Wyświetlono posty znalezione dla słów: systemy stalowe





Temat: Jak odciążyć FWB300S
Dokładniej rzecz biorąc Junior ma krótszą lufę, brak płaszcza lufy, znacznie mniejsza i lżejszą muszke (w normalnej 300S pomyślanej jednoczesnie jako obciążnik i cholernie ciężkiej) mniejsze pozbawione plastikowej "stopki" chwytu łoże . Ma także aluminiową szynę pod lożem (w normalnej 300S trafiają się także stalowe

Sam system nie jest też identyczny (aby zamienić systemy trzeba by wyfrezować podłużne wycięcie w okolicy osi pantografu co wskazuje że są jednak inne)

Tu na zdjęciu wyraźne porównanie :



Patrz pierwszy i drugi od dołu 8)

Pozdrawiam Andrzej K.

Co do odciążenia to robił to kiedyś Jerzy (sprzedawał "odchudzoną" 300 jakiś czas temu) . warto popytać u źródła.



Temat: Strategie i systemy transakcyjne


witanko darsie

o kurna wasze systemy
jestem milosnikiem historii
starozytnego rzymu
wezmy takiego cezarego on np
nie mial pojecia albo masz inne zdanie? :-))
mimo to wygrywal kazda bitwe ( przynajmniej na remis)
moze wyciagniesz z tego wnioski
czasami wystarczy myslec i wyciagac wnioski
ustalic zelazne zasady


----------------------------

Piszesz "ustalic zelazne zasady"

Przeciez to jest wlasnie SYSTEM !!!!!!!!!!!!!!!!

------------------------------------------
(stop loss, maksymalna strata z transakcji itd -


oczywiscie do tego sa potrzebne stalowe kulki)
a nie systemy, znasz moze jakis komputer ktory potrafi myslec?
to tak do pomyslenia czyli konstruktywna krytyka
mam nadzieje ze sie nie obrazisz?


To w koncu gardzisz systemami ?
Czy boisz sie przyznac , ze grasz systemem ?


pozd lejkonik


To oczywiscie tak do pomyslenie czyli konstruktywna krytyka,
mam nadziej, ze sie nie obrazisz :)

Pzdr







Temat: dyskusja na forum bmw o naszych autach...
Kas602, czytaj ze zrozumieniem. Ja nie napisałem że airbag po 20latach ma działać dobrze, tylko że już 20 lat temu je montowano.

Ile Dazia ma poduszek w standarcie? 2,4,6,8 ?

sweeper napisał:
systemy bezpieczeństwa są obliczane są podobnie jak czas eksploatacji samochodu na 10 lat

Dla Ciebie system bezpieczeństwa to tylko Airbag?

System bezpieczeństwa to:
poduszka
hamulce
airbag
wzmocnienia
prowadzenie
układ kierowniczy
system "biegu" silnika podczas zderzenia
grubość blachy auta
wielokomorowaość słupków
rodzaje zamków w drzwiach
system pasów bezpieczeństwa
trzymanie foteli

Ciekawe że to jes obliczone na 10lat.

Mam pytanie co w ABS-ie może się zużyć po 10 latach? Komputer, czujnik, pompa, sterownik, przewody?

To nie Fiat Uno/Tipo w którym po 10 latach korodują przeowdy hamulcowe bo są stalowe (sprawdzone na aucie dwóch kolegów)




Temat: Firma BEHRENDT Pompy ciepła, kotły, odwierty, grzejniki

Firma BEHRENDT - Grupa SBS
ul. Batalionów Chłopskich 24
Brodnica 87-300
http://www.behrendt.com.pl
Tel: 056-498-41-14

Nasza oferta:

# TECHNIKA GRZEWCZA

* Kotły c.o.
* Grzejniki
* Kominy
* Zbiorniki olejowe
* Palniki olejowe i gazowe
* Podgrzewacze i zasobniki c.w.u.
* Systemy Solarne i Pompy Ciepła

# ARMATURA I POMPY

* Armatura pomiarowa, regulacyjna, zabezpieczająca, zaporowa
* Pompy ciepłownicze, przemysłowe, głębinowe, ścieków, hydrofory
* Wymienniki ciepła

# TECHNIKA SANITARNA

* Podgrzewacze i zasobniki c.w.u.
* Systemy kanalizacyjne i odpływowe

# SYSTEMY INSTALACYJNE

* Instalacje wewnętrzne miedziane i stalowe
* Instalacje wewnętrzne z tworzyw sztucznych
* Izolacje

# WENTYLACJA I KLIMATYZACJA

* Systemy wentylacyjne z rekuperacją
* Centrale wentylacyjne i klimatyzacyjne
* Klimatyzatory

# OCZYSZCZALNIE I UZDATNIANIE

* Przydomowe oczyszczalnie ścieków
* Stacje uzdatniania wody

# CENTRALNE ODKURZANIE

# ŁAZIENKI

* Ceramika sanitarna
* Armatura łazienkowa i kuchenna
* Wanny, Brodziki, Kabiny prysznicowe
* Meble łazienkowe
* Kabiny masażowo-parowe, Wanny z hydromasażem, sauny

# INNE

* Mocowania
* Narzędzia
* Automatyka




Temat: Strategie i systemy transakcyjne


witanko darsie

o kurna wasze systemy
jestem milosnikiem historii
starozytnego rzymu
wezmy takiego cezarego on np
nie mial pojecia albo masz inne zdanie? :-))
mimo to wygrywal kazda bitwe ( przynajmniej na remis)
moze wyciagniesz z tego wnioski
czasami wystarczy myslec i wyciagac wnioski
ustalic zelazne zasady (stop loss, maksymalna strata z transakcji itd -
oczywiscie do tego sa potrzebne stalowe kulki)
a nie systemy, znasz moze jakis komputer ktory potrafi myslec?
to tak do pomyslenia czyli konstruktywna krytyka
mam nadzieje ze sie nie obrazisz?

pozd lejkonik


Dlaczego mam sie obrażać ja nie z tych :)
Też kiedyś myślałem tak jak Ty ......
to nie jest tak że chciałbym grać tylko system .....

jak to jest.
Po prostu mam coraz mniej czasu i całkowicie
przenoszę sie na DJ, SP500. DAX.
Na GPW juz mniej .......

pzdr
Dars





Temat: ship sightings - pazdziernik
nie tylko odnowienie klasy...

w zasadzie mała przebudowa...

upgrading, łacznie z systemem wiertniczym...

w stoczni są już z dostaw armatorskich m.in.

- jakiś fikuśny dźwig produkcji National Oilwell
- helideck

ten dźwig mógł powstać w Polsce, gdyż działa u nas zakład produkcyjny National Oilwell - często konstrukcje stalowe na urządzenia National Oilwell produkuje Mostostal Pomorze...

przebudowana będzie nadbudówka, systemy rurarskie
i elektryczne, zmodyfikowany zostanie i wyremontowany
system wiertniczy



Temat: Pompy Ciepła - IVT,Nibe, własne odwierty - mazowieckie
PCM Klima
tel. 0 511 308 308
ul. Drobiarska 56
05-070 Sulejówek

DYSTRYBUTOR IVT, Nibe
WŁASNE ODWIERTY PIONOWE

Nasza oferta:

WENTYLACJA I KLIMATYZACJA

* Systemy wentylacyjne z rekuperacją
* Centrale wentylacyjne i klimatyzacyjne
* Klimatyzatory

TECHNIKA GRZEWCZA

* Pompy ciepła
* Kotły c.o.
* Grzejniki
* Podgrzewacze i zasobniki c.w.u.

TECHNIKA SANITARNA

* Podgrzewacze i zasobniki c.w.u.
* Systemy kanalizacyjne i odpływowe

SYSTEMY INSTALACYJNE

* Wykonanie dolnego źródła
* Odwierty pionowe własną wiertnią
* Instalacje wewnętrzne miedziane i stalowe
* Instalacje wewnętrzne z tworzyw sztucznych
* Izolacje



Temat: Materiały budowlane
Pragniemy zainteresować Państwa naszą ofertą handlową , w której posiadamy
następujące materiały :
- EPS styropian, XPS polistyren ekstrudowany
- wełna mineralna i szklana Ursa , Isover , Rockwool
- papy termozgrzewalne (Vedag, Icopal, Lemar),
- gonty bitumiczne, papy asfaltowe , lepiki i masy bitumiczne.
- kleje do ceramiki, ( Ceresit, Atlas, Optiroc, Kreisel, Knauf )
- kleje do wełny i styropianu, zaprawy szpachlowe ,wylewki samopoziomujące , posadzki przemysłowe i system naprawy betonów
- kamień elewacyjny
- cement, wapno , tynki maszynowe gipsowe i cementowo - wapienne
- tynki i farby elewacyjne - akrylowe, mineralne, silikatowe, silikonowe
- ceramikę budowlaną – cegła, klinkier, pustaki, dachówka
- beton komórkowy (Solbet, H+H, Ytong, Xella)
- bloczki betonowe, nadproża prefabrykowane
- produkty gipsowe – gładzie, płyty G/K, profile, sufity podwieszane Armstrong,
- tarcicę ,więźby dachowe
- blachy stalowe (płaskie, faliste i trapezowe ), płyty onduline
- rynny dachowe PVC ( Nicoll, Plastmo) , stalowe (Lindab) wywiewki
- folie dachowe paroprzepuszczalne (wiatroizolacje ) i paroizolacyjne PE,
folie kubełkowe,
- kostka brukowa, krawężniki , kostka granitowa,
- okna dachowe (Velux) wpusty dachowe, wywietrzniki, świetliki dachowe, klapy dymowe, urządzenia do ich obsługi.
- systemy kominowe Schiedel, Presto
- stropy TERIVA
- stal zbrojeniowa



Temat: Jak uzbierać milion



| Twojego systemu na Nikkei ;) Musiałaby to chyba być Terminator :)

Już pisałem że w Japonii była deflacja, i to musiał by uwzględnić
ktoś kto REALNIE inwestował by w Japonii.


Wiem. Śledzę Twoje systemy od dawna, podoba mi się Twoje metodyczne
podejście. Ale chyba przyznasz że trzebaby mieć stalowe jaja ;) rzeby to
wytrzymać z wiarą w system.

