętniej zbudowaliby samolot szkolny tylko dla Polski i wyposażyli lotnictwo w 60 sztuk


To swoją drogą ale w Gruzji czy Jugosławii to jakoś te same systemy coś tam zestrzeliły
Newy w okresie 1990-2002 zestrzeliły 3 (słownie trzy) amerykańskie samoloty. Jakoś nie przekonuje mnie ta skuteczność biorąc pod uwagę ilość lotów bojowych wykonanych przez Amerykanów nad Irakiem i Serbią. Ostatnie amerykańskie straty od artylerii przeciwlotniczej to 1991 - 3 maszyny. F-4 trafiony w czasie misji zwalczania OPL miał uszkodzony zbiornik paliwa, ale załoga dociągnęła nad terytorium Arabii Saudyjskiej. Pozostałe dwa samoloty rozbiły się w pobliżu celu. Wszystkie trzy samoloty zostały trafione w czasie wykonywania misji na małej wysokości w rejonach o dużym nasyceniu działami plot. w kraju, który w tym okresie miał chyba najbardziej rozbudowaną lufową OPL na świecie.

Jakoś nie jestem przekonany czy taka skuteczność uzasadnia koszty jakie pochłania nasza OPL.


Oczywiście można je rozwiązać ale ogłosisz światu, że nie masz żadnej OPL ???
Ale my nie mamy żadnej OPL poza środkami krótkiego zasięgu. Niczego nie musimy ogłaszać światu. Świat to widzi. Jeśli Amerykanie nad Serbią stracili 3 samoloty od rakiet wykonując kilkaset lotów bojowych (kilka tysięcy?) to o jakiej my "obronie" w ogóle mówimy?


Akurat w miarę silne lotnictwo i OPL to musimy mieć. Bez
Ale nie mamy i sobie radzimy. Czemu więc "musimy" mieć?


Zresztą zaczyna mnie niepokoić Euro 2012 - a jak ktoś wpadnie na głupi pomysł rozwalić się samolotem na stadionie ?
A widzisz jakąś szansę przeciwdziałania za pomocą lotnictwa albo OPL? Bo ja nieszczególnie. Jak wyobrażasz sobie w ramach polskiego asekuranctwa rozkaz zestrzelenia samolotu komunikacyjnego wydany w ciągu kilku minut?


W międzyczasie napisałem post na ten temta wyjaśniający, że to nie jest takie proste z tymi nikłymi na pozór procentami... Służba kandydacka (jakkolwiek sektorowo) jest dla Policji z punktu widzenia kadrowego bardzo istotna.
Nie lubię jak ktoś się posługuje słówkiem "bardzo" bez uzasadnienia. Może trzeba wprost powiedzieć, że służba kandydacka
stanowi 2,7% wszystkich policjantów i 4% policjantów w prewencji
I może warto napisać, że wg symulacji MSWiA odebranie policji tych "kandydatów" uszczupliłoby budżet Policji o

8 promili



Temat: Jaką szkołę wybrać? ;0
Witam serdecznie.
Pozwolicie, że sie w kwestii wyboru szkoły wypowiem.
Autor tematu nie lubi matematyki. I tak masz nie zaciekawą sytuacje bo od 2010 r. wchodzi matura obowiązkowa z tego przedmiotu, byc może po jej wynikach zrezygnuja z niej w co wątpie bo potrzebne sa umysły ścisłe w naszym kraju i na to powinna być nastawiona oswiata w najbliższych latach - na rozwój i pobudzenie młodych ludzi do na nauki przedmiotów ścisłych.