Pozdr
BK





Temat: Strategie i systemy transakcyjne
witanko darsie

o kurna wasze systemy
jestem milosnikiem historii
starozytnego rzymu
wezmy takiego cezarego on np
nie mial pojecia albo masz inne zdanie? :-))
mimo to wygrywal kazda bitwe ( przynajmniej na remis)
moze wyciagniesz z tego wnioski
czasami wystarczy myslec i wyciagac wnioski
ustalic zelazne zasady (stop loss, maksymalna strata z transakcji itd -
oczywiscie do tego sa potrzebne stalowe kulki)
a nie systemy, znasz moze jakis komputer ktory potrafi myslec?
to tak do pomyslenia czyli konstruktywna krytyka
mam nadzieje ze sie nie obrazisz?

pozd lejkonik





Temat: HP w Tipku C98
hp ma znacznie wyzsze cisnienie - co2 w stanie gazowym uchodzi z butli pod cisnieniem ok 850psi (w temp pokojowej), a w butli hp w zaleznosci od rodzaju panuje cisnienie 3000psi (najczesciej stalowe butle i rzdziej spotykane starszego typu kevlarowe) lub 4500/5000psi (nowsze i najnowsze buteleczki kevlarowe). Racje mozesz miec w jednym - jesli posiadasz butleke kevlarowa, to bedzie ona lekka i moze nie sprawiac wrazenia super wytrzymalej, ale to tylko zludzenie - w koncu po to butle stalowe zostaly zastapione kevlarowymi, zeby zmniejszyc ciezar i umozliwic zwiekszenie cisnienia.
Poniewaz praktycznie wszystkie markerki wysokocisnieniowe moga chodzic (przynajmniej w teorii) zarowno na co2 jak i hp, najczesciej spotykane butle hp maja zalozony reduktor cisnienia, zwykle ustawiony na wyjsciowe cisnienie 800-850psi (to jest wlasnie preset). Markery niskocisnieniowe czesto wymagaja (albo jest to zalecane) nizszego cisnienia z butli i do nich stosowane sa presety ustawione na ok 450 psi. Niektore systemy (czytaj zwykle najdrozsze) posiadaja mozliwosc regulacji cisnienia wyjsciowego.
sadze ze tyle teorii wystarczy, a jesli chodzi o zalety i wady poszukaj na forum bo bylo tego naprawde duzo.
Pozdrawiam



Temat: Batki Intellect i Sanyo / Ni-Cd Ni-Mh oraz Li-XX
Na stockowych zębatkach ,niepchaj ABSOLUTNIE NIC POWYŻEJ 9,6V

A mój świniak miał:
-ITU od SYSTEMY
-tłok DeepFire (wsio stalowe)
-Aluminiowa głowica tłoka CA
-Mosiężna głowica cylindra CA
-Dysze KMHead
-Popychacz systemy
inych pierdół niepamiętam

Ale to z czym miałem problem to kolba, elektryka i magazynek, jebały sie na okrągło.
No co prawda było kilka incydentów (Tak Atre pisze o Tobie )
Tak pozatym to przemielił u mnie 30k i poszedł do ludzi, z tego co mi wiadomo śmiga do tej pory.

Z tymi mocnymi replikami na semi ... kwestja bardziej bezpieczeństwa niż realnej potrzeby.
Do SAW wystarczy mieć kilka springów przy sobie.



Temat: X-Men by FatMan
Stacy "Tardis" Turner
Chwytasz Awrorę za ramię i lecisz do miejsca przetrzymywania Xaviera.

Stacy "Tardis" Turner, Svetlana "Awrora" Voroninowa
Przenieśliście się do niewielkiego pomieszczenia pod ziemią. Z popękanych betonowych ścian i sufitu kapała woda, czyniąc powietrze zimnym i wilgotnym. Za waszymi plecami były duże stalowe, wzmacniane nitami, drzwi, a nad nimi kamera, która sprawdzała teren (jako że staliście tuż pod nią to nie złapała was jeszcze). Po przeciwnej stronie pokoju również były drzwi, te jednak były po prostu drewniane, z żelaznymi prętami w okienku. Ze środka dochodziły ciche jęki i mamrotania - mężczyzny.

Zachariusz "Chill" Santini
Strzelasz kulką lawy w czołg. Pancerz powoli zaczyna się topić, aż w końcu na przedniej osłonie czołgu zostaje tylko elegancka wytopiona dziura i lejący się dookoła gorący metal.

Lucienne "Elektra" Vapeur
Wysyłasz najmocniejszy impuls wyłączający rzeczy, jaki możesz. Nie dolatuje on daleko, ale wyłącza krótkofalówki, noktowizory, systemy namierzania w paru czołgach, kamery, systemy łączności, interkom i radar.

Yaron "Ownage" Sadeh
BUUUM! Dostajesz z działa czołgu. Odrzuca cię do tyłu na parę metrów (byłoby więcej, ale zatrzymujesz się na murze). Wychodzisz z dziury, którą wybiłeś. Skacząc na boki i biegnąć do przodu udaje ci się uniknąć ognia karabinów (nim żołnierz zdąży wycelować, ty już jesteś gdzie indziej).

Allin "Hayawan" Ibnahim
Szybko zmykasz za jakieś duże pudła. Chyba póki co jesteś bezpieczny.



Temat: geo <-- bylo Kolektory Sloneczne



: No wlasnie, z ekonomia. NIE OPLACA sie tego robic, bo w naszym
: klimacie jest za malo swiatla slonecznego. Naprawde uwazasz, ze ktos
: komus KAZAL brac za taka instalacje 10 razy tyle, ile "sie nalezy"?
: Cyklisci?

Nie udawaj naiwnego.
Mały rynek to mały obrót - aby zarobić trzeba zdzierać z tych
nielicznych jeleni co dają się złapać. Widać to było jeszcze do niedawna
idealnie na rynku telefonii komórkowej.

Policz sobie ile powinna kosztować prosta instalacja kosztować dająca
tylko ciepłą wodę do kąpieli: zbiornik w piance, na dachu pomalowane
na czarny mat jakieś blaszane albo plastykowe panele, trochę rurek
plastykowych, słabiuka pompa obiegowa i sterowniczek z dwoma
termistorami:
włączający pompę tylko wtedy gdy woda w panelu na dachu jest cieplejsza
niż ta w zbiorniku.


Kanada lezy na podobnej do PL szerokosci i jakos sie oplaca takie systemy
projektowac i instalowac - mam tego cale ksiegi. Od dawna planuje taka
instalacje na balkonie w bloku. Szukam blaszanych kaloryferów zgrzewanych
które masowo zastepowano zeliwnymi na pocz. l. 80-tych. Moze wiesz na jakim
smietniku leza. Rozwazam tez wymienniki ciepla z lodówek, niestety sa
stalowe i to mnie martwi. A moze masz wlasne pomysly - projekty???

Miast pianki wystarczy sucha lekka ziemia.





Temat: Ogólne polepszenie AK74 Cymy
Sprawa jest (chyba) dość prosta,mam ak74 włożoną już prece systemy,
a chciałbym dołożyć jeszcze: metal komore hopka,lepsiejszą gumkę,
uszczelnioną dyszę, a co do GB to wymienić łożyska na stalowe kulkowce.
Co do łożysk- w ak są 6 czy 7 mm? i czy warto oraz na co podziała(łby) taki upgrade? Części biore zawsze z krakmana a jakiej firmy- to już zależy




Temat: Precka
Ja jednak uparcie będę bronił Laylax'a w konfrontacji z Systemą, po pierwsze Systema w większości ma lufy mosiężne, Laylax stalowe, polerowane, na niekorzyść laylax'a może jedynie przemawiać cena, gdyż lufa interesująca Kendziera, kosztuje 180,00PLN, nie mniej jednak jest to wg. mnie najlepsza firma co do precyzyjnych luf, trudno za jakość się płaci, niestety za "metkę" pewnie też, ale w przypadku Systemy też "metka" obowiązuje.

Z drugiej strony problemu, czyli średnica wewnętrzna- z tego co się orientuję (chociaż 100% pewności nie mam), 6.04 to największa średnica z pośród oferowanych luf precyzyjnych, więc podawanie dolnej granicy jako "optymalnej" jest trochę dziwne, dla mnie jest ona po prostu najpopularniejsza, gdyż była wcześniej w masowym użyciu niż inne średnice.



Temat: wariaty na dzis ;)


tesh znam takich dwóch (z widzenia ;o), obstawiają systemy po 500zł i
wyciagają po 3000zł, poza tym widziałem jak koleś w STSie wyciągnął z 2 zł
ok. 7000zł, inny z 25 zł ok. 12000zł, ci to mają szczęście ;o)


ten za 2 i 25 zł ma szczęście ale ci po 500 maja stalowe jaja albo zarabiaja
10 srednich krajowych....





Temat: x-T31 - opony zimowe + felgi
Dziś wyjechałem raniutko na pierwszy śnieg - na dróżkach osiedlowych, głównie na kostce bauma pojeździłem trochę aby popróbować i powiem jedno: jestem w lekkim szoku. Jak przyhamowałem to praktycznie zero reakcji, ABS terkotał i terkotał a smochód jeeeeechał strasznie długo. Trochę się tego przeraziłem a na pewno mocno zaskoczyłem in - . Może to masa robi swoje ale jak zawróciłem i wsiadłem do astry na zimowych oponach (jakieś polskie) to znacznie lepiej zachowywała się w hamowaniu. Czuć było jak się wgryza w śnieg.

I tak sobie myślę, że chyba trzeba się zaopatrzyć w zimówki, liczyłem na te All season i na systemy wspomagające trakcje ale.... dobrze, że popróbowałem przed właściwą jazdą i prędkość jazdy później zredukowałem o 50%.

Chyba zainwestuję z niedrogie opony zimowe i wolniej będę jeździł, IMO lepsze to rozwiązanie niż nasze Dunlopy
Czy ktoś z W-wy może polecić punkt w którym kupował stalowe felgi i opony (lub inne w miarę tanie źródło) ? bo chyba na ten wariant się zdecyduję.



Temat: Gra o flagę [3.5]
D'rochenie (w zastępstwie za gracza)

Stalowe skrzydła golema rozłożyły się. Mechaniczny smok powoli wzniósł się w powietrze i ruszył w kierunku Smoczątka. "Wszystkie systemy sprawne" - metaliczny głos dotarł nawet do najdalszych zakątków areny.

[hide=MECHANIKA]

D'rochenie unosi się w powietrze i leci na pole G12, 15 ft. nad poziomem gruntu.

[/hide]



Temat: JG
Żeby wstawić m120 musisz wymienić :
- wymianę tłoka na wzmocniony aluminiowy tłok z metalowymi zębami
- wymiana głowicy tłoka na wzmocnioną i uszczelnioną głowicę tłoka
- wymianę cylindra na wzmocniony wewnętrznie teflonowany cylinder
- wymianę głowicy cylindra na wzmocnioną i uszczelnioną metalową głowicę cylindra
- wymianę dyszy na wzmocnioną metalową dyszę
- wymianę prowadnicy spręzyny na wzmocnioną łożyskowaną prowadnicę sprężyny
- wymianę łożysk na stalowe łożyska ślizgowe
Wiec w 200zł wątpię żebyś sie zmieścił :/
A za 200zł jak bym osobiście wstawił precke systemy i gumke hu guardera Zyskasz na skupieniu znacznie i trochę na zasięgu.



Temat: SteamEngine by Fukushim

Ok, pomyślę nad tym.

Tak wygląda projekt w 3D w stanie surowym(po prostu buda, bez malowania itd.) i bez górnej i bocznej ścianki:

[url=http://img5.imagesha....th.jpg]Obrazek[/URL]

Z tyłu Pentagram Freezone 92mm, a z przodu Acutake 120mm. Szkielet to stalowe/aluminiowe łączniki. Kieszenie na dyski i napędy " wycięte ze starej obudowy.

Zastanawiam się jeszcze nad mocowaniem na płytę główną.


Mógłbyś mi zdradzić jaki sens jest w budowaniu od podstaw zwykłej budy? Rozumiem gdy ktoś buduje od podstaw obudowe o niecodziennym kształcie - Kostka, jakieś równoległoboki bliżej nie określone i nietypowe wymiarowo i cała masa innych kształtów ograniczonych tylko wyobraźnią Twórcy. Jeśli Twoja buda ma miec zwykły kształt - standardowy, to najlepiej kupić dobrą, gotową budę. Serwerówkę, czy coś w tym rodzaju, bo są sztywne, mocne i mają dobrze opracowane systemy chłodzenia, a można je dostać w naprawde dobrych cenach. Jeśli decydujesz się na budowe od podstaw, to radziłbym postawić na oryginalność konstrukcji, jesli to ma byc standardowy kształt, to szkielet ze zwykłej budy, a fundusze i 'sily' wpakuj w wykończenie .
Pozdrawiam



Temat: Profesjonalne przygotowanie aut do sportu i nie tylko
Profesjonalne Przygotowanie aut do sportu i ine tylko wiele podzespolow sportowych renomowanych firm swiatowcyh Sparco OMP Sandtler Heigo itp. Klatki bezpieczeństwa Stalowe i chromomolibdenowe różne rodzaje i rozbudowanie. Sportowe zawieszenia Koni H&R, Bilstein. Kaski z homologacja, pasy, układy wydechowe , fotele kubełkowe , ubrania homologowane do sportu systemy gasnicze itp itd. profesjonalne wyspawanie karoserii i wiele wiele innych pisac co kto chce

gg: 3758117



Temat: "no more bets"
Wybaczcie, że na razie tak męczę Was tylko tą ruletką, ale zasady BlackJack'a są o wiele bardziej skomplikowane. Co prawda wydaje się gra prostsza (tylko 13 różnych kart, być jak najbliżej 21 - banał), ale tak nie jest. Przy odpowiednim stosowaniu tak zwanej techniki podstawowej [liczenia kart], gracz może uzyskać nawet przewagę nad kasynem. Tutaj, w Warszawie kasyna doskonale znają te systemy i stosują do tego różne "sztuczki". Na przykład w większości warszawskich kasyn krupierzy przecinają (mają obowiązek przecinać) talię kart przy tasowaniu w połowie, co negatywnie wpływa na tzw. dekompozycję talii (do gry w BJ stosuje się 6 talii). Przewaga dobrego gracza waha się "od zera" (w zależności, na jakim poziomie stoją jego stalowe nerwy i umiejętności) do ok. 2%. A jak wiemy - to bardzo, naprawdę bardzo dużo. Jednakże do opanowania tego potrzebna jest niesamowicie obszerna wiedza, długie lata praktyki, no i przede wszystkim kapitał, "zanim się nauczy".



Temat: smutek mistrza...
Odnośnie moich poprzednich wypowiedzi we wspomnianych nieco wcześniej kwestiach: myślę, że faktycznie przesadyzm mógł tkwić w dużej mierze po mojej stronie. Po prostu za bardzo rygorystycznie podszedłem do zasad i praw, które rządzą się Warhammerem i Imperium samym w sobie (a w Ostlandzie, gdzie miały miejsce omawiane tu wydarzenia, prawo jest rygorystyczne aż do bólu, co zrobić..). Niemniej, chęci miałem dobre; u nas na sesjach w inne systemy często również panują stalowe zasady dot. zdania Mistrza, co zapewne chciałem zaprezentować swoim ówczesnym podejściem. No, ale jak na razie, wszystko zmieniło się na lepsze i idzie w dobrym kierunku. Sesja nr. 4 (ta zła) poszła w niepamięć, poprzednie były wcale niezłe, a następne, mam nadzieję, są już tylko lepsze ; piszę tak gwoli ścisłości, żeby nie wyszło, że nie umiem wyciągać wniosków czy planować (ale też trochę, by powrócić do tematu, jak ostrzegał Chav)



Temat: M14 Cyma
W domu mam troszkę części do v3, na starcie chciałbym wpakować do niego to co w szafce zalega, czyli:

- M120
- 455mm systemy 6,04 (myślę, że 500mm a 455mm to niewielka różnica),
- cylinder typ0
- smarki CA
- metalowa prowadnica sprężyny
- 9,6v do takiego zestawienia naturalnie
i teflon fix pod gumkę.

Powinno wyjść dobre 390-400fps,ale zaś Boyiowskie kable zostają, szkielet i `imitacja łożysk`

M14 ma to do siebie, że do jej v7 kilka części z v3 przełożyć można. Ma stalowe zębatki, wzmocniony szkielet i pseudo preclufę w środku. Do czynienia miałem z AKSU74 Boyia i części ma cholernie niechlujne.

Do M14 przekonywuje mnie również jego wygląd, zamek <3, dokładność wykonania (CYMA daje znać o sobie na rynku, przecież MP5 Cymy szał robią). AKS74UN Boyi (RK-03) klimat też ma, ale jeśli będę go brał to nie wersję poprawioną od Krakmanów, tylko tą czysto stockową.



Temat: AK-47 TM - jak go tuningować ?
Do wymiany idą zębatki (przynajmniej tłokowa, ale lepiej wszystkie) łożyska na metalowe. To na początek jeżeli nie masz więcej kasy. Jak masz, to jeszcze:
prowadnica sprężyny - jakakolwiek wzmocniona,
tłok - jakikolwiek wzmocniony, polecam czarny Systemy - dobry i tani (ok 60zł),
Głowica tłoka - może być nawet standardowa żółta głowica CA (20zł).

Oczywiście sprężyna, bo to w największej mierze przynosi wzrost mocy. Sprężyna 140PDI powinna dać około 350.

No i bedziesz potrzebował nowej baterii - albo 8,4V na ogniwach large albo 9,6V na zwykłych.

Dobry tuning, moim zdaniem 330-350 FPS to ideał dla "broni" szturmowej.

EDIT: Całkowity koszt to około 150zł + zębatki (używane stalowe zebatki CA kupisz za około 80-90zł) + bateria (o ile już nie masz odpowiedniej).



Temat: Obieramy obieramy
Mnie poza geotechniką korcą jeszcze:

Zarządzanie procesem inwestycyjnym
Systemy jakości w budownictwie

Brałbym w ciemno (pewnie pierwszy), ale tak jak Burza obawiam się, że będą fatalnie prowadzone i nic z tego nie wyniosę. Przekonanie to mąci tylko fakt, że są to przedmioty prowadzone przez Kat. Konstrukcji Metalowych, która to odpowiada też za Konstrukcje Stalowe - moim zdaniem jeden z lepiej prowadzonych przedmiotów od początku roku, choć może nie najciekawszy.




Temat: G36c
G36C JG jeszcze za krotko na rynku jest zeby cos bardzo konkretnego powiedziec

ale patrzac na chinole to mozna powiedziec ze powinien poradzic sobie bez problemu z sp110 guardera/ m120 systemy (ok 400fps), oczywiscie po zmiane lozysk na stalowe i prowadnicy na metalowa/wzmocniona.

oczywiscie do tego precka gumka silikon. Ja sam sp110 guardera wloze do mojej.

no i temperatury ujemne zawsze moga zle wplynac na nasz karabinek



Temat: Salon meblowy "KOMANDOR" al. Wilanowska 5 ZAPRASZA
Witam,

Pragnę zaprosić wszystkich Państwa do odwiedzenia salonu firmowego "Komandor" przy al. Wilanowskiej 5.

Zajmujemy sie wykonaniem mebli na wymiar. Oferujemy zabudowy wnek, garderob, roznego rodzaju zabudowania meblowe, szafy wolnostojace, pawlacze, komody itd. a takze: bezplatne pomiary u klienta. Montaz oraz transport jest w cenie kazdej zabudowy.

W naszej ofercie posiadamy:
-szeroka game wypelnien frontow: plyta, lustra, lacobele (szkla kolorowe), szybe mleczna, bambus oraz rattan
-szeroki wybor profili- zarowno aluminiowe, jak i stalowe,
-nowoczesne rozwiazania wnetrz
-systemy rurowe oraz kolumnowe
- drzwi wewnetrzne- przeuswane itd.

Na miejscu mozna obejrzec probki wszystkich materialow i przykladowa ekspozycje, a takze zrobic wstepny projekt oraz wycene mebli.

Salon czynny jest w godzinach:
pon.- pt. 11-19
sobota 10-14

KONTAKT:

Konsultant. projektant:
Paweł Jatczak
tel: 509-673-990
e-mail: pawelfci@wp.pl

W razie jakichkolwiek pytan prosze smialo dzwonic lub pisac.

Pozdrawiam
KOMANDOR



Temat: złączki do karbowania
przy 120 to inna para kaloszy. Złączki sa 2 częściowe. Najpierw łączymy linki stalowe a nastepnie linka al. Karbownica jest wielkości małego stołu do ping ponga. no chyba że sa już jakieś systemy prasowania technologii z zachodu. ja osobiście nie spotkałem się z takimi w mojej pracy.



Temat: BANALNE PYTANIA
Olu, forex wymaga duuzo cierpliwosci i wiedzy, ja wprawdzie juz po 2 tygodniach snulem plany na co bede wydawal te szybko zarobione miliony - nawet ulozylem sobie harmonogram zyskow taki "cumulative profit" czy jak to zdaje sie Gandalf nazwal: procent skladany... w kazdym razie nie jest to takie proste - samodyscyplina, czasem stalowe nerwy, no i wiedza, wiedza i jeszcze raz wiedza.

Nie daj sie skusic na kupno jakichs najwspanialszych sygnalow oferowanych przez rozne takie firmy (gdyby byly one niezawodne, to ci ludzie nigdy by ich nie sprzedawali tylko sami czerpali niebotyczne zyski), a zabierz sie po prostu do lektury i co tylko przyswoisz, to natychmiast testuj na ktoryms z demo-nicznych serwerkow.
Mnie osobiscie najlepiej sie pracuje na VTtrader, ale to co oferuje oanda tez jest "dla ludzi" - tu juz musisz znalezc to co Tobie bedzie najbardziej pasowalo.