Technikum czy LO? Powiem tak, licealista to co najwyżej może technikowi buty zawiązać.
Jestem na 4 roku nauki w technikum i akurat na profilu technik informatyk.
Jeśli chodzi o przerabiany materiał z przedmiotów ogólnych to przerabiasz wszystkie podstawy dla szkoły średniej, czyli to samo co w LO. Więc nie masz się co bać, że uczą mniej. Oczywiste jest to, że w porównaniu z LO z profilem biol-chem czy polonistycznym to na pewno przerobisz mniej, bo tam się uczysz na poziomie rozszerzonym. Ale wszystko co do matury potrzebne to bez żadnego problemu przerobisz w technikum. Niestety na profilu technik informatyk bardzo ważna jest matematyka. Ja mam matematyke rozszerzoną, czyli w porównaniu z LO humanistycznym to naucze się więcej z matematyki, ale mniej z polskiego, aczkolwiek podstawy przerobisz. Więc wychodzi na remis jeśli chodzi o ilość wiedzy.
Wybrałem technikum bo profil naprawdę był ciekawy, spokojnie sobie 4 lata pochodze do szkoły, rok dłużej do matury chociaż co sie odwlecze to nie uciecze
W technikum masz o wiele ciekawszą propozycje nauki niż w LO właśnie dzięki przedmiotom zawodowym i na moim profilu w ciągu 4 lat uczysz się o systemach operacyjnych i sieciach komputerowych, rozmaite systemy liczbowe, budowa komputera, sprawy techniczne, PROGRAMUJESZ - trzeba mieć troszkę umysł ścisły do tego i logicznie myśleć, ale dla chcącego nic trudnego. Gdy umiesz programować to po prostu siedzisz w domu i sobie zarabiasz robiąc programy dla firm W internecie mozna znalezć wiele zleceń za które płaca. Natomiast aby iść na studia informatyczne to trzeba być naprawde bardzo zdolnym z matematyki, jednakże sprawa wygląda tez tak, że moda na informatyków się zmniejszyła. Jest dużo informatyków już.
Na profilu technik informatyk uczysz sie także pracy na oprogramowaniu biurowym - bazy danych, office, prezentacje i to nie uczysz się tylko praktycznie, ale też dowiesz się jak prawidłowo taka prezentacje wykonać aby była czytelna.
Oprócz tego masz tworzenie stron www html, javascript, css oraz u lekcje związane z założeniem własnej działalności gospodarczej. My np. tworzymy własna firme wirtualnie, wymyslasz własna nazwe, tworzysz logo, papier firmowy, zadania twojej firmy, uczysz sie naprawde dużo o tym byś mógł po skonczeniu tej szkoły własna firme załozyc. Taką mam specjalizacje. Druga specjalizacja, która była do wyboru to sieci komputerowe, wktóre wchodzisz głebiej niż tak dosyć ogólnie na lekcjach o ktorych sie o tych sieciach uczyłes.
Mam także lekcje związane z grafiką - flash.

Jeśli chodzi o moje technikum to jest to bardzo dobra szkoła, gdzie wyniki próbnych matur były o wiele lepsze niż w kilku liceach w moim mieście.
Jednakże w twoim miejscu zamieszkania musiałbys sie popytac ludzi które technika są dobre. Moje jest naprawde na wysokim poziomie a znam i gorsze np technikum transportowe.
Co do technika elektronika - zdecydowanie odradzam, możesz sobie nie poradzic. Mówią Ci coś układy cyfrowe i analogowe? Do tego trzeba mieć łeb jak sklep i naprawde to jest chyba najcięższy profil w mojej szkole.
Prawda jest taka, że w Polsce jest zapotrzebowanie na techników, a nie tak jak ktoś tu napisał, że po technikum nikt Cię do pracy nie przyjmie. Istna głupota.
We Wrocławiu z tego co wiem to jest dużo miejsc pracy dla techników (sam jestem z pomorza).
Radzę Ci sie zastanowić tez nad innymi profilami, niekoniecznie technik informatyk. Bardzo popularny jest profil technik klimatyzacji, chłodnictwa. I to wcale nie skręcasz lodówek śrubokrętem!!! Tylko nauczysz się montować i reperować urządzenia wentylacyjne i klimatyzacje co jest bardzo przyszłościowe.
Dużo się na tym zarabia nawet więcej niż informatyk i żałuję, że nie poszedłem na ten profil.
Nie dawno do mojej szkoły przyleciał agent jakiejś firmy z Irlandii, która zajmuje się montażem klimatyzacji i całej klasie zafundował miesięczne praktyki w Irlandii!!!
Do tego czeka na nich po ukończeniu szkoły z otwartymi rękoma do przyjęcia tam do pracy, I pieniądze cuda zarobią!
Więc mówienie, że technikum jest błe bo tak i już to zwykłe gdakanie ludzi, którzy nie maja o technikach pojęcia.
W technikum naprawdę można się wykształcić bardzo wszechstronnie. I znam wielu ludzi, którzy na studiach odniesli wielkie sukcesy. Akurat mówie o mojej szkole, bo wiem ,ze sa gorsze technika.