Mysle, ze jezeli zaczniesz od "Analizy technicznej" J. Murphy'ego, to mozesz sie zniechecic, na poczatek proponuje troszke ogolnej wiedzy o tym czym jest forex i jak sie na nim poruszac - jezeli masz trudnosci z j. angielskim, to z polskich pozycji chyba najprzystepniejsza pozycja jest e-book pt. "Forex -wprowadzenie" Piotra Surdela - jest on darmowy w sieci - ten ebook - nie Surdel :)
Jego 3 ksiazki "Forex - podstawy gieldy walutowej", "Forex - Analiza Techniczna" oraz "Forex - strategie i systemy transakcyjne" sa juz niestety odplatne, xxx xxx xxx xxx xxx x xxxxx xxxxxx x xxxxx..... (zakaz rozpowszechniania PIRACTWA - MohSETH
A jak juz zalapiesz podstawy, to proponuje:
Steve Nison - Świece i Inne Japońskie Techniki Analizowania Wykresów,
John Murphy - Analiza techniczna rynkow finansowych,
John Murphy - Miedzynarodowa analiza techniczna,
Schwager Jack D - Analiza Techniczna Rynkow Terminowych,
Tharp, Van K --- Giełda, Wolność I Pieniądze - Poradnik Spekulanta,
Charles LeBeau, David W. Lucas - Komputerowa analiza rynków terminowych
Tonny Plummer, Psychologia rynkow finansowych,

ale tak na prawde to wszystko co napisano o forexie (wraz z najnowszymi publikacjami) to jest dostepne w j. angielskim. wiec polecam nauke tego jezyka.

jezeli przyswoilas sobie jakiekolwiek podstawy programowania, to tez mozesz je wykorzystac budujac calkowicie automatyczne systemy lub systemy wspomagajace podejmowanie decyzji.
No i monitoruj to co ludziska pisza na tym forum, i na innych tez.

jesli chcialabys jakies materialy, to daj znac - troche sie tego nazbieralo w ciagu ostatniego pol roku... .

Zycze duzo sil i powodzenia.

mkowal



Temat: Jak uzbierać milion


Wiem. Śledzę Twoje systemy od dawna, podoba mi się Twoje metodyczne
podejście. Ale chyba przyznasz że trzebaby mieć stalowe jaja ;) rzeby to
wytrzymać z wiarą w system.


A czy nie trzeba było mieć stalowych jaj żeby po prostu trzymać akcje z
indeksu NIKKEI ? Ostateczny wynik systemu nie jest gorszy od metody "kup i
trzymaj", a przez większość czasu był lepszy!
Rozumiem że maksymalne obsunięcie było dużo większe, i w pewnym momencie
można było narobić w gacie, ale to tylko test i to test nie uwzględniający
trendów. Nie uwzględniałem w teście śledzenia trendów, bo to pociąga za
sobą kolejne niewiadome. W systemach trendowych decydującym parametrem jest
wysokość prowizji. Robiąc taki test musiał bym i tak przyjąć taką wielkość
prowizji, aby efektywność systemu trendowego wyszła na 0. Mogło by się
jednak okazać że akurat w okresie minimalnych notowań indeksu, efektywność
systemu trendowego była na tyle wysoka że pozwoliła na zniwelowanie strat
samego systemu SIP. Może było by właśnie na odwrót i okazało by się że z
identyfikacją trendów system by zbankrutował. Tego nie wiem, choć mogę to
dość szybko sprawdzić. I robię to bo sam zaczynam być tego ciekawy.

Generalnie ja zawsze polecam dywersyfikacje. Nikt nie zmusza do
inwestowania tylko w jeden indeks.
Progresja to progresja, a lewar to lewar. Jeśli ktoś wierzy że na dłuższą
metę indeksy idą w górę, powinien stosować, lewar.
Jeśli ktoś chce ograniczyć ryzyko cenowe powinien stosować progresję.
Przecież można wykorzystywać system SIP bez lewara! Efekt będzie taki że
zysk będzie równy metodzie "kup i trzymaj", a obsunięcia będą dużo
mniejsze, tylko po co?
Jeśli ktoś chce w każdym roku zarobić nie mniej niż 10%, to system SIP
także to umożliwia. Podstawowym parametrem systemu jest przecież
_oczekiwany zysk_. Być może opublikuję testy systemu wykorzystywanego
właśnie w ten sposób. Może wtedy zobaczysz prawdziwą siłę tego systemu. :)

Tylko po co ograniczać ryzyko jeśli nie stosuje się lewara? Można przecież
robić tak jak Buffet, bez sytemu transakcyjnego i bez lewara!  Żaden system
transakcyjny nie jest w stanie dać większych zysków niż wynosi średni
wzrost cen, bo to wynika z istoty rynku. Żeby osiągnąć większy zysk niż
inni trzeba po prostu więcej zainwestować. Niema innego wyjścia. Niestety
kiedy się więcej inwestuje to i więcej się traci gdy spada. Żaden system
transakcyjny nic na to nie poradzi.... Wszystko czego możemy oczekiwać od
systemu transakcyjnego to ograniczenie ryzyka, i z tego zadania system SIP
wywiązuje się bez zastrzeżeń.





Temat: dyskusja na forum bmw o naszych autach...

Kas602, czytaj ze zrozumieniem. Ja nie napisałem że airbag po 20latach ma działać dobrze, tylko że już 20 lat temu je montowano.
Ile Dazia ma poduszek w standarcie? 2,4,6,8 ?
sweeper napisał:
systemy bezpieczeństwa są obliczane są podobnie jak czas eksploatacji samochodu na 10 lat
Dla Ciebie system bezpieczeństwa to tylko Airbag?
System bezpieczeństwa to:
poduszka
hamulce
airbag
wzmocnienia
prowadzenie
układ kierowniczy
system "biegu" silnika podczas zderzenia
grubość blachy auta
wielokomorowaość słupków
rodzaje zamków w drzwiach
system pasów bezpieczeństwa
trzymanie foteli
Ciekawe że to jes obliczone na 10lat.
Mam pytanie co w ABS-ie może się zużyć po 10 latach? Komputer, czujnik, pompa, sterownik, przewody?
To nie Fiat Uno/Tipo w którym po 10 latach korodują przeowdy hamulcowe bo są stalowe (sprawdzone na aucie dwóch kolegów)


Oczywiscie, ze nie twierdze, ze system bezpieczenstwa to tylko airbag.
Porownaj tylko dzialanie ABS'u sprzed 10 lat z nowym: tym starszym, mozna by linie przerywane na drodze malowac... Grubosc blach? Przejrzyj wyniki zderzeniowe wielu wiekszych samochodow od logana produkowanych przed 10cioma laty i wez pod uwage to, ze te wyniki byly takie, gdy te samochody byly nowe, teraz dodaj do nich przebieg (srednio) 300 000 kilometrow i niejednokrotnie wypadek. Lepiej nie bedzie... Ale pewnie zaraz uslysze to samo co na forum BMW - robienie samochodow pod EuroNCAP i takie inne historie...
Prosze Cie jeszcze raz: nie konfrontuj wyposazenia seryjnego obu marek bo to nie ma sensu.

PS. KotSylwester: Po lekturze kilku innych watkow nasuwa mi sie pytanie: Czy kiedykolwiek jezdziles Loganem/Loganem MCV?




Temat: Neuroshima czy Monastyr?
Wspominam o tej grze, ponieważ stanowi to bolączkę polskich systemow. Za każdym razem gdy pada kwestia, że coś już było, ktoś odpowiada, że system nie musi być ofiginalny.
I fakt, neuroshima nie jest oryginalna, ale ma duży potencjał. Tylko że są lepsze systemy, i nikt nie karze mi grać w w gorszy. Dobre bo polskie?
Fakt, temat brzmi: Mon czy Neuro. Ale skoro temat nieco zoftopował, to nie widzę problemu w fakcie że przez przypadek dowiesz się czegoś o innych systemach.

Nie każe ekipe trzewika czytać wszystkich rpgow. Ale mogli by przynajmniej być na bierząco z nowościami. W polsce wiele graczy ma kontakt z nowościami tylko dzięki nowym podręcznikom. I jeżeli w nowych podręcznikach jest to samo co wcześniej, ale tylko lekko przyprawione, to zada sobie pytatnie "Po co jem odgrzewany kotlet"? Co mu odpowiesz? Nie przekonasz go tekstem: "Dobre bo polskie, grywalne" Co z tego jak grywalne, jak wybuli za to, i dostanie to samo co wcześniej, co też było grywalne.

Sorki, być może to co napisałem o neuro wcześniej brzmiało jak ironia. Nie, właśnie podobał mi się w neuroshimie absurd. Absurd, że na północy jest stalowe bydle a na południu zielone bydle. Nie podobało mi się tłumaczenie absurdów.
Podoba mi się że w posapokaliptycznych stanach można zagrać rewolwerowcem, szlachcicem czy kierowcą z detroid.
To ty masz graczy za bandę kretynów. Jakoś nie widzę problemu w powiedzeniu: Słuchajcie, ta gra jest absurdalna. Nie ma sensu pytać się skąd to a to. To dlatego, że na sesji ważne będą fajnie zagrywki czy sytuacje, które będziemy razem wrzucać wytłumaczeniami:"bo tak, bo to fajne".
Pytanie:
Skąd paliwo w Detroid?
Odpowiedz: A co mnie to obchodzi? Przecież tankujemy tylko wtedy, gdy na stacji benzynowej będzie nawalanka.
Skąd Tyle broni?
Odpowiedz: Chwal pana, i podawaj tą amunicję!



Temat: Uzbrojenie
Stalowe Giganty to wielkie, wykonane ze stali maszyny o kształcie człowieka. Ich wysokość sięga 35 m. W ich głowie znajduje się stanowisko pilota, który przypięty jest do systemu dźwigni, drutów i przekładni wbudowanych w duży żyroskop, a który odpowiada za sterowanie kolosem. W korpusie oprócz magazynów amunicji, mechanizmów ruchu i sterowania znajduje się opalane Energum palenisko parowe zasilające system hydrauliczny maszyny, prądnice oświetlenia i miotacza promieni oraz systemy nawigacyjne. Stalowe Giganty zazwyczaj uzbrojone są w kilka karabinów maszynowych, duży miotacz promieni, miotacz ognia oraz szybkostrzelne działa średniego kalibru(od 75 do 110 mm).

Szybkoloty- skonstruowane z użyciem najnowszych turbin parowych oraz silników spalinowych na Energum maszyny latające w formie małego sterowca. Nad gondolą mieszczącą jeden z 3 silników, kabinę pilota oraz broń zamontowany jest duży szkieletowy balon wypełniony helem, zaś od gondoli odchodzą dwa stelaże, na końcu których zamontowane są silniki.

Zbroje automatyczne- napędzane miniaturowymi turbinami parowymi zbroje mają za zadanie wzmocnić siłę fizyczną człowieka. Uzbrojony w nią żołnierz może bez wysiłku przenosić 2 karabiny maszynowe oraz kilkadziesiąt kilo amunicji i innego sprzętu. Niestety, zbroje nie są stuprocentowo bezpieczne- w przypadku awarii napędu żołnierzowi grozi ugotowanie żywcem.

Elektryczne szpady i miecze- w dobie fascynacji elektrycznością skonstruowano broń białą z wbudowaną małą prądnicą w rękojeści, która umożliwia naelektryzowanie broni oraz rażenie znajdujących się blisko ludzi prądem. Dżentelmeni bardzo polubili elektryczne szpady, gdyż były tak eleganckie, jak i praktyczne. Wojsko zaś chcąc mieć broń bardziej śmiercionośną zamówiło dwuręczne miecze, które są w stanie generować potężne ładunki elektryczne. Problem z użyciem tej broni polega na tym, że prądu nie można kontrolować, więc czasem zdarza się, że żołnierz ginie porażony przez własną broń.

Próbka stylu settingu- co wy na to?




Temat: Skoda Fabia Sportline :-)
Czolem,

fajna wersja Fabki wchodzi na rynek

"Za kilkanaście dni nastąpi sportowy debiut Škody Fabia Super 2000 podczas Rajdu Monte Carlo. Już teraz miłośnicy dynamicznego designu mogą w salonach Škody zamawiać usportowioną wersję modelu Fabia - Sporline. Nowa seria limitowana dostępna jest z dwoma dynamicznymi silnikami 1.6 77 kW oraz 1.9 77 kW TDI.
Najbardziej popularny model Škody w nowej, usportowionej wersji prezentuje się niezwykle elegancko. Dwukolorowe nadwozie wyróżnia go spośród innych samochodów. Biały dach i lusterka znakomicie pasują do soczystej Czerwieni Corrida, natomiast wybierając auto w jednym z dwóch odcieni szarości - Anthracite lub Satin czy w kolorze Czerń Magic, białe elementy auta przybierają odcień srebra. Szesnastostocalowe koła z obręczami ze stopów lekkich BEAR oraz chromowane elementy nadwozia - listwa i obwódka atrapy chłodnicy dodają mu blasku. Boczne kierunkowskazy wykonano z przyciemnianego szkła, a rażące promienie zatrzyma pas przeciwsłoneczny umieszczony na przedniej szybie.
Wnętrze prezentuje się niezwykle dynamicznie. Odpowiednio wyprofilowane sportowe fotele oraz pakiet Silver, na który składa zestaw elementów w kolorze srebrnym: gałka dźwigni zmiany biegów, klamki wewnętrzne oraz obwódki kratek nawiewu i przycisk hamulca ręcznego. Uwagę przyciągają stalowe nakładki na pedały, a całości dopełnia oryginalny design panelu instrumentów.
Wyposażenie Fabii Sportline także prezentuje się interesująco: Znajdziemy tu m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz systemy ABS, MSR i Dual Rate. Opcjonalnie podstawowe wyposażenie można uzupełnić o "Pakiet bezpieczeństwo" zawierający system ESP, kurtyny powietrzne i system kontroli ciśnienia powietrza w oponach TPM. W standardzie występuje także regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy, zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne. Sportowe zawieszenie zapewnia komfort prowadzenia, a przednie reflektory projekcyjne z modułem DE i reflektory przeciwmgielne dbają o dobrą widoczność. Radioodtwarzacz Dance 2 DIN z CD z możliwością odtwarzania plików MP3, wejściem AUX IN i czterema głośnikami gwarantuje świetne nagłośnienie. Opcjonalnie auto można wyposażyć także w klimatyzację Climatic lub Climatronic, komputer pokładowy wzbogacić o wyświetlacz MAXI-DOT, a komfort podróży podnieść dzięki instalacji elektrycznie otwieranego okna dachowego.

Wersja Sportline występuje z dwoma silnikami - z silnikiem benzynowym 1.6 16V/77 kW (105 KM) w cenie 51 300 zł lub jednostką diesla 1.9 TDI/77 kW (105 KM) już za 57 900 zł.

http://www.skoda.pl/newsletter/2009-01-06/



Temat: SR-25 (PJ) i tuning
Opieram ten temat na informacjach od naszego majsterkowicza GZ-ta który oceniał jakość część w GB i możliwości zastosowania Zestawu cylindra Bore-UP PSG-1 od SYSTEMY . Poniżej można przeczytać wyniki oraz informacje potrzebne do wykonania tuningu .

Części :

Przedłużony szkielet SR-25 - wykonanie bardzo podobne do innych renomowanych firmy , użyto tylko gorszego materiału do jego wykonania . Jeśli nie zamierzamy tuningować go powyżej 530 fps za pomocą sprężyn to będzie nam służył dobrych pre lat .

Dysza - wykonanie dość misterne , zaleca się ją wymienić jeśli będziemy wstawiać Bore -UP

UWAGA !!! Dysza od PSG-1 nie pasuje , należy zakupić dysze o długości nie mniejszej niż 24mm (zaleca się dysze od AUG-a o długości 24,8 mm)

Tłok - wykonanie przypomina tłok z stoku CA .

Głowica cylindra i tłoka - Obie mają standardowo jeden O-ring . Z powodu dużej ilości smaru co jest normalne u chińczyków mogą się pojawiać małe straty na głowicy tłoka .

Przy wymianie obu głowic należy brać pod uwagę że głowica cylindra może nie pasować do bolców w szkielecie tak jak to jest w przypadku Głowicy cylindra Bore - Up do PSG-1 SYSTEMY . Nie jest to wielki problem gdyż do jego rozwiązania wystarczy dobra wiertarka , by powiększyć otwory na tyle by pasowały , mogą być one nawet większe gdyż i tak głowica będzie siedzieć sztywno w cylindrze i owe bolce są praktycznie niepotrzebne .

Zębatki stalowe - spokojnie wytrzymają sprężynę nawet M140 .

Komora Hop-Up - możliwe straty na komorze , kiepsko trzyma zespół lufy , czasami może się podczas combatu rozrgulowywać .

Gumka Hop-Up - Totalny badziew typowy dla chińczyków , zaleca się od razu kupienie gumki SYSTEMY lub Guarder .

-------------------------------------------------------------------------------------------

To wszystko jeśli chodzi o pis części i ich jakość, jeśli zamierzacie kupować część pojedynczo to zamieszczam poniżej przydatne informacje.

Cylindry - pasują wszystkie z PSG-1 i niema konieczności szukania do SR-25 , gdyż oba modele maja przedłużone GB.

Dysza - jak pisałem powyrzej zalecana z AUG-a .
(Nie zapomnijcie że jeśli wstawiacie Bore-UP tak samo musi być dysza Bore-UP)

Głowica tłoka - bez problemu powinno się ją zamontować na tłoku, chodź może się nie obejdzie bez główkowania jak .

Głowica cylindra - przy tym elemencie może się jednak nie będzie bez wiertarki . Nie wiem jakiej wielkości są otwory w innych głowicach różnych firm , ale to nie powinno być utrudnieniem .




Temat: m14 - czy warto?

Człowieku, era AGMa i KARTa skończona. Tylko Cyma teraz^^ .

Nie będę komentował kilku totalnie nieprzemyślanych odpowiedzi w tym temacie. Wiem co pisze, bo sam mam M14 Cymy i znam granice możliwości mojej repliki, także tuningowe.

1. Do M14 AGM wchodzi parę części z v.2. Na przykład prowadnica i głowica cylindra. Więc jest to tylko v.7 z zewnątrz. Ba, te części z v.2 nawet lepiej leżą niż z v.7, oczywiście tylko w tej replice. Moim zdaniem to absurd, zero kompatybilności z TM.
2. Cyma jest w pełni kompatybilna z TM.
3. Zamek i bolt-catch Cymy jest lepiej wykonany, dźwięk jest równie piękny, a jest bardziej wytrzymały.
4. W stocku w Cymie mamy stalowe łożyska (chyba kule) i preckę 6.04mm (ale ta precka jest w ogóle nie odczuwalna, kulka leci jak w zwykłym AEGu).

Coś się znajdzie na epwno jeszcze, obecnie nie pamiętam..

Ktoś napisał wyżej "GB v.7? Powodzenia".
Co to ma do rzeczy? Części do siódemek jest od groma. Ja bym się cieszył że v.7, bo konstrukcja jest tu dość zwarta i pęknięcie szkieletu jest mniej prawdopodobne niż w v.2 czy v.3.

Do M14 Cymy wstawisz sprężynę M120, baterię Sanyo/Strike Systems/G&P (najlepsze na rynku) o napięciu 8.4V (pociągną m120, a szybkostrzelność jak w broni ostrej ), łożyskowaną prowadnicę sprężyny, tłok dla pewności i w ostateczności łożyska na ślizgowe, stalowe. Do tego precka (do jak najlepszego skupienia tylko Prometeusz i KM), gumka systemy. No i rzecz jasna układ trzeba uszczelnić teflonem. To na początek, po takich operacjach będziesz miał 420-430fps.
Z czasem kupisz zestaw tuningowy Guardera z asgshopu i będziesz miał w piździochę zasięgu, a celność na KM'ie/Prometheus'ie będzie po prostu boska.
Po drodze przewinie się komora HU, okablowanie, silnik itp. Ale warto. Chyba że masz kase, to kupuj M14 TM.


Mm pytanie - gdzie i w jakiej cenie mogę dostać m14 CYMY?
znalazłem tylko ofertę:
http://www.wmasg.pl/komis.php?oferta=16083

warto?



Temat: "Motor" - porównanie Poloneza, Favoritki i Samary
kierowca to tylko czlowiek... czlowiek jest dosc ograniczony...
nie mozna przecietnemu kierowcy zaraz oddawac
calego auta pod wladanie....

jesli tak twierdzicie to zdefiniujcie jak prymitywne powinno
byc sterowanie w aucie aby było ono w pełni kontrolowane...
bez serwa hamulca??? bez przekładni kierownicy???....

takie rozmowy przypominaja mi narzekanie staruszkow
na to ze za ich czasow to bylo dobrze bo sie jechalo
wozem drabiniastym, bylo Cie widac, no i konik sobie pierdnal
czasem wesolo ... a dzis?? tylko te stalowe trumny, Panie, na ulicach....

to co dzis nazywacie bajerami i elektronicznym zlomem,
niepotrzebnym w samochodzie za kilka lat bedzie normą...
może nasze wnuki zapragną panować nad samochodem
i będzie im się wtedy marzyć taki PROSTY ABSik....

oczywiscie nie mowie aby ufać nadmiernie wszystkim układom
zapewniajacym kontrolę jazdy czy zwiększone bezpieczeństwo....
ale należy do tego podejść z większym szacunkiem...
układ który zapobiega poślizgowi przy ruszaniu niejeden z nas
będzie błogosławił zimą w górach... systemy kontroli poślizgu
uratują może Ci życie gdy będziesz uciekał na pobocze bo
jakiś imbecyl wyprzedza na 3go.... i zaden kierowca nie zareaguje
tak optymalnie i szybko jak komputer...

dlaczego nie nalezy jednak ufac nadmiernie tym bajerom?? z prostej
przyczyny... czasami system komputera dzialajac w zupelnej
zgodzie z algorytmem zabije kierowce bo konstruktor
nie przewidzial systuacji w ktorej poslizg mogl go uratowac...

podsmowujac... jesli potrzebna jest czlowiekowi wieksza kontrola
nad pojazdem, emocje i podnoszenie swoich umiejetnosci jako
kierowcy w "manualnym" samochodzie to napewno pozostana
tory wyscigowe... auto dla Kowalskiego bedzie coraz bardziej
naszpikowane elektronika... nie ma od tego odwrotu...