Pozdrawiam



Temat: Drukservice.pl - sklep internetowy dla poligrafów
DRUKSERVICE uruchomił na swoich stronach internetowych www.drukservice.pl , pierwszy w Polsce internetowy sklep dla poligrafów. Prace na sklepem trwały prawie rok, ale efekt jest imponujący a sklep aktualnie odwiedza ponad 2 tys. klientów dziennie. Można w nim znaleźć niemal wszystko do druku offsetowego oraz przygotowalni.
Ponad 3700 artykułów uszeregowano według następujących kategorii:

- Systemy CtP firmy AGFA, której DRUKSERVICE jest autoryzowanym dystrybutorem
- Materiały poligraficzne, podzielone na 3 działy:
- PRE-PRESS: akcesoria montażowe, filmy, folie montażowe, płyty offsetowe, płyty lakierujące, chemia do przygotowalni.
- PRESS-ROOM: alkohol izopropylowy, chemia do druku, czyściwa, farby drukarskie, lakiery dyspersyjne i UV, naciągi dzianinowe, obciągi gumowe, papier kalibrowany, podkłady foliowe, zmywacze.
- POST-PRESS: drut zszywkowy, kontrbigi, noże do krajarek, szpalty, taśmy perforujące i bigujące, taśmy pod wykrojniki, wiertła do papieru.
- Części maszyn i akcesoria: blachy na cylindry, folie kałamarzowe i akcesoria cpc, filtry recyrkulacyjne, noże farbowe, numeratory, rakle komorowe, rakle do myjek, rolki transportowe, separatory arkuszy, Siatki Super Blue i inne systemy przeciw brudzeniu arkuszy, ssawki gumowe, wałki gumowe i szczotkowe.
- Przyrządy pomiarowe: densytometry, mierniki do wody, grubościomierze, twardościomierze, higrometry i inne
- Akcesoria kontrolne: lupy, wzorniki, kolorów, indykatory pH, indykatory twardości wody, indykatory temperatury.
- Akcesoria pozostałe - niezbędne w każdej drukarni a gdzie indziej nie ujęte.

Przeszukiwanie katalogów nie stwarza kłopotu, dzięki łatwo rozwijającemu się menu, bez konieczności przeładowywania stron za każdym razem. Szukając konkretnego produktu, można też iść "na skróty" korzystając z wewnętrznej wyszukiwarki.

Poszczególne produkty i kategorie asortymentowe są dokładnie opisane oraz bogato ilustrowane zdjęciami a tam gdzie to konieczne, także szkicami z wymiarami. Miniaturowe obrazy produktów można powiększać poprzez kliknięcie aby lepiej dostrzec szczegóły i wymiary. Do wielu opisów dołączone są broszury, instrukcje, informacje techniczne i karty charakterystyki.

[b]Dostęp do cen i składania zamówień mają tylko klienci zalogowani.[/b] Najpierw jednak, przed pierwszym logowaniem należy wypełnić formularz rejestracyjny i poczekać na pozytywną weryfikację administratora sklepu. Wszystko to po, to aby uniknąć przypadkowych jednorazowych klientów, nie związanych zawodowo z poligrafią.

Sklep z założenia jest skierowany do profesjonalistów z branży poligraficznej, którzy być może odnajdą tu odpowiedzi na problemy z jakimi stykają się w swojej codziennej pracy. Zespół obsługi sklepu liczy na sugestie i zapytania ze strony klientów.
Jak mówią: "chcielibyśmy, aby sklep się rozwijał i systematycznie rozszerzał ofertę wraz z oczekiwaniami odbiorców, chcemy także aby stał się platformą wymiany poglądów i doświadczeń pomiędzy profesjonalistami". Na otwarcie sklepu przygotowano atrakcyjne promocje na wybrane artykuły, które tylko teraz można kupić po znacznie obniżonych cenach. Warto tam zajrzeć a właściwie zaglądać - do czego zachęcamy.