i wcale nie przecze ze poldek to fajne auto... ja go lubie



Temat: skąd dźwięk ?
najpierw przeprosiny ze tak pozno ale jakos nie bylo kiedy zajrzec na grupe.
Po pierwsze nie radze udzwiekawiac animacji w adobe premiere. Program ktory
musi lyknac informacje odnosnie montazu animacji juz zwyczajnie nie ma sily
na dzwiek.
Przeciez trzeba to zrobic wielowarstwowo: a wiec jakas atmosferka
(przypuszczam ze mroczny przydzwiek), laser, wypalanie, syki plus walace sie
drzwi i huk. Przydalaby sie drobna muzyczka!!!
Profesjonalne systemy obslugujace dzwiek kinowy maja tylko odtwarzanie filmu
z dysku bez mozliwosci ingerencji w montaz obrazka. Premiere sluzy raczej do
video niz dzwieku. Dlatego musi sie wywalac i nie lykac 16 bitowych wavow
probkowanych zapewne 44.1 kHz
Proponuje skonczyc animacje i zajac sie dzwiekiem np. w Samplitude Studio.
NIestety nie mam nic co mogloby imitowac laser, ani tez drzwi stalowych,
gdyz zwyczajnie nigdy do tej pory nie byly mi potrzebne.
Zycze powodzenia na zaliczeniu
pozdrawiam
fr


więc wygląda to tak: przygotowałem sobie filmik na bazie książeczki
"3DStudio Magia efektów", jest działo laserowe które przecina stalowe
drzwi,
które później z hukiem spadają na ziemię. ot i cała animacja. (robię na
zaliczenie semestru). więc dźwięk powinien być odpowiedni do w/w sceny.
A propos reżyserii dźwięku - gratuluję egzaminu i pytam łaskawie czy masz
doświadczenia z Adobe Premiere 5.0 , bo ten cholerny program za nic nie
chce
mi łyknąć 16bit'owych wav'ów, to znaczy łyka tylko wyciąga je na ogrooomną
długość ( z 3s robi się 6 min) z 8bit nie ma problemu. Powiedz proszę, jak
wiesz, co robię nie tak.
pzdr:
cris132

| | ach zapomnialem dodac ze dzisiaj zdalem egzamin z rezyserii dzwieku w
| filmie, wiec temat podkladania dzwiekow jest mi ogolnie znany.






Temat: Auto z salonu tak 50-55 tys.
Za 54 700zł dostaniesz Renault Clio.

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
- felgi stalowe 15 cali
- lusterka zewnętrzne regulowane ręcznie
WYGLĄD WNĘTRZA I KOMFORT
- tapicerka materiałowa Irus
- szyby przednie regulowane elektrycznie
- szyby tylne regulowane ręcznie
SYSTEMY ZABEZPIECZEŃ
- centralny zamek zdalnie sterowany
BEZPIECZEŃSTWO CZYNNE I BIERNE
- poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z regulatorem ciśnienia
- przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia
- sygnał informujący o niezapiętym pasie bezpieczeństwa kierowcy
- poduszki powietrzne boczne przednie
- poduszki powietrzne przednie zapobiegające "nurkowaniu"
- ABS
- zagłówki tylne z regulacją wysokości
- system ISOFIX na tylnych bocznych miejscach
PROWADZENIE POJAZDU
- 5-stopniowa skrzynia manualna
- bez nawigacji satelitarnej
- wyświetlacz komunikatów w języku polskim
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
- osłona przeciwsłoneczna
- reflektory przednie
OGRZEWANIE I WENTYLACJA
- klimatyzacja manualna
FOTELE
- fotele przednie regulowane
- tylna kanapa składana w układzie 1/1
Specyfikacja techniczna

Wersja
liczba drzwi 5
typ nadwozia Hatchback
Typ techniczny
typ techniczny BR1G0H
ilość miejsc siedzących 5
norma emisji CO2 (< lub = 140 g/km) Renault eco?
Silnik
typ silnika K9K 768
pojemność skokowa (cm3) 1461
ilość cylindrów 4
ilość zaworów 8
moc maksymalna kW CEE 50 (68)
maksymalny moment obrotowy Nm (m.kg) 160
typ wtrysku paliwa Bezpo?redni + Common Rail + turbo
rodzaj paliwa Olej nap?dowy
Koła i ogumienie
ogumienie 185/60 R 15
Układ napędowy
rodzaj napędu Przedni
Skrzynia biegów
ilość biegów 5
Osiągi
prędkość maksymalna (km/h) 156
0-100 km/h (s) 15"20
Zużycie paliwa
emisja spalin CO2 (g/km) 120
cykl miejski (l/100 km) 5,3
cykl pozamiejski (l/100 km) 4,1
cykl mieszany (l/100 km) 4,5
Pojemność (l)
pojemność zbiornika paliwa (l) 55
Pojemność (m3/dm3)
pojemność przestrzeni bagażowej (dm3) min. 288
Masa (kg)
masa własna pojazdu 1165
dopuszczalna masa całkowita 1655
ładowność 490
Wymiary
długość całkowita 3986
szerokość całkowita z lusterkami zewnętrznymi 2025
wysokość pojazdu pustego 1496
prześwit pojazdu załadowanego 120



Temat: uziemienie instalacji elektrycznej raz jeszcze


| oczywiscie. czesto wbija sie 5-6 metrow. Wtedy uderzenia mlota musza byc
| naprawde silne

Wbija sie mechanicznym mlotem udarowym.


chcialbym cie zobaczyc jak to wbijasz u mnie.. :-)


| byc moze ktos produkuje uziomy z litej miedzi ale wtedy sa horendalnie
| drogie i plastyczne tak ze nie wytrzymaja duzych sil wbijajacych - a
wiec
| praktycznie malo gdzie sie je da zastosowac. Ja wbijalem stal ocynkowana
| fi16 i prety giely sie niezle. Wole nie myslec co dzialoby sie z
miedzia...

Jak waliles mlotem recznym zamiast udarowym to sie giely.
Uderzenia mlota udarowego sa krotkie i intensywne wiec
prety lepiej wchodza w ziemie. Oczywiscie mozna miec
pecha i na cos trafic, ale wtedy pret stalowy tez nic nie da.


mam zwykly piasek i po wbiciu 2m w glab zaden tam mlot udarowy nie pomagal.
Trzeba bylo wziac reczny mlot 15kg i walic. Wchodzilo sie jeszcze 2m
glebiej...


Wszystkie moje uziomy pretowe sa z litej miedzi, zarowno
przy przylaczu jak i zbiorniku na propan i sam je robilem
bo mam uprawnienia.
Sasiad ma tez zbiornik na propan ale jemu uziemienie
robila firma BP, tez pretowe z litej miedzi. I moge podac
wiele innych przypadkow, a Ty opierasz sie tylko na swoim
podworku.


ciekawe, bardzo ciekawe. Mam zbiornik na LPG od BP a uziomy "miedziane"
lezaly u mnie ponad 2 tygodnie przed montazem. I na 100% nie byly cale z
miedzi. Wystarczylo je troche odskrobac albo przyjrzec sie ich glowce.
Normalne stalowe, pomiedziowane. Czysta miedz uzywa sie byc moze na
wyjatkowo trudnych terenach a nie na co dzien.


| Wejdz na strone www.galmar.pl sa opisane rozne systemy uziomow
| wiec troche douczysz :)

| ja sie nie musze douczac czegos co sam u siebie wypraktykowalem :-)
Ok., ale strone warto odwiedzic. :)


pewnie tak - a co pracujesz tam ? :-)

D.





Temat: The End of War. Decepticony
Roadstorm- Popędziłeś w tamtą stronę w dzikim szale i pełen euforii jak za dobrych, starych czasów na autostradach Cybertronu. Przetransformowałeś się w powietrzu i zadałeś cios. Klacz uskoczyła, wykorzystując chwilę zamieszania żeby sprzedać potężny cios z obu kopyt Razorblade'owi. Pomyślałeś, że rzeczywiście mogłeś nie być w zbyt dobrej formie po tych wydarzeniach na promie... Potem uderzyłeś po raz kolejny. Chciała uchylić się i tym razem, jednak przewidziałeś jej ruch i uderzyłeś w bok z taką siłą, że przebiłeś się po drugiej stronie. Zaskrzeczała jeszcze w metalicznym oddźwięku i wróciła do postaci fembotki nie mogąc kontrolować swoich mechanizmów. Jest przytomna, ale nie zdatna do walki.
Razorblade- <!?!> Tak można mniej więcej sklasyfikować twoje myśli przez kilka niedawnych wydarzeń. Roadstorm zamiast strzelić pomknął w waszą stronę jak szalony i próbował zaatakować. Jednak twoja przeciwniczka wykorzystała moment zamieszania. Dwa stalowe kopyta pomknęły w stronę twojej głowy. Cios był tak silny, że twój wizjer pękł, faceplate uległ wygięciu a głowa zwisa teraz groteskowo z tułowia na kilku kablach. Na twoje szczęście jednym z tych kabli jest kabel zasilający. Mało widzisz, wszystko śnieży jak jasna cholera. Nie mniej jednak, funkcjonujesz i nic temu nie zagraża.
Dagger - <Repair System Functional: Commencing Procedure> Odzyskujesz wizję i fonię. Twoje systemy wewnętrzne postawiły cię na nogi, nie zmienia to faktu, że ledwo się na nich trzymasz. Możesz właściwie tylko chodzić. Ale gdy tak patrzysz na innych ze swojej drużyny (którzy stoją nad całkiem ładną autobocką fembotką) stwierdzasz, że nie dostałeś chyba najgorzej...
Cóż robicie z dwojgiem jeńców moje wy Decepticony



Temat: [Dolny Śląsk] Inwestycyjny BOOM 2007...
W Świebodzicach powstanie strefa

Dobra wiadomość dla świebodziczan - wojewoda dolnośląski wydał pozytywną opinię w sprawie utworzenia świebodzickiej podstrefy Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej "Invest-Park". Jak Państwo pamiętają, na przedostatniej sesji rada wyraziła zgodę na włączenie w obszar podstrefy dwóch działek o łącznej powierzchni blisko 1,5 ha, które zakupiła WSSE. Możemy już także oficjalnie poinformować o pierwszym inwestorze, którzy wybuduje swój zakład właśnie w naszej podstrefie. Jest nim znana Świdnicka firma Osadowski, która będzie w Świebodzicach produkować specjalistyczne urządzenia dla przemysłu okrętowego i stoczniowego a także duże konstrukcje stalowe mające zastosowanie w przemyśle wydobywczym i transporcie morskim. Zakład będzie jednym z najnowocześniejszych w regionie, a do produkcji zastosuje najnowsze technologie i systemy zarządzania jakością. Ale co najważniejsze - da 100 miejsc pracy dla świebodziczan. Wartość inwestycji to 1,5 mln euro.

- To bardzo dobra wiadomość dla naszego miasta, bardzo się cieszę, że robimy kolejny krok nie tylko w stronę stworzenia w naszym mieście strefy ekonomicznej ale przede wszystkim - zaczyna się dobry proces zmian na rynku pracy - mówi burmistrz Świebodzic Bogdan Kożuchowicz.
Od momentu, kiedy władze miasta przystąpiły do rozmów z WSSE minęło zaledwie ponad 3 miesiące, a już mamy konkretne efekty. A jest to dopiero początek całego procesu co tym bardziej pozwala wierzyć, że w Świebodzicach powstanie strefa w której swoje fabryki będą chętnie lokować także i inni inwestorzy, również ci zagraniczni.

http://portal.swidnica.pl/index.php?pok ... 1176374441

UM Świebodzice



Temat: Nowy samochód Urzędu Miasta
Minimalne parametry techniczne oraz warunki gwarancji i serwisu jakie musi spełniać oferowany samochód:
1.Wymagania techniczne
- pojemność silnika od 1,9 l
- moc silnika od 140 KM
- typ nadwozia – sedan 4 drzwiowy
- minimalne wymiary samochodu :
* długość całkowita 4600 mm
* szerokość bez lusterek zewnętrznych 1750 mm
* wysokość pojazdu 1400 mm
- minimalne wymiary rozstawu osi kół :
* długość 2700 mm
2.Wymogi bezpieczeństwa minimum :
* sześć poduszek powietrznych
* systemy: ABS, EBA, ESP lub równoważne
3. Wymagane dodatkowe wyposażenie :
- klimatyzacja elektroniczna klimatronic, dwustrefowa
- reflektory ksenonowe
- wspomaganie kierownicy
- regulacja kierownicy w dwóch osiach
- tempomat
- skrzynia biegów manualna (minimum 5 – przód, wsteczny) lub automatyczna
- obręcze kół ze stopów lekkich min 16”
- czujniki parkowania z tyłu auta
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
- elektrycznie podnoszone szyby ( przód , tył )
- komputer pokładowy
- immobiliser
- autoalarm
- centralny zamek sterowany pilotem
- zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia
- instalacja radiowa z głośnikami
- lakier metalic – granatowy lub czarny
- fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość
- koła zimowe (komplet - felgi stalowe z kołpakami)
4.Minimalne warunki gwarancji :
Wykonawca zobowiązany jest udzielić minimum 60 miesięcznej gwarancji ogólnej
na samochód wraz z wyposażeniem ( bez limitu kilometrów ) , 60 miesięcznej na powłoki
lakiernicze, 96 miesięcznej na perforację elementów nadwozia na terenie Polski
i za granicą, licząc od daty podpisania protokołu przyjęcia – przekazania przez
Odbiorców.
5.Wymagania dotyczące serwisu:
- autoryzowana stacja serwisowa na terenie woj. lubelskiego
- samochód zastępczy na czas naprawy
6.Rok produkcji samochodu - 2008
7.Dodatkowe wymagania zamawiającego :
Wykonawca przekaże Zamawiającemu , przed dniem odbioru pojazdu, dokumenty
związane z dopuszczeniem pojazdu do eksploatacji tj. kartę pojazdu, wyciąg ze świadectwa
homologacji, książkę gwarancji i fakturę zakupu, tak aby Zamawiający mógł zarejestrować
pojazd.



Temat: Czeczenia - T 72 B ktore kulom sie nie klanialy ( link , fotki )


| Chyab nie jest to bardzo potrzebne. T-72 ma pancerz warstwowy z przodu
| kadłuba, płyty stalowe oddzielone bodajże warstwą kompozytu szklanego; a to
| odpryskiwanie zachodzi raczej tylko z zewnętrznych płyt więc wewnętrzne
| chronią przed tymi odłamkami.

Hm jesteś pewien ? Dlaczego tylko z zewnętrznych ? Z tego co wiem to
przynajmniej w wypadku strumienia kumulacyjnego, każda warstwa
pancerza którą strumień opuszcza generuje odpryski, im grubsza i im
większy strumień tym tym więcej -  na powierzchni w miejscu
wychodzenia strumienia tworzy się "bąbel" metalu pancerza i pęka
wysyłając odłamki... Im cieńszy strumień tym mniejszy bąbel, im
cieńszy pancerz tym mniej materiału na odłamki, ale powstają.


W przypadku T-72B skład laminowanego pancerza kadłuba uległ ponoć zmianie w
stosunku do wozów poprzednich wersji. Zamiast np. 4 warstw z T-72A/M1 (16 mm
stali podwyższonej twardości + 60 mm stali + 105 mm tekstolitu szklanego + 50
mm stali) jest tych warstw 6-10 (zależnie od roku produkcji). Być może zmienił
się też rodzaj wypełnienia.
Nie zmienia to jednak faktu, że dodatkowa warstwa "dedykowana"
przeciwodłamkowa to duży plus. Zakładając, że strumień/pocisk przedrze się
przez pancerz, wykładzina potrafi ograniczyć skutki perforacji, zatrzymać
część odłamków, zmniejszyć rozwarcie stożka ich rozrzutu.
Odłamki jako takie generuje ostatnia, wewnętrzna warstwa pancerza. Materiał
laminowanej osłony porwany w trakcie penetracji się tutaj "nie liczy", bo
odbywa się to wszystko w środku warstwowego pancerza. Ew. powstałe podczas
tego procesu odłamki raczej samodzielnie nie przedrą się przez pancerz.

Jakiś czas temu boczny pancerz wieży Abramsa został przebity przez pocisk z
RPG. Podobno drobne rany odniósł działonowy i dowódca czołgu, ucierpiały też
systemy uzbrojenia (wylot strumienia kumulacyjnego był na wysokości GPSa). Być
może gdyby czołg miał zamontowaną wewnątrz wykładzinę przeciwodłamkową (a
babcia wąsy?), to szkody byłyby mniejsze.

ALE, masz zdjęcia wnętrza nowych irackich T-72?





Temat: Nowy samochód Urzędu Miasta
Dzisiaj zauważyłem, że Urząd Miasta ogłosił przetarg na samochód, widać Skoda Superb już nie jest wygodna...

Ciekawe czy dzisiaj, aż tak potrzebne jest 140 koni, climatronic 2 strefowy a nie zwykła klima, ksenony? dla osoby wykonującej służbę publiczną? zbędny bajer, tempomat na autostrady? zderzaki w kolorze nadwozia- fakt, że ciężko kupić teraz inny samochód, ale lakier czarna perła? żeby się wozić na kozaka no i MP3? Widać trzeba w Ratuszu empetrójek naściągać i posłuchać w podróży....

Dla UM wydaje mi się, że spokojnie wystarczyła by Octavia II 1.9 tdi 105 KM z klimą climatic.

http://www.bip.zamosc.um....t=przetargi,345

Tutaj wymagania jakie musi spełniać samochód:

.Wymagania techniczne
- pojemność silnika od 1,9 l z turbo doładowaniem
- moc silnika od 140 KM
- typ nadwozia – sedan 4 drzwiowy
- minimalne wymiary samochodu :
* długość całkowita 4600 mm
* szerokość bez lusterek zewnętrznych 1800 mm
* wysokość pojazdu 1440 mm
- minimalne wymiary rozstawu osi kół :
* długość 2650 mm
2.Wymogi bezpieczeństwa minimum :
* sześć poduszek powietrznych
* systemy: ABS, EBA, ESP lub równoważne
3. Wymagane dodatkowe wyposażenie :
- klimatyzacja elektroniczna klimatronic, dwustrefowa
- reflektory ksenonowe
- spryskiwacze reflektorów
- wspomaganie kierownicy
- regulacja kierownicy w dwóch osiach
- tempomat
- skrzynia biegów manualna (minimum 5 – przód, wsteczny) lub automatyczna
- obręcze kół ze stopów lekkich min 16”
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu auta
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
- elektrycznie podnoszone szyby ( przód , tył )
- komputer pokładowy
- immobiliser
- autoalarm
- centralny zamek sterowany pilotem
- zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia
- instalacja radiowa mp3 z minimum 6 głośnikami
- lakier metalic – kolor czarna perła
- tapicerka jasna z wykładzinami
- fotel kierowcy i pasażera regulowany na wysokość
- zimowe koła (komplet - felgi stalowe z kołpakami)



Temat: Nasze branże.
Jesteśmy firma działajacą na rynku lubelskim od 2002r. Zajmujemy się sprzedażą urządzeń i akcesoriów z zakresu techniki grzewczej i instalacji gazowych. Specjalizujemy się w urządzeniach gazowych firmy TERMET w Świebodzicach, posiadając nadane przez niego uprawnienia:
Autoryzowanego Dystrybutora Firmowego
Autoryzowanego Instalatora Firmowego
Autoryzowanego Serwisu Firmowego

W naszej ofercie skierowanej zarówno do odbiorców indywidualnych, jak i hurtowych znajdą Państwo następujący asortyment : gazowe kotły grzewcze, kotły na paliwa stałe
gazowe przepływowe podgrzewacze wody
grzejniki stalowe, płytowe
grzejniki aluminiowe
grzejniki łazienkowe
bojlery gazowe
systemy kominowe ze stali kwasoodpornej
zasobniki wody użytkowej
materiały instalacyjne: rury miedziane, złączki, zawory, głowice, otuliny itp.
materiały pomocnicze dla instalatorów
palniki na gaz propan –butan
regulatory i sterowniki kotłów
rury aluminiowe i kwasoodporne, karbowane typu”spiro” do wentylacji i spalin
szafki gazowe
pompy obiegowe
akcesoria do gazu propan-butan: reduktory,złączki,redukcje, przejściówki, opaski itp.
domowe detektory tlenku węgla i gazu
części zamienne i akcesoria do kuchenek gazowych: przewody, dysze,palniki,zawory
programatory i hydrostaty do pralek starszej produkcji
części zamienne do kotłów i podgrzewaczy produkcji TERMET w Świebodzicach
części zamienne do urządzeń gazowych innych producentów
kuchenki turystyczne na propan-butan
oraz wiele innych niewymienionych urządzeń i materiałów

Dla instalatorów, odbiorców hurtowych oraz klientów indywidualnych dokonujących kompleksowych zakupów stosujemy negocjowane rabaty cenowe

W przypadku klientów indywidualnych, w celu obniżenia kosztów inwestycji proponujemy kompleksową obsługę. Obejmuje ona doradztwo, projektowanie, montaż i wykonawstwo instalacji oraz serwisowanie urządzeń.

Więcej na stronie internetowej http://serwis.go3.pl/

P.H.U. Serwis
20-469 Lublin, ul. Budowlana 11 naprzeciwko Sabatu
Tel./Fax: 081/ 748-92-24
Tel.kom.: 0 504 093 050



Temat: Komendant ochrony

proszę używać języka jak dla nowicjusza
Podejrzewam, że Twojemu przełożonemu chodzi o sporządzenie harmonogramu, w którym przedstawisz potrzeby dostosowania jednostki w zakresie ochrony do obowiązujących przepisów. Dlatego proponuję, abyś zaczął od obowiązujących aktów normatywno-prawnych w tym zakresie.

Aby wykonać harmonogram, musisz najpierw poznać wymagania w zakresie ochrony fizycznej oraz starać się je dopasować do wymogów w Twojej jednostce. Chodzi mi przede wszystkim o klauzule tajności przechowywanych i udostępnianych materiałów niejawnych, ilość wykonawców, magazyny broni, potrzeby w zakresie wydzielenia stref, kancelarie tajne, krypto, tajna-zagraniczna, systemy teleinformatyczne służące do przetwarzania informacji niejawnych.

Piszesz, że Twoja jednostka jest nowo formowana. Dlatego musisz dokonać analizy stanu aktualnego: zabezpieczeń technicznych (SKD, SSWiN, monitoring), fizycznych (strefy administracyjne, bezpieczeństwa, szafy stalowe odpowiedniej klasy, drzwi antywłamaniowe, kraty w oknach itd.). Podejrzewam, że według nowych realiów organizujecie już SUFO.

Dlatego powinieneś zacząć od przeczytania nw. Ustaw, aktów wykonawczych, wydawnictw:
- ustawa z dnia 22 stycznia 1999 roku o ochronie informacji niejawnych;
- ustawa z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia;
- rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 21 czerwca 2007 roku
w sprawie szczegółowych zadań pełnomocników ochrony oraz szczególnych wymagań w zakresie ochrony fizycznej jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych;
- rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 19 czerwca 1999 roku
w sprawie ochrony przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne terenów komórek i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej;
- decyzja Nr 448/MON z dnia 4 października 2007 roku
w sprawie trybu akredytacji bezpieczeństwa fizycznego i technicznego pomieszczeń specjalnych;
- decyzja Nr 390/MON z dnia z dnia 28 września 2006 roku
w sprawie ograniczeń w używaniu urządzeń do rejestracji, kopiowania lub transmisji obrazu i dźwięku w komórkach i jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych;
- zarządzenie Nr 25/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia z dnia 17.11.2005 rokuw sprawie szczególnego sposobu organizacji kancelarii tajnych oraz innych niż kancelaria tajna komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za rejestrowanie, przechowywanie, obieg i udostępnianie materiałów niejawnych, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych;
- Poradnik komendanta ochrony.

Na początek powinno to wystarczyć.



Temat: Newsy 2008
[WROCŁAW]

FAM planuje fuzję Mostostalu Wrocław i Metalplastu

wnp.pl (Dariusz Ciepiela) 14.08.2008 10:39

W wyniku umów zawartych pomiędzy spółkami z Grupy Kapitałowej FAM, 100 proc. udziałów w spółce Metalplast-Systemy Budowlane - należących dotychczas do FAM Cynkowanie Ogniowe - znalazło się w Mostostalu Wrocław.

Przeprowadzone zmiany mają na celu przygotowanie struktury organizacyjnej i prawnej Mostostalu Wrocław i Metalplastu-Systemy Budowlane do fuzji obu podmiotów. Tym samym FAM GK realizuje zakładany w strategii rozwój segmentu konstrukcji stalowych.

- Mostostal Wrocław i Metalplast-Systemy Budowlane funkcjonują na szeroko rozumianym rynku konstrukcji. Zarówno zbiorniki ciśnieniowe i urządzenia chłodnicze w Mostostalu, jak i obiekty modułowe Metalplastu to w przeważającej części specjalistyczne konstrukcje stalowe.

Działalność produkcyjna obu spółek opiera się na podobnych kompetencjach w zakresie stosowanych technologii, źródeł zaopatrzenia oraz możliwości rozwojowych – mówi Piotr Janczewski, prezes zarządu FAM Grupa Kapitałowa.

13 sierpnia 2008 r. między spółkami z Grupy FAM zawarto następujące umowy, w wyniku, których Mostostal Wrocław stał się wyłącznym właścicielem Metalplastu-Systemy Budowlane:

- FAM Cynkowanie Ogniowe sprzedała 66,9 proc. udziałów w Metalplast-Systemy Budowlane spółce matce – FAM GK. Cena nabycia udziałów zostanie potrącona z wierzytelności przysługującej FAM GK od FAM CO z tytułu wypłaty dywidendy z zysku za rok 2007 i lata poprzednie. Pozostałe 33,1 proc. udziałów w tej spółce sprzedano bezpośrednio Mostostalowi Wrocław;

- FAM Grupa Kapitałowa odsprzedała – zakupiony od FAM CO – pakiet udziałów w Metalplast-Systemy Budowlane spółce Mostostal Wrocław.

- Zakończenie operacji połączenia spółek planujemy na przełomie 2008 i 2009 r. Fuzja pozwoli na bardziej efektywne wykorzystanie istniejącego potencjału produkcyjnego i zmniejszenie kosztów funkcjonowania segmentu. Synergie w obszarze wspólnego wykonywania samych tylko funkcji pomocniczych i ogólnego zarządu szacowane są na kwotę nawet do 1 mln zł rocznie – dodaje Piotr Janczewski.

Po połączeniu spółka będzie dysponowała potencjałem umożliwiającym realizację projektów rozwojowych w oparciu o zdolności wytwórcze dwóch zakładów produkcyjnych (we Wrocławiu i w Obornikach), kompetencje techniczne obu spółek, a także wysoce rozpoznawalne na rynku konstrukcji stalowych marki produktowe (Mostostal Wrocław i Metalplast System).

W dalszej kolejności – poza rozwojem organicznym – planowane jest zwiększanie potencjału segmentu konstrukcji stalowych przez akwizycje. Rozwój tego obszaru działalności pozwoli ponadto na wykorzystanie efektów synergii z segmentem usług cynkowniczych, gdyż producenci konstrukcji stalowych są odbiorcami usług cynkowniczych.

FAM Grupa Kapitałowa SA (dawniej FAM Technika Odlewnicza SA) to holding obejmujący 6 spółek prowadzących działalność w segmentach: odlewniczym, cynkowniczym, chłodniczym, tkanin technicznych i konstrukcji modułowych. Spółka matka – FAM Grupa Kapitałowa SA – pełni funkcję zarządczą w ramach holdingu.

http://budownictwo.wnp.pl/fam-planuje-f ... 1_0_0.html



Temat: DAF XF 105 super space cab
DAF XF, 105 który niedawno poszerzył ofertę firmy DAF to nowoczesna konstrukcja, która charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem zewnętrznym, całkowicie zmienionym wnętrzem, zmienioną konstrukcją zawieszenia oraz nowoczesnymi 12,9 litrowymi silnikami PACCAR MX dostępnymi w standardzie Euro4 oraz Euro5. Konstrukcja ta wyznacza nowe standardy w ‘truckerskim świecie'.

Wygląd:
Najwyższa trwałość, wydajność, ergonomia, wygoda, nowoczesność oraz łatwość prowadzenia to tylko niektóre z wielu zalet, które którymi można opisać to auto.
Podstawowym elementem, dzięki któremu możemy odróżnić XF 105 od XF95 Euro3 jest zmieniona stylistyka kabiny. Nie są to jakieś znaczące zmiany a jedynie upiększenia spowodowane koniecznością ewolucji następnego modelu DAF’a. Styliści firmy stworzyli nową kabinę, zachowując jednocześnie charakterystyczne z poprzedniej wersji mniejsze lub większe szczegóły, które odniosły sukces. Nowa konstrukcja to połączenie nowoczesnej kabiny Super Space Cab, przeprojektowanego górnego grilla oraz nowego dolnego, grilla połączonego z zaprojektowanym na nowo, stalowym zderzakiem przednim. Ma to na celu zapewnienie trwałej, a jednocześnie funkcjonalnej konstrukcji. Unikatowe reflektory punktowe zintegrowane z dachem kabiny Super Space Cab to główne elementy wyróżniające stylistykę modelu XF105. Firma ulepszając to, co przecież było dobre – XF95 również wyznaczał nowe standardy w stylistyce kabiny, wykorzystaniu wnętrza itp. – pokazała tylko, że dalej jest w ścisłej czołówce producentów, którzy przede wszystkim stawiają na ergonomie, efektowny wygląd oraz ogólnie pojęte efektowne wykończenie pojazdu. Zaczynając od nowych paneli drzwi wykończonych eleganckimi tkaninami i powiększonych schowków, a kończąc na nowoczesnym układzie deski rozdzielczej i tablicy przyrządów. Siedząc przy nowej kierownicy z opcjonalną poduszką powietrzną i wbudowanymi przyciskami za pomocą, których możemy sterować najważniejszymi funkcjami auta kierowca od razu czuje, że komfort i bezpieczeństwo to priorytety tej konstrukcji. Inne ważne funkcje, w tym automatyczna skrzynia biegów AS-Tronic, są obsługiwane za pomocą łatwo dostępnych przełączników umieszczonych na kolumnie kierownicy. Dźwignia hamulca postojowego jest teraz zintegrowana z deską rozdzielczą, przez co łatwiej ją dosięgnąć, a jednocześnie nie zajmuje miejsca na podłodze.
Nowy DAF, z myślą o kierowcy, ma za zadanie zastąpić mu dom na kilka tygodni a nawet miesięcy. Dobrze przemyślane są zastosowane we wnętrzu materiały wykończeniowe oraz oświetlenie kabiny w tym bursztynowe światło przeznaczone do jazdy w nocy. W celu maksymalnego wykorzystania wnętrza tunel silnika został obniżony do 15cm. Dzięki temu kierowca może swobodnie poruszać się w kabinie, jej wysokość powyżej tunelu silnika w kabinie typu Space Cab wynosi 1,75 m, zaś w kabinie typu Super Space Cab aż 2,10 m. Nowy przedział sypialny zachowuje tradycyjną dla firmy DAF dbałość o potrzeby kierowcy — znajdują się tu dwa duże, wygodne łóżka. Dolna leżanka mierzy 210 cm długości oraz 81 cm szerokości. Jednoczęściowy materac ma grubość 15 cm. Do górnej leżanki, o wymiarach 205 x 70 x 10 cm, prowadzi drabinka wykonana z aluminium.

Silnik PACCAR MX
Model XF105 jest wyposażony w nowy 12,9-litrowy silnik PACCAR MX. Dostępne są silniki o mocach 300 kW (410 KM), 340 kW (460 KM) oraz 375 kW (510 KM) z maksymalnym momentem obrotowym odpowiednio 2000, 2300 oraz 2500 Nm, który dostępny jest w szerokim zakresie obrotów silnika — od 1000 do 1500 obr./min. Bezawaryjność i wydatność to zakładane cechy tego silnika. Przewidywana żywotność wynosi 1,6 miliona kilometrów. Silnik PACCAR MX charakteryzuje połączenie sprawdzonej, najnowszej technologii z technicznymi innowacjami, zastosowanie zaawansowanych technologicznie materiałów, np. żeliwa CGI (z ang. Compact Graphite Iron) oraz maksymalna integracja zespołów funkcjonalnych. Innymi nowościami technicznymi są - wieloklinowy służący do napędzania alternatora i układu klimatyzacji, stalowe tłoki, pompa paliwowa połączona z pompą wtryskową oraz aluminiowa obudowa koła zamachowego. By spełnić wymagania norm emisji Euro 4 i Euro 5, DAF XF105 będzie wyposażony w konwerter katalityczny DeNOx. . Podobnie jak model XF95, XF105 jest wyposażony w elektrycznie sterowane hamulce tarczowe, a systemy takie jak ABS, ASR, system kontroli stabilności pojazdu oraz układ wspomagania hamulców stanowią dodatkowe zabezpieczenie i podnoszą komfort jazdy.

Podsumowując:
DAF kolejny raz stanął na wysokości zadania i ulepszył to, co przecież było świetne. Skonstruował nowoczesne, ekonomiczne, bezpieczne i doprawione świetnym wyglądem auto